Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde angst?

Startet av Postman pat, onsdag 06. november 2013, klokken 11:30

« forrige - neste »

Lille Lance

Snakket med Skøyen idag ... midtkonsoll er langt fram i tid, spesielt for de om ikke allerede har satt seg på venteliste. Det har ikke jeg gjort og jeg er ikke interessert å vente 6-9 måneder på en så viktig del.

Da går jeg for en Custom 2-koppers. Sender deg en mail på dette, TS.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

HKS

Satt meg på venteliste på US Store for et par uker siden, og da var det estimert levering mot slutten av mars.
Tesla Model S 90D

Lille Lance

Sitat fra: HKS på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:34
Satt meg på venteliste på US Store for et par uker siden, og da var det estimert levering mot slutten av mars.

Ser jo fin ut denne originale versjonen, men jeg vet ikke om jeg kan vente. Tidsestimater og Tesla er litt risky  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

HKS

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:42
Sitat fra: HKS på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:34

Ser jo fin ut denne originale versjonen, men jeg vet ikke om jeg kan vente. Tidsestimater og Tesla er litt risky  ;D
Enig det, men for min del så var prisforskjellen fra Custom CCI til den Tesla leverer så stor at jeg heller velger å vente litt lenger på Tesla.
Tesla Model S 90D

Postman pat

Hei alle sammen.  teslaccessories setter ned prisene sine  for å forsvareseg mot Tesla's move med ventelister herfra til månen og for dette gruppekjōpet, selvom de 40 -50 som sa seg interessert på meningsmålingen ble vips borte.

skal legge ut detaljer nå i helgen, da jeg fikk email fra tesaccessories idag.  takker samtidig for tålamodet og ventingen til de som har sendt meg eposter med bestilling.  Nå blire det vei i vellinga. detaljer i løpet av helgen.

VHPP .  send meg gjerne mere eposter for bestilling, som du láser når jeg pipubliserer endelig pris nå som jeg fikk etterlemgtet epost fra Mathew på Teslaaccessories IDAG !   yippee.   send til jens.guthe@takktikk.no.  alial postman pat.

for god ordens skyld igjen så gjôr jeg dette for á fá ned egenkostnad gjennom gruppekjøp  og har ingen planer om å dekke annet enn ren kost for alle involverte.

VH PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Lille Lance

Sitat fra: Postman pat på fredag 10. januar 2014, klokken 22:12
Hei alle sammen.  teslaccessories setter ned prisene sine  for å forsvareseg mot Tesla's move med ventelister herfra til månen og for dette gruppekjōpet, selvom de 40 -50 som sa seg interessert på meningsmålingen ble vips borte.

skal legge ut detaljer nå i helgen, da jeg fikk email fra tesaccessories idag.  takker samtidig for tålamodet og ventingen til de som har sendt meg eposter med bestilling.  Nå blire det vei i vellinga. detaljer i løpet av helgen.

VHPP .  send meg gjerne mere eposter for bestilling, som du láser når jeg pipubliserer endelig pris nå som jeg fikk etterlemgtet epost fra Mathew på Teslaaccessories IDAG !   yippee.   send til jens.guthe@takktikk.no.  alial postman pat.

for god ordens skyld igjen så gjôr jeg dette for á fá ned egenkostnad gjennom gruppekjøp  og har ingen planer om å dekke annet enn ren kost for alle involverte.

VH PP

+1 til Postman pat  :)
Takk for at du tar denne jobben. Jeg er med!! Tror dette blir en god deal. Rart at så mange potensielle sitter på gjerdet  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Stiania79

Ifg Tesla ligger prisen på Tesla sin USD 650. Hvis Tesla Ass kan matche med matt abachi så er jeg med. Sort skinn :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Høgis

Må være helt ærlig og si at midtkonsollen fra Teslaccessories. com ser litt "aftermarket" ut. Den hadde jeg aldrig montert i bilen min. Til nød kunne jeg valgt Tesla sin, som ser mye mere elegant ut http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/premium-center-console
Spesielt når prisene er i nærheten av hverandre.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

teslaz

Dette er smaksak........ Jeg fikk min Custom CCI i november og den ser nydelig ut i Teslan.
Den er dyr, men løfter Teslan flere hakk opp.....
Den fyller "nakenheten"  ;) 
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Lille Lance

Sitat fra: Høgis på lørdag 11. januar 2014, klokken 22:20
Må være helt ærlig og si at midtkonsollen fra Teslaccessories. com ser litt "aftermarket" ut. Den hadde jeg aldrig montert i bilen min. Til nød kunne jeg valgt Tesla sin, som ser mye mere elegant ut http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/premium-center-console
Spesielt når prisene er i nærheten av hverandre.
Noen like mora og andre liker dattra ...  ;)

Jeg hadde kanskje bestilt fra Tesla dersom denne var tilgjengelig. Da hadde jeg jo ikke hatt behov for å titte andre steder. Men siden Tesla ikke klarer å levere og ingen vet når de kan (vår? sommer? høst? ....) , de blir det enkelt for meg. Ikke fordi jeg tar hva som helst, men fordi jeg synes CCI fra Teslaccessories matcher helt klart Tesla sine. Spesielt Custom CCI med 2 koppholder er bra!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Postman pat

NÅ KOMMER INFO OG PRISING

Quantity 10-24 Quantity
Basic CCI  $ 516.06
Standard CCI $ 661.44
Custom CCI $  815.04

Shipping
Ocean transit  $ 65.00 /Fedex air $ 145.00

Total cost/CCI
-Basic-Ocean  $ 581.06  / Basic-Air $ 661.06

-Standard-Ocean $ 726.44 / Standard-Air  $ 806.44

Custom-Ocean  $ 880.04 / Custom-Air $ 960.04

Her skal tillegges  25% MVa som vi ikke kommer utenom  +  Speditørkostnad  på kanskje 1000/1500  kr, så la oss si for sikkerhets skyld basert på 10 stk så kommer en   CCI custom på :

880.04 USD @ 6.15 NOK kurs = 5412 NOK + 1353 NOK MVA + 150NOK spedisjon =  6915 NOK  i Oslo. 

Foreslår dere bruker uka på å bestemme dere, da vi nå skal  til å  låse ordre og valutakurs, som blir låst på den delen som er for frakt og CCI.  Tollvesenet kan muligens ta en litt høyere kurs når de omregner USD beløpet for momsberegning. Men det  utgør for
eksempel  220 kr i svngning  på en evt tollvesenet svingning på 25 øre per USD for hele greia, som i mine øyner er Mye bevegelse på USD.  Regner med at inntolling og spedisjon kommer inn lavere, men får dette etterhvert, men  hadde lovet et prisnivå nå som vi  begynte å nærme oss.

Matter blir det ikke noe da vi var for få, som jeg synes er synd.  Kan komme på tapeten igjen, men Weathertec var ikke forekommende med rabatter eller samarbeid. 

Debatten om  tesla's egen CCI eller Teslaccessories tror jeg alle nå har sett.   Kvaliteten på TA's CCI er god  ifølge de som har fått sine fra America. De som vil holde ut på Tesla sine får nok en laaaang ventetid hører jeg, men min greie er at jeg ønsker  en snarest og klarer å vente sikre 45 dager max til ankomst Oslo.

Gjentar det som trengs skal sendes  på en epost til jens.guthe@takktikk.no for å reservere.  Ingen låsing inntil penger betales til meg  på en tesla CCI konto som jeg oppretter.  Jeg er en Teslagubbe på 54 år og har bodd samme sted i 18 år, så jeg tror dere er ganske trygge på at dette ikke blir noe tull.   For de utenbys får vi enten høre om Bjørn Nyland vil lage en CCI delivery video eller så  blir det vel Norgespakke !.

Vi har 7 bestillinger hittil, så NÅ gjelder det GUTTER OG JENTER-

Fyll inn og TA BORT de andre interiørene og dahbordmaterialene som ikke er relevant:

Customer Name
Email address
Street address
City and postal code
Telephone #
CCI type 
   Basic
   Standard
   Custom
Upholstery color:
   For standard:  black, tan or grey
   For custom:  black, tan, grey or white Deck Veneer
   For standard: textured black plastic
   For custom:  carbon fiber (CF), obeche gloss (OG), obeche matte (OM), Lacewood (LW), Piano Black (PB)
   Notes:  any special notes, if applicable

EKSEMPEL:

Jens Guthe (AKA Postman Pat)
Adresse, email og  og alt det der

CUSTOM CCI
Tan Interior
Obeche Matte

Imøteser tilbakemldinger på mail fra dere.   Luftshipping er inkludert, men jeg er ikke sikker på at alle er villig til å legge nye  500 kr + i tilleggskostnad + moms av det på toppen.

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Lille Lance

Bra!!
Min bestilling står  :) (mail jeg sendt deg i forrige uke).
Husk 2-kopper versjonen  8)

Jeg er helt sikker på at denne prisen matcher tesla sin pris ... når den en gang måtte komme.
Som sagt, jeg er med. Håper flere kaster seg inn på denne fellesbestillingen.

X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Olav78

Min står også.  :)
Hvor ble det av alle som stemte for hvilken de ville kjøpe?
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA