Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS

Startet av daniel@doderlein.com, onsdag 06. november 2013, klokken 10:26

« forrige - neste »

el-fanboy

Jeg var selv i tvil om R2 eller Sottozero. Endte opp med R2 etter å ha lest endel dissing av Sottozero her på forumet. Kjører mest i østlandsområdet, Oslo og Østerdalen. Kan bekrefte at R2 er myke og - til tider - ubehagelig myke på plussføre, har bare kjørt dem ned til 3-4 grader foreløpig. Skulle jeg valgt igjen, hadde jeg nok valgt Sottozero.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Øyvind.h

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 30. oktober 2013, klokken 10:33
Jeg var selv i tvil om R2 eller Sottozero. Endte opp med R2 etter å ha lest endel dissing av Sottozero her på forumet. Kjører mest i østlandsområdet, Oslo og Østerdalen. Kan bekrefte at R2 er myke og - til tider - ubehagelig myke på plussføre, har bare kjørt dem ned til 3-4 grader foreløpig. Skulle jeg valgt igjen, hadde jeg nok valgt Sottozero.

Hvor lenge har du hatt R2? Ser flere av de som kritiserte R2 når de ble lagt på bilen faktisk rapporterer at dekkene er blitt gode å kjøre på etter innkjøring (2-3 uker, 1000-1500km). Ikke så stive som sommerdekk selvfølgelig, men helt akseptable mtp hva du får igjen av vinter-egenskaper. Men har man ikke bruk for gode vinterdekk bør Sottozero være det naturlige valget!

Kjør gjennom vinteren først du, så kan du si etterpå om du heller skulle hatt Sottozero :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. oktober 2013, klokken 10:44
Hvor lenge har du hatt R2? Ser flere av de som kritiserte R2 når de ble lagt på bilen faktisk rapporterer at dekkene er blitt gode å kjøre på etter innkjøring (2-3 uker, 1000-1500km). Ikke så stive som sommerdekk selvfølgelig, men helt akseptable mtp hva du får igjen av vinter-egenskaper.

Jepp, mine blir bare bedre og bedre. Har nok kjørt over 1000km på de nå og de er helt annerledes enn da de var nye mhp. kjørefølelse. Hadde i og for seg ikke noe å utsette på veigrep i svinger eller ved bremsing i starten heller, men de hadde da en mye mer "svømmende" følelse på veien.

Jeg hadde valgt de samme dekkene på nytt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Veggen

Hva kommer denne forbedringen av tro:
Endrer dekkene egenskaper etter en tids bruk?
Blir gummien hardere?
Er utetemperaturen lavere?
Eller har sjåførens hjerne tilpasset seg de endrete kjøreegenskapene?

petersv

Sitat fra: Veggen på onsdag 30. oktober 2013, klokken 11:02
Endrer dekkene egenskaper etter en tids bruk?
Blir gummien hardere?
Er utetemperaturen lavere?
Eller har sjåførens hjerne tilpasset seg de endrete kjøreegenskapene?

Er nok en kombinasjon.

Øyvind.h

Sitat fra: Veggen på onsdag 30. oktober 2013, klokken 11:02
Eller bruk Google, så får du svar fra mange forskjellige kilder :)

SitatDekk er vulkanisert i varme former, som er produsert med stor nøyaktighet (1 / 100 mm), og alle flater er jevne.
Produksjonsformene inneholder mønsteret, men også alle inskripsjoner og ventilasjonshuller. Alt dette opprettholdes når dekket fjernes fra formen.
For at dekket kan tas ut av formen uten å derformere, sprøytes det med silikonspray.
Vanligvis fjernes dette laget ved kjøring på tørre veier, men unngå skarpe svinger og bråbremsing.
Med en slik innkjøring oppnås dekkets optimale egenskaper
Derfor bør nye vinterdekk monteres før første snøfall, slik at overflaten slites ren.

http://www.dinside.no/905807/ikke-kjor-over-80-km-t-med-nye-dekk
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

D.O

Sitat fra: stianrod på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 21:27
Sitat fra: Voll1 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 21:04
Hvilke felger får man i pakken fra Dekk1?  Vet du om de har andre pakker med f.eks. Hakka8?

Vet ikke navnet på felgen, men utseende var veldig likt de orginale 19" felgene til Tesla. 
Teksten på bestillingen er: Split 8" 5/120/19 ET30 72,6

Hørte ikke med andre pakker, men jeg ville tro dem har det.  De var veldig godt informert om Tesla iallefall, og de hadde Model S inne nesten daglig for dekkskift etc...
De kan ikke levere hakka 8 enda, og kunne trolig ikke gjøre det til jeg får min i desember.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

stianrod

Sitat fra: taraquin på onsdag 30. oktober 2013, klokken 08:02
Det hørtes veldig bra ut. Kommer til å bli noen nervøse meter på helårsdekkene ;) Håper ikke tilbudet er veldig tidsbegrensa. Forhåndsbetalte du eller er det betaling ved levering\evt regning?
Prisen var fast. Altså ingen tidsbegrensning. Ingen forhåndsbetaling heller. Betaler når vi får dekkene på bilen. Dekk1 anbefalte å bestille nå selvom de hadde dekkene inne, for når vinteren virkelig kommer, vil de dekkene gå fort ut.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

D.O

Sitat fra: stianrod på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:39
Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 21:40
Sitat fra: stianrod på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 20:50
Var nettopp innom Dekk1 på Lade, Trondheim, og fikk pris på Nokian R2, med felg og TMPS til 18.000,- ferdig montert.

Dette var et tilbud (fastpris) de hadde ordnet til Teslakunder, og de hadde levert ut over 100 slike pakker til fremtidlige Teslaeiere. 

Dekk1 ligger 150 meter fra Teslabutikken, og de kunne montere på dekkene samme dagen som jeg hentet bilen. Skal klare å kråle meg de 150 meterne på sommerdekkene, håper jeg ;)

Bestilt! :)
det hørtes veldig bra ut. Tror jeg går for det jeg og. vet du hvor mange kg felgene er beregna for? Bilde av de?

Det vet jeg ikke, har heller ingen bilder, men i og med at de hadde laget en pakke utav det, beregnet på info fra Tesla, så går jeg ut ifra at de er "innenfor".  Dekk1 lever jo av dekk og felg, så jeg tror ikke dem gir oss dårlige produkter.  Den pakken til 18k var noe de selv anbefalte, så jeg stoler på at de leverer.  Har selv god erfaring med Dekk1.  De hadde også nok av plass på dekkhotellet for disse dekkene om folk var interessert i det.
Noen som kan få info om felg og ett bilde?
Sendte ett par mailer, men fikk noen useriøse svar så jeg fikk ikke lyst å handle der. Men 18000,- er billig  ??? Så vurderer det hvis felga er pene.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

BjørnP85

Sitat fra: D.O på torsdag 31. oktober 2013, klokken 21:12
Sitat fra: stianrod på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:39
Sitat fra: taraquin på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 21:40
Sitat fra: stianrod på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 20:50
Var nettopp innom Dekk1 på Lade, Trondheim, og fikk pris på Nokian R2, med felg og TMPS til 18.000,- ferdig montert.

Dette var et tilbud (fastpris) de hadde ordnet til Teslakunder, og de hadde levert ut over 100 slike pakker til fremtidlige Teslaeiere. 

Dekk1 ligger 150 meter fra Teslabutikken, og de kunne montere på dekkene samme dagen som jeg hentet bilen. Skal klare å kråle meg de 150 meterne på sommerdekkene, håper jeg ;)

Bestilt! :)
det hørtes veldig bra ut. Tror jeg går for det jeg og. vet du hvor mange kg felgene er beregna for? Bilde av de?

Det vet jeg ikke, har heller ingen bilder, men i og med at de hadde laget en pakke utav det, beregnet på info fra Tesla, så går jeg ut ifra at de er "innenfor".  Dekk1 lever jo av dekk og felg, så jeg tror ikke dem gir oss dårlige produkter.  Den pakken til 18k var noe de selv anbefalte, så jeg stoler på at de leverer.  Har selv god erfaring med Dekk1.  De hadde også nok av plass på dekkhotellet for disse dekkene om folk var interessert i det.
Noen som kan få info om felg og ett bilde?
Sendte ett par mailer, men fikk noen useriøse svar så jeg fikk ikke lyst å handle der. Men 18000,- er billig  ??? Så vurderer det hvis felga er pene.

Det er bare å gå inn på Finn.no og søk etter Tesla på Torget.  Her har de som har fulgt med i timen lagt ut sine tilbud for Teslaeiere.  Det er lagt ut bilder og tilbud.  Har selv bestilt Dunlop SP Winther Sport 3D fra dekkonline.com - bestilte 23.10 mottok de 29.10.  Greie dekk for de forhold jeg regner med å komme ut for i vinter.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

BMW850

Vurderer like godt å bare ta Tesla 19" med Sottozero. 15000,- for disse inkl originale teslafelger synes jeg høres meget greit ut. Det er bare å bytte om man ønsker noe annet etterhvert. Dekkene har jo vært intensivt testet av førere med Tesla S blant annet i Canada både på snøføre og is gjennom siste vinter med gode tilbakemeldinger. Og Canada er jo absolutt sammenlignbart med Norge.
Etter det jeg har lest er egenskapene meget gode på våt og tørr asfalt også. Slik som føret gjerne er i sør Norge. Dekkene er spesielt laget for premiumbiler som Panamera etc. og gir lite støy og god komfort. Jeg er stadig på hytta også i innlandet men tror disse dekkene funker helt greit hvis man bare er litt bevisst.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

Bmw850: du har også sett hva canadiere skriver når de har byttet til skikkelige vinterdekk?

Sottozero fungerer sikkert fint om man er bevisst på hva man kjører med
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Etter å ha bodd i Canada noen år er jeg ikke overbevist om at jeg ville lagt for mye vekt på erfaringer derfra. De fleste canadiere tror at vinterdekk kun er for de som ikke kan kjøre på vinterføre (som oss "galne" nordmenn). Helårsdekk tror de er mer enn godt nok, og har man 4-hjulstrekk  trenger man i alle fall ingen vinterdekk.....

Annet eksempel: Da det kom et forslag om å påby vinterdekk i Calgary kom det sterke protester fra taxinæringen og de lokale offentlige myndigheter. Det ville bli for dyrt å ha vinterdekk på taxier, politibiler, ambulanser og brannbiler!

Tror vi er kommet litt lengre i Norge, Sverige og Finland mhp hvilke egenskaper vi trenger om vinteren :-)

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA