Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS

Startet av daniel@doderlein.com, onsdag 06. november 2013, klokken 10:26

« forrige - neste »

Øyvind.h

Da er R2 lagt på bilen på de originale 19" felgene. Kommer med tilbakemelding når dekkene er innkjørt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: taraquin på fredag 01. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Jærbuen på fredag 01. november 2013, klokken 10:03
Noen som har erfaring med disse?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=56507318.129.3513&Breite=245&Quer=45&Felge=19&Speed=V&Load=102&kategorie=6&S_Z=&weiter=40&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=PKW&Label=E-C-70-2&details=Ordern&typ=R-221421
Kan vell garantere deg at dette er kontinentale vinterdekk pga hastighetsmerkinga. Få nordiske vinterdekk har høyere anbefalt hastighet enn 170 km\t.

Dette dekket har jo W-merking som tilsvarer 270 km/t. Jeg vil derfor anta at det har egenskaper som ligner med på Sottozero enn på Hakka R2, altså bra på våt og tørr asfalt og tørr snø men ikke så bra på glatt snø og is.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cowboystrekk

Sitat fra: fonberg på fredag 01. november 2013, klokken 11:38
Sitat fra: taraquin på fredag 01. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Jærbuen på fredag 01. november 2013, klokken 10:03
Noen som har erfaring med disse?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=56507318.129.3513&Breite=245&Quer=45&Felge=19&Speed=V&Load=102&kategorie=6&S_Z=&weiter=40&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=PKW&Label=E-C-70-2&details=Ordern&typ=R-221421
Kan vell garantere deg at dette er kontinentale vinterdekk pga hastighetsmerkinga. Få nordiske vinterdekk har høyere anbefalt hastighet enn 170 km\t.

Dette dekket har jo W-merking som tilsvarer 270 km/t. Jeg vil derfor anta at det har egenskaper som ligner med på Sottozero enn på Hakka R2, altså bra på våt og tørr asfalt og tørr snø men ikke så bra på glatt snø og is.
Ja, glemte å skrive at man liksågodt kan velge Teslas sottozeropakke :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jærbuen

Sitat fra: fonberg på fredag 01. november 2013, klokken 11:38
Sitat fra: taraquin på fredag 01. november 2013, klokken 10:21
Sitat fra: Jærbuen på fredag 01. november 2013, klokken 10:03
Noen som har erfaring med disse?

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=56507318.129.3513&Breite=245&Quer=45&Felge=19&Speed=V&Load=102&kategorie=6&S_Z=&weiter=40&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=PKW&Label=E-C-70-2&details=Ordern&typ=R-221421
Kan vell garantere deg at dette er kontinentale vinterdekk pga hastighetsmerkinga. Få nordiske vinterdekk har høyere anbefalt hastighet enn 170 km\t.

Dette dekket har jo W-merking som tilsvarer 270 km/t. Jeg vil derfor anta at det har egenskaper som ligner med på Sottozero enn på Hakka R2, altså bra på våt og tørr asfalt og tørr snø men ikke så bra på glatt snø og is.

Sammenligner man dette dekket mot Hakka R ( tester på dekktest.com ) har de samme score på "grep på snø", mens Hakka R er vesentlig dårligere på bar vei.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

TEK


Noen som har sjekket alternative dimensjoner?

Feks 225/55-19

Halveprisen?

torerikd

Vedrørende Hakka R2 dekkenes prestasjoner:

Jeg har lest både Motor/NAF og AutomotorSports (norsk utgave) dekktester av blant annet R2... Resultatene er jo oppsiktsvekkende forskjellige! Selv på tross av at disse testene skal være kjørt i samarbeid og med relativt like biler (A3/Golf type) og dekk dim. I Automotorsport får R2 best i test også når det gjelder grep på asfalt (bedre enn Michelin X-Ice3, som ender på 4 eller 5 plass), ikke kun på snø og is som Motors resultater viser.

Synes dette er noe spesielt. Husker ikke eksakt alle resultatene i hodet, men kan sjekke nøyere etter jobb.

Ha en fin helg:)
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

EvenSteven

Jeg tror dessverre mange med Pirelli dekkene kommer til å få seg en overraskelse når det blir glatt på veien. Altså typ underkjølt regn, is eller føyket / polert underlag. Da er jeg redd disse dekkene ikke er noe særlig bedre enn et par gode helårsdekk.
Jeg håper jeg tar feil mht. alle der ute som har valgt disse dekkene.

I området der jeg oftest ferdes om vinteren er det nettopp slikt uggent føre mye av vinteren og har kjørt flere biler på piggfritt med diverse ubehagelige opplevelser og dårlig fremkommelighet.
Så for min del er det vært kun pigg de siste 4 årene og fortsetter med det da jeg rett og slett ikke synes piggfritt holder mål når man trenger det mest.
Tesla S P85+ sølv

petersv

Sitat fra: torerikd på fredag 01. november 2013, klokken 12:36
Vedrørende Hakka R2 dekkenes prestasjoner:

Jeg har lest både Motor/NAF og AutomotorSports (norsk utgave) dekktester av blant annet R2... Resultatene er jo oppsiktsvekkende forskjellige! Selv på tross av at disse testene skal være kjørt i samarbeid og med relativt like biler (A3/Golf type) og dekk dim. I Automotorsport får R2 best i test også når det gjelder grep på asfalt (bedre enn Michelin X-Ice3, som ender på 4 eller 5 plass), ikke kun på snø og is som Motors resultater viser.

Synes dette er noe spesielt. Husker ikke eksakt alle resultatene i hodet, men kan sjekke nøyere etter jobb.

Ha en fin helg:)

Det er forskjell på de som er testet og de vi får til våre biler, sier dekkhallen. Har med dimensjonen å gjøre, så ikke les deg blind på de testene. Hvis de kommer forskjellig ut, men ca på topp, så er de vel ca like gode begge to mao. :)

Jeg kjører R2 nå, og opplever ikke noe ustabilitet som andre har snakket om. Har nok mye med kjørevaner/mønster å gjøre + dekktrykk.

Cato76

Satt på R2 i dag på Polar Wheels felger. Dimensjon 255/35/20. Merker helt klart at bilen ikke blir like stabil som med 21" Pilot Sport dekkene. Største forskjellen er at når tractioncontrol slår inn så hugger ikke dekkene på samme måte. En hører tydelig dekkene i svinger og føler at bilen siger litt med bakenden ...blir sikkert vant til det. Jeg kjørte fra Broklandsheia til Porsgrunn med et forbruk på kun 163Wh/km  8) normalt ville forbruket vært ca 210Wh/km.

Bilde kommer!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Spinner

Sitat fra: Cato76 på fredag 01. november 2013, klokken 14:48
Satt på R2 i dag på Polar Wheels felger. Dimensjon 255/35/20. Merker helt klart at bilen ikke blir like stabil som med 21" Pilot Sport dekkene. Største forskjellen er at når tractioncontrol slår inn så hugger ikke dekkene på samme måte. En hører tydelig dekkene i svinger og føler at bilen siger litt med bakenden ...blir sikkert vant til det. Jeg kjørte fra Broklandsheia til Porsgrunn med et forbruk på kun 163Wh/km  8) normalt ville forbruket vært ca 210Wh/km.

Bilde kommer!
Alle dekk må kjøres inn før de oppfører seg som de skal. Spesielt nye vinterdekk vil oppleves som glatte og du hører de veldig godt (en slags klisterlyd) når de presses inntil de er kjørt inn ;)

Stig O

Sitat fra: Cato76 på fredag 01. november 2013, klokken 14:48
Satt på R2 i dag på Polar Wheels felger. Dimensjon 255/35/20. Merker helt klart at bilen ikke blir like stabil som med 21" Pilot Sport dekkene. Største forskjellen er at når tractioncontrol slår inn så hugger ikke dekkene på samme måte. En hører tydelig dekkene i svinger og føler at bilen siger litt med bakenden ...blir sikkert vant til det. Jeg kjørte fra Broklandsheia til Porsgrunn med et forbruk på kun 163Wh/km  8) normalt ville forbruket vært ca 210Wh/km.

Bilde kommer!

Supert forbruk med 255 dekk da. Tror jeg selger 19" vinterfelgene som jeg har kjøpt og bytter til 20" med R2 255/35-20. Grunnen til at jeg ikke valgte dette var at jeg var redd for økt forbruk og dårligere vinteregenskaper, men har begynnt å tenke motsatt , at de er bedre med lavere profil og kanskje til og med bedre på is??!!! Noen synspunkter på det siste? Har 245 i dag på en bil som veier 1620 kg, så 255 på Teslaen sine 2100 kg og 52 % vekt bak gjør kanskje et et litt breiere dekk på is nesten kan være positivt?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

stianrod

Var innom dekk1 Lade igjen, for å høre om felgen i tilbudet på vinterdekkpakken.  Felgen var HP Turbin, godkjent for 825 kg.

Forrige uke var jeg innom å bestilte pakken med Nokian R2, felg og trykksensor for 18.000,-.  Han jeg snakket med idag anbefalte Michelin X-Ice fremfor Nokian R2, mye pga at Michelin hadde hardere gummi, og mykere sider.  Nokian hadde bløtere mønster og stivere sider. Jeg kunne få Michelindekkene til samme pris.  Så da endret jeg bestillingen til Michelin X-Ice XI3, med PH Turbin felg (825kg) og trykksensor til 18.000,-  Prisen kom til å stige til 20.000, om ikke så lenge, så bare å bestille nå folkens :)

Veldig hyggelig kar, som viste meg dekkene på lageret, slik at jeg fikk et lite innblikk i hva han snakket om.  Er selv så godt som grønn når det gjelder dette.  Han viste meg også helårsdekkene som 19" blir levert (goodyear).  Halve dekket var sommer, og halve var litt vinterdekk.  Etter et par års bruk anbefalte han å snu dekkene, fordi slitasjen på innsiden er blir større enn på utsiden.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

jalias

Sitat fra: stianrod på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:58
Var innom dekk1 Lade igjen, for å høre om felgen i tilbudet på vinterdekkpakken.  Felgen var HP Turbin, godkjent for 825 kg.

Forrige uke var jeg innom å begynne stilte pakken med Nokian R2, felg og trykksensor for 18.000,-.  Han jeg snakket med idag anbefalte Michelin X-Ice fremfor Nokian R2, mye pga at Michelin hadde hardere gummi, og mykere sider.  Nokian hadde bløtere mønster og stivere sider. Jeg kunne få Michelindekkene til samme pris.  Så da endret jeg bestillingen til Michelin X-Ice XI3, med PH Turbin felg (825kg) og trykksensor til 18.000,-  Prisen kom til å stige til 20.000, om ikke så lenge, så bare å bestille nå folkens :)

Veldig hyggelig kar, som viste meg dekkene på lageret, slik at jeg fikk et lite innblikk i hva han snakket om.  Er selv så godt som grønn når det gjelder dette.  Han viste meg også helårsdekkene som 19" blir levert (goodyear).  Halve dekket var sommer, og halve var litt vinterdekk.  Etter et par års bruk anbefalte han å snu dekkene, fordi slitasjen på innsiden er blir større enn på utsiden.

Hei,
Er det denne pakken Tesla Lade formidler?
Ser flotte ut de felgene ja, kan de leveres i 20"?

Cowboystrekk

Takk for at du sjekka stianrod. Sendte en mail og bestilte selv. Er påmontering med i prisen? Kalibrerer de tpmsene?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

stianrod

Sitat fra: jalias på tirsdag 05. november 2013, klokken 18:14
Sitat fra: stianrod på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:58
Var innom dekk1 Lade igjen, for å høre om felgen i tilbudet på vinterdekkpakken.  Felgen var HP Turbin, godkjent for 825 kg.

Forrige uke var jeg innom å begynne stilte pakken med Nokian R2, felg og trykksensor for 18.000,-.  Han jeg snakket med idag anbefalte Michelin X-Ice fremfor Nokian R2, mye pga at Michelin hadde hardere gummi, og mykere sider.  Nokian hadde bløtere mønster og stivere sider. Jeg kunne få Michelindekkene til samme pris.  Så da endret jeg bestillingen til Michelin X-Ice XI3, med PH Turbin felg (825kg) og trykksensor til 18.000,-  Prisen kom til å stige til 20.000, om ikke så lenge, så bare å bestille nå folkens :)

Veldig hyggelig kar, som viste meg dekkene på lageret, slik at jeg fikk et lite innblikk i hva han snakket om.  Er selv så godt som grønn når det gjelder dette.  Han viste meg også helårsdekkene som 19" blir levert (goodyear).  Halve dekket var sommer, og halve var litt vinterdekk.  Etter et par års bruk anbefalte han å snu dekkene, fordi slitasjen på innsiden er blir større enn på utsiden.

Hei,
Er det denne pakken Tesla Lade formidler?
Ser flotte ut de felgene ja, kan de leveres i 20"?

Ja, det er dekk1 Tesla Lade forhandler med.  Om de leverer 20" spurte jeg ikke om.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA