Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: La bilen stå lenge av gangen?

Startet av Zneip, onsdag 06. november 2013, klokken 19:54

« forrige - neste »

Zneip

Har noen av dere med singellader i bilen kjøpt en slik boks?

http://www.sedlbauer.de/en/services/products/e-mobility/slimbox.html
http://www.elbilshop.no

I så fall - hvor mange amps får dere lada med på en 230V 32A kurs? Jeg spør fordi jeg "MÅ" finne en måte å få ladet med mer enn 13A/16A før jeg får bilen. Salto sin lader greier ikke mer enn 16 A på en bil med singellader pr. dags dato. Snodig men sant. Erfaringer med Slimbox mottas med takksigelser og hyllningsrop :)
Nord Trøndelag | X90D

Lanber

Zneip

Sitat fra: Lanber på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 18:22
Se den ja...den var snasen

Ikke sant? Har forhåpninger om at den der kan klare det Salto sliter med for tiden - nemlig å lade bilen med 7.4kW

Ikke dumt at type2-kabelen kan tas av og medbringes på tur heller :)
Nord Trøndelag | X90D

jalias

Hva blir prisen på herligheten? Å følger det med kabel?

Jimpec

Jeg har bestilt en herfra og venter den i løpet av noen dager.
Kabel følger ikke med. Boks pluss frakt kom på 7690,-

Jeg har dobbeltlader da.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Zneip

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 20:40
Jeg har bestilt en herfra og venter den i løpet av noen dager.
Kabel følger ikke med. Boks pluss frakt kom på 7690,-
Jeg har dobbeltlader da.

Blir spennende å høre hvordan du opplever den selv om du har dobbeltlader - håper du kan komme med en liten oppdatering? :)
Nord Trøndelag | X90D

Jimpec

Oppdatering, bilder og erfaringer kommer så snart boksen er på veggen og koblet til. Det er jo en viktig del av forumet :-)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Epleskreller

Det er jo noen med slimbox installert allerede. Er vel en som har to stk like ved Kirkerudbakken (der NTG var tidligere). Kanskje noen kunne fått testet der med enkeltlader?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tk74

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:00
Det er jo noen med slimbox installert allerede. Er vel en som har to stk like ved Kirkerudbakken (der NTG var tidligere). Kanskje noen kunne fått testet der med enkeltlader?

Det er jeg som har 2 stk SlimBox ferdig koblet opp. Den ene er 12kVA og den andre 25kVA 400V
Hvis det er noen med enkelt-lader som ønsker og teste disse er dere hjertelige velkommen  :)
Adressen er Skuiveien 40, 1339 Vøyenga. Laderne står på baksiden av bygget.

Hilsen
Terje K
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Bjørn

Sitat fra: tk74 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:18

Det er jeg som har 2 stk SlimBox ferdig koblet opp. Den ene er 12kVA og den andre 25kVA 400V
Hvis det er noen med enkelt-lader som ønsker og teste disse er dere hjertelige velkommen  :)

Hilsen
Terje K

Beklager min uvitenhet.. :P men hva betyr egentlig kVa..?!  og hvordan regner man dette om i kw.. ? :)

Milzit

Hilsen
Terje K
Jeg har ikke fått montert dobbeltlader enda, og har en Type 2 kabel jeg aldri har fått testet heller. Tar gjerne en tur innom for å teste en kveld hvis det er greit :)

RaBalder

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:51

Hilsen
Terje K

Beklager min uvitenhet.. :P men hva betyr egentlig kVa..?!  og hvordan regner man dette om i kw.. ? :)

Forklaring på enheten VA: http://sv.wikipedia.org/wiki/Watt#Elektrisk_effekt_i_watt_och_voltampere

,

tommborge

Min bil har dobbeltlader. Og jeg har IT 230V 3x50A i garasjen. Hva vil en slik enhet da kunne gi av km/h?

Trodde jeg hadde kontroll på det tekniske, men den gang ei :-)
P85 og P85D

petersv

Sitat fra: tommborge på onsdag 30. oktober 2013, klokken 07:13
Min bil har dobbeltlader. Og jeg har IT 230V 3x50A i garasjen. Hva vil en slik enhet da kunne gi av km/h?

Trodde jeg hadde kontroll på det tekniske, men den gang ei :-)

1x32A er det beste du får. Det er bra fart.

Hvis du kjøper trafo kan du få 3x16A, ikke mye å hente i forhold til investeringen.

Kjøper du en ladekontroller i tillegg f.eks slimbox som denne tråden omhandler, kan du få 3x32A og vil da makse ut dobbeltladeren. Denne komboen koster litt, men det selges til ok pris av en på forumet her. Vil tvile på du trenger så høy fart hjemme ;) men fint for omreisende som kommer på kaffe og strøm.

larsleik

Legger inn 400V 12.5 KVA trafo (32Amp) i garasjen nå. Er det noen forskjell på slimbox og salto ladestasjon med dobbeltlader i bilen?
Hilsen Lars Erik

P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA