Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde angst?

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:51

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: petersv på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:56
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:32
Jeg tror vi har forskjellig oppfatning på hva som skal til for å bekrefte en feil...

Jeg tror vi har litt forskjellig oppfatning av ordet konstruktiv jeg...

Mulig det, men jeg opplevde innlegget ditt absolutt som konstruktivt og konkret. Takk for det. Jeg forsøkte bare svare på hvorfor jeg ikke var helt overbevist om å gjøre det du foreslo.

Men vis du savner å krangle så kan vi godt det!

Vi får opprette en dedikert tråd :D

Kallagtunet

Sitat fra: RaBalder på mandag 28. oktober 2013, klokken 22:05
Synes listen er en god sjekkliste.

Kanskje også sortere listen i forhold til hvor på bilen sjekkpunktet er.
* begynne ved førerdøra og de feil som måtte være der
* så bakover og rundt bilen til man har vært helt rundt

Da vil det gå fort å se over alt i forhold til listen.

Nå er det litt ute og inne, på taket og under bilen, foran og bak. Lett å glemme noe og det tar tid.

,

God ide! Logikken nå var vel at sånn omtrentlig først rapporter inn nederst på listen (innen for hver kategori) stemmer nok ikke på alle punkter. Dvs at jeg tenkte å rydde fra bunnen i forhold til problemer som Tesla forhåpentlig vis har fått skikk på da de er gamle på listen.

Hvis det er en overveldende ønske om å ha en annen logikk så kan det sikkert lages men det blir ikke i kveld hvis jeg skal gjøre det :D

tstens

Hei
Er veldig positiv til listen til Kallagtunet.Hva med å  kompletere listen med løsning til de forskjellige problemer?m uthevet skrift bak respektive feil el mangler.Er sikker på at det meste av dette er rettet på allerede hos de respektive ,la oss høre om dette.Noe er vel nevnt i diverse tråder ,men kjekt om det kom på samme sted
Det hadde vært nyttig :).
Terje
P85,White

cdabel

Foreslår en asterisk ved siden av feil som er under et viss antall hendelser. Vil være lett å fjerne "stjernen" hvis flere rapportere samme feil.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

RSandven

Greit å ha en slik oversikt når en skal motta bilen. Kan hvertfall være en liten sjekkliste for deg selv.
Men hva med GoogleDocs, er det for mye pes?
Men da måtte du vært "moderator" på det dokumentet, ellers blir det mye søl...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Cowboystrekk

Jeg ville delt det inn i vanlige feil relatert til bilen fysisk som glipper ved dører etc. En for softwarefeil og en for sjeldne feil som svært få opplever.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

stor66

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:46
Ikke helt overbevist om det er saken for meg, men ser poenget. Hadde en bare kunne definere en tabell ala excel eller word her så hadde saken vært grei nok.
Vil et excel-ark med feilene der du kan klippe ut og lime inn ferdig forum-kode være noe?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Kallagtunet

Sitat fra: stor66 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 08:55
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:46
Ikke helt overbevist om det er saken for meg, men ser poenget. Hadde en bare kunne definere en tabell ala excel eller word her så hadde saken vært grei nok.
Vil et excel-ark med feilene der du kan klippe ut og lime inn ferdig forum-kode være noe?

Hvis det ikke er for mye knot så kan jeg se på det kan du laste opp en eksempel fil?

stor66

Her er et enkelt google-docs-ark.

Det lager kode i fliken "Forumkode" ut fra listen i fliken "Feilliste". Det er bare å kopiere forumkoden fra "Forumkode" inn i meldingen.

Resultatet ser sånn ut:

KategoriDatoBeskrivelselinkFikset?
Batteri2012-09-2912volts-batteri dør ut (SUDDEN DEATH)LinkSoftwareupdate 5.6 ser ut til å ha fikset utlading på 12 volt
Konstruksjon2013-08-09Dører som åpner seg når bil blir satt i PLinkFikset av TS

Det eneste som må gjøres etterpå er å avslutte med  \[/table\] (ta vekk backslash - vanskelig å vise forumkode her).
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Tai

I think several threads with polls like that exist.

Yes, there are a few issues with the Tesla Model S. Some more serious than others. We knew this would happen, most of us understand that we``re infact beta testers for car 2.0.
That said, Tesla has taken these issues very seriosly and gone to great lenghts to help theri customers out.

Personally im not worried about these probles cause i know Tesla has my back if that happens. The sheer joy of driving the best car in the world is worth all these small worries.

but its very individual what kind of demands you set on your car. personally i couldnt be happier.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA