Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS

Startet av Figgen, onsdag 06. november 2013, klokken 08:23

« forrige - neste »

Figgen

Under prosedyren for lading før vannfylling av batteripakken i august nådde spenninga som normalt godt over 160 V.  Under sørvisladinga og vannfyllinga i går stoppa derimot ladinga ved 132 V.  Samstundes la eg merke til at ladelampa blinka på ein unormal måte: vekselvis 10 korte blink á ca 1 sek, deretter eitt langt på ca. 10 sekund.  Eg avbraut vidare lading og fylte på i alt 6,9 liter (2000 miles sidan forrige vannfylling).  Bilen går og lader som normalt etter dette, og blokkene har god spenningsbalanse.  Eg følgde prosedyren med Nikometeret.  Noen som kan forklare den svake spenninga under sørvisladinga?  Er det uheldig for vannfyllinga at spenninga ikkje nådde høgare nivå? (Temperaturen i batteripakken nådde bare 23 grader.)
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

elektrolux

Høres ut som du ikke fikk aktivert servicelading og har fyllt vann etter en fullført vanlig opplading.  Det går nok helt greit, men for å kontrollere for lutspytting på neste opplading kan du legge en papplate under vann utløpene under bilen
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA