Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

MyMuffin

Da jeg skulle kjøre hjem fra jobb i dag så oppdaget jeg at min 3 uker gamle bil har begynt med en masse knirkelyder, fra flere forskjellige steder. Trodde først det var knitring fra spotify, men nei. her snakker vi knirking over begge A stolper og headlineren.


Kan det være temperaturforandringer som bringer frem disse? Synes det var voldsomt hvordan det plutselig slo ut over så mange steder.

Har også en mindre sjernende knirk fra B-stolpa (belte holderen?), men denne slår ikke ut like mye som det andre.

Noen som har erfaring med hvordan Tesla håndterer slikt?

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Wilmar

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:00
Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06
2. Ulyd når håndtak går inn/ut på høyre fordør
Kan du utdype dette? Du har ikke tilfeldigvis et lydopptak?
Nei ikke opptak dessverre. Er en vibrasjon- eller skrapelyd.
S90D overlevert 26.09.17
i3 overlevert 15.02.17

Wilmar

Min en uke gamle S90D har luftfjæring. Når den har stått noen timer legger den seg nedpå på høyre side bak, ikke på venstre side. Retter seg etter litt kjøring. Noen som vet hva som må gjøres? Lite /stort inngrep?
S90D overlevert 26.09.17
i3 overlevert 15.02.17

Øyvind.h

Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 23:36
Min en uke gamle S90D har luftfjæring. Når den har stått noen timer legger den seg nedpå på høyre side bak, ikke på venstre side. Retter seg etter litt kjøring. Noen som vet hva som må gjøres? Lite /stort inngrep?
Må være lekkasje dessverre. Bytter sikkert demper eller noe der lekkasjen er.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. oktober 2017, klokken 07:48
Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 23:36
Min en uke gamle S90D har luftfjæring. Når den har stått noen timer legger den seg nedpå på høyre side bak, ikke på venstre side. Retter seg etter litt kjøring. Noen som vet hva som må gjøres? Lite /stort inngrep?
Må være lekkasje dessverre. Bytter sikkert demper eller noe der lekkasjen er.

Min nye S90D hadde akkurat samme symptom; altså la seg nedpå høyre bak. Her bytta de støtdemperen, Tesla beholdt bilen over natta for å sjekke at det var det som skulle til. Det var det, har fungert som det skal siden.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Elbil2000

Det er ei stålfjær i mekanismen som trekker inn håndtaket. Denne begynner etter en stund å lage knirkelyder og må smøres (dørhåndtaket må demonteres).

Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 23:28
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:00
Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06
2. Ulyd når håndtak går inn/ut på høyre fordør
Kan du utdype dette? Du har ikke tilfeldigvis et lydopptak?
Nei ikke opptak dessverre. Er en vibrasjon- eller skrapelyd.
P100D

petersv

Virker som det er mer tull med de nye firestone demperne enn de gamle conti. Hvilke har dere som har problemer nå?

Muffinman

Bakluka på P85 ville ikke lukke seg i dag, men bare pep ved forsøk på betjening. Samme med fob, knappen på luka og fra skjermen. Ved manuell lukking ville den ikke gå i lås, og bilen kunne dermed ikke låses. Dette skjedde naturligvis når samboeren holdt på å pakke inn til langtur i morgen...

Resatte, ingen bedring. Fiklet med kablingen som går til luka og prøvde igjen uten at det gjorde noen forskjell. Men etter noen forsøk begynte det å virke igjen som ingenting hadde hendt.

Noen forslag på hva dette kunne være og om det er grunn til å frykte at det kommer igjen? Ikke særlig heldig om samboeren og lillejenta blir stående med en ulås- og ukjørbar bil i helga....

daktari

De kom ikke borti låsemekanismen slik at bilen trodde bakluken var låst? Til slutt låste du den opp og alt fungerte.

Muffinman

Tror ikke det. Sjekket oppi der og den så likedan ut som den pleier når luka er i åpen stilling.

SHN

Jeg hadde samme problemet med min. Måtte innom Tesla to ganger. Først fikset de låsen, men jeg måtte manuelt lukke luka, og denanfre gangen skiftet de den automatiske lukkeenheten. Første gangen skiftet de selve låsen (bøylen) og noen stoppere. Dette er en hastereparasjon, så du kan stikke innom Tesla og få gjort det på dagen, eventuelt får du lånebil.
Bærum  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - selges ◊ Taycan 4S+ 2020

vnm

Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06
Hatt min S90D snart en uke. Knallfornøyd med det meste, men dette skal de få rette opp:

1. Ulyd/skrapelyd på vindusheiser i førerdør
2. Ulyd når håndtak går inn/ut på høyre fordør
3. Høyre fordør lukker ikke godt nok, dvs må lukkes hardere enn de andre dørene
4. Venstre vindusvisker stopper for tidlig (spørs om det kan fikses)
5. Automatisk fjernlys, avblending mangler (software må oppdateres)
6. Regnsensor mangler (software må oppdateres)
7. Nakkestøtteminnet fungerer ikke (justerer den ned og arkiverer endringen i profilen når den spør, men den glemmer det raskt)
Nr 4 er ikke en feil. Kjær viskeren på maks hastighet, så ser du den går helt ut. Er sånn på alle Model S jeg har kjørt. Inkludert lånebiler begynner det å bli noen...
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

#3117
Litt krise her nå. Samboer har akkurat lagt ut på langtur, og får "stability control disabled" og "traction control disabled". Hun prøvd reset uten hell og er nå på vei hjem - noen tips her?

Neppe TPMS som er problemet, nyeste versjon er intallert.

EDIT: Power off fjernet feilmeldingene og hun er nå kommet fram dit hun skal uten at de dukket opp igjen. Men siden dette aldri har skjedd før må det være en eller annen underliggende årsak  :-\

o.b.lix

På biler av andre merker har jeg hatt dette og da har det enten skyldes vann i sensor på hjulet til abs eller i kontakt til hjernen for abs.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Ledningsnettet på såpass tidlige TMS er jo ikke laget for annet enn "California Dreamin``", så det er vel bare spørsmål om tid før man får problemer :(   Uansett var det ingen feilmeldinger som gikk på ABS.

Hvis dette er en reell feil og ikke softwarespøkelser får i håper det går skikkelig til skogen så det blir enkelt å sette i stand. Har vel fremdeles litt reklamasjonsrett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA