Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Nesquik

Jeg kjører en S90D levert ut i mars i fjor. Det siste halvåret har jeg lagt merke til at ryggekameraet er ganske uskarpt/ufokusert. Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske at bildet fra kameraet var sylskarpt i begynnelsen.

Det er for så vidt ikke noe praktisk problem i hverdagen, men litt irriterende er jo tanken at ting ikke er som de skal. Hvordan opplever dere bildet fra ryggekameraet? Skarpt eller uskarpt?

Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

daktari

Skarpt bilde, min er også fra mars. Bare litt møkk skal til, dvs. Kort tur på litt våt vei for å gjøre bildet litt disig. Fjerner litt møkk med tommelen hver gang jeg er ved den delen av bilen. Har du skadet linsa ved rengjøring?

Nesquik

Akkurat. Da er det nok noe galt med kameraet mitt.

Kan ikke tenkte meg at jeg har skadet det ved rengjøring. Har kun brukt vanlig avfetting (SurfexHD), bilsjampo, vaskehanske av ull og microfiberhåndkle.

Jeg får vel si ifra om dette. Kan jeg vente til neste service, eller bør jeg si fra med en gang?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Brede

Har hørt andre som har hatt samme problem.
Nå husker jeg ikke om de fikk det utbedret eller ikke, men det jeg husker er at iallefall en ble avvist av Tesla med beskjed om at noe tap av bildekvalitet måtte påregnes etter en tid.

Nesquik

Hvorfor i all verden skal man forvente tap av bildekvalitet over tid? Finnes det noen logisk grunn til dette?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Muffinman

Slitasje på linsa som gjør den mattere. Det bør uansett kunne oppfriskes med en lett tostegs polering.

SabreMan

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:34
Slitasje på linsa som gjør den mattere. Det bør uansett kunne oppfriskes med en lett tostegs polering.

Slitasje pga. rengjøring?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Muffinman

Det, og tåka med vann/partikler som helt sikkert er i sirkulasjon bak bilen til tider. Men det bør ikke gå veldig fort. Eldste bilen i signaturen har et litt diffust bilde, mens den nyeste har helt skarpt. Begge er behandlet likt. 126k på den gamle, 76k på den nye. Så det er en forskjell på de to.

Skal prøve polering, om det ikke virker er det jo noe inni kameraet som er blitt forringet. Det skal ikke skje.

lunitiks

Ekte plast. Har planer om å bytte til den nye rakkeren i AP2-bilene så snart gud vil
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Nesquik

Jeg tror uansett vi kan utelukke slitasje. Bilen er 1,5 år gammel, med 20k på telleren. Jeg er ekstremt nøye med stell og vedlikehold og har ikke hatt bilen i nærheten av sterke kjemikalier, børster eller lignende.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

fonberg

S85D 2016, kjørt 36k:
-Vibrasjon i bilen ved hardt pådrag i lav fart.
-Ytre dørhåndtak åpner ikke døra (tredje gang deter en feil på dette håndtaket).
-Lader bare 10A på 16A trefas, antar det er en dellader som er defekt.

Bilen skal inn hos Tesla i Trondheim 11.8, så får vi se. Jeg er på forhånd advart av Tesla om at vibrasjonen antas å skyldes uoriginale felger, i hvert fall inntil det motsatte mot formodning blir bevist.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Dlikse

har en 2014 S85 som har begynt å avgi en veldig høy lyd når jeg kjører. Lurer på om det kanskje er DU som fusker, men er usikker.

Lyden kan minne om romskipet fra tegneserien spartakus fra 90-tallet.

ca 1m 30 sek inn i videoen. Flere som har opplevd dette?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Dlikse

Var det første jeg tenkte på når jeg hørte fruen kjøre avsted med bilen imorges :P
Hadde samme beskrivelse i mailen jeg sendte til Tesla og. Regner med servicetimen kommer fort, for det kan umulig være bra at bilen høres ut som en tegneserie fra 90-tallet :P

JorgenM

Var på 80k-service i Trondheim idag.
Utmerket service og det viste seg at original kjøper hadde kjøpt med serviceavtale så det ble kroner null å betale.

Utenom vanlig service ble pumpen for vindusspylervæske byttet, da den gamle var gåen og jeg fikk mangel på EU-kontroll.

Fikk en P85D loaner, 2015-modell tror jeg. 95k km på telleren. Skikkelig skrøpelig bil sammenlignet med min egen 13-modell (uten D). Konstant knirking av framsetene. Vonde seter (sportsseter, nextgen eller hva det heter..). Bucket-lignende i baksetet så barnestolen vi hadde med ble stående på skrå. Litt rykkete under kjøring, virket stivere enn min. Pipelyd ved pådrag (motoren fram antar jeg). Hele bilen virket egentlig litt "herpet".
Når jeg sjekket frunken var jeg glad jeg ikke har D. Bittelite rom, faktisk ikke særlig større enn på i3'n.

Alt i alt kjempefornøyd med servicen og enda mer fornøyd med min egen bil :+1:
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA