Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Laasan, onsdag 06. november 2013, klokken 16:23

« forrige - neste »

Laasan

Sikkert flere som har sett denne sørgelige historien i dag: http://www.rb.no/bil/article6948449.ece

Vår Think 2010 lithium står nå hos RS med mistanke om batterifeil (gått bare 11 000), og dette lover jo ikke så godt... I tillegg er den bruktimportert, og dermed dekket kun av forbrukerkjøpsloven.

Noen som vet om det er mulig å få tak i brukte batterier? Eller om batteriene kan byttes til en annen type? Eller i det hele tatt har gode råd å komme med?

Jeg håper fortsatt at det kan være pcuen, den kan i hvert fall byttes greit, men RS mente det var mest sannsynlig at det var batteriet.
Think City 2010-modell med li-ionbatteri, gått 5500 ved kjøp mars 2013.

elektrolux

#1
Rare greier?

Disse batteriene er da tilgjengelige fra flere steder. Har selv et sett jeg vurderer å bruke som boosterbatteri i BMW i3

Ellers er nye batteri tilgjengelig fra info@hec-drives.nl og muligens også direkte fra Enerdel i USA eller Think USA

Sliter selv med en litium Think jeg kjøpte fra Holland. En defekt celle som gjør at bilens rekkevidde kun er 50 km. Har aldri registrert bilen, da selger mener de ikke har ansvar for at bilen de solgte som ny faktisk skal kunne kjøre lenger enn 50 km. I desember er det 2 år siden jeg betalte 130 000 kr for denne, som kun er testkjørt, og tar opp dyrbar plass i garasjen mens vi krangler om hvem som skal ta regningen. Kunne fikset bilen på noen timer, men jeg mener dette ikke er mitt ansvar som kjøper av en ny bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA