Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

overlay

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 09. mai 2017, klokken 09:56
Sikkert noen som aktiverer valet-mode før de leverer inn bilen også. Jaja... får la dem gjøre jobben sin i fred. Spennende å se om jeg får den tilbake idag - ingen loaner siden de i utgangspunktet mener de skal bli ferdig i løpet av dagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke alltid at de husker det. Selv sett nokså frisk kjøring av ansatte via appen.

OleJA

Tesla har implementert et 'Geofence' rundt service sentrene sine som automatisk skrur av remote  access når bilene et inne til service.
Av samme grunn så ser man bilene igjen når de testkjøres.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Hadde tilgang når bilen var inne før helga jeg. Mulig jeg ikke hadde rett software i bilen?

OleJA

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 09. mai 2017, klokken 20:13
Hadde tilgang når bilen var inne før helga jeg. Mulig jeg ikke hadde rett software i bilen?
Kan jo være forskjellig fra et service senter til et annet. I Trondheim opplever jeg ihvertfall at bilen 'forsvinner' straks den tas inn i verkstedhallen.
Hadde den inne en lengre periode for feilsøking i vinter. Den ble da med ansatte hjem på ettermiddagen for om mulig å reprodusere feilen. Straks den forlot verkstedet dukker den opp på mobil appen igjen.
...Så har nå oversikt over hvor de fleste ansatte i Trd bor ;-)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

lunitiks

#2959
@azred (TMC):
Sitat
I hate our 2016 Model S period, exclamation point. You guys with your petty lists of complaints don't know how good you have it.

My wife continually takes our S to work leaving me to drive our hopelessly slow Civic hybrid. Every day I make numerous traffic merges and wonder which one will be my last. Stress, baby, stress to the MAX. Hopefully our Model 3 order gets filled before divorce court becomes the only solution to my misery.

I could also complain that the S' cup holders won't hold a 44 ounce Big Gulp, but you can see why I won't bother. Priorities. Also, last week I heard sugar-free sodas may contribute to dementia. (Or at least I think I heard that. Can't remember for sure.)

Tesla. Bad. Musk. Bad. Global warming fake and so bad.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lacaixxa

Noen flere som har slitt ut Camberstagene? Nå har jeg ventet på nye stag siden slutten av mars. Kjørte rundt med kraftig knirking i påsken og fikk kjørenekt med påfølgende loaner i slutten av april. Venter fremdeles på deler, som kommer plutselig - Teslatid. En Teslaeiers hverdag.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Muffinman

Bruker fobstyrte førerprofiler på begge biler i signaturen, men P85``en tuller til justeringene. Ender til stadighet opp med innstillinger som hverken hører den ene eller andre profilen til. Flere som opplever det?

plvr

Sitat fra: Muffinman på onsdag 17. mai 2017, klokken 10:42
Bruker fobstyrte førerprofiler på begge biler i signaturen, men P85``en tuller til justeringene. Ender til stadighet opp med innstillinger som hverken hører den ene eller andre profilen til. Flere som opplever det?

Jepp, bare tull her og.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Terhar

Hatt bilen på service og blant annet skiftet DU for annen gang (P85, sept 13)
Flott service på Oslo Skøyen, men oppdaget i ettermiddag at bakluka ikke lenger åpnes og lukkes elektrisk.
Noen som har vært borti dette, har de kanskje koblet ut bakluka i forbindelse med skifte av DU?
Sikring?
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

BMW850

Hvor langt har bilen gått? Sa de noe om at DU´en de monterte er en forbedret utgave?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Terhar

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 23. mai 2017, klokken 21:35
Hvor langt har bilen gått? Sa de noe om at DU´en de monterte er en forbedret utgave?

Bilen har gått 74000km.
Har kun fått PDF-fil om hva som er gjort, har rangeravtale så bilen ble hentet og levert hjemme, karen som kjørte bilen hadde ikke opplysninger om hva som var gjort.
Har derfor ikke opplysninger om DU.
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

E_S

Skulle bruke bilen i dag, så var det "Key not in car" enda fjernkontrollen fungerte. Har prøvd å skifte batteri og å legge den i koppholderen, holde mot USB-kontakten og så videre. Fjernkontrollfunksjonen fungerer fint, men tydeligvis kjenner ikke bilen at kontrollen er i bilen. Har ikke reservenøkkelen akkurat her, så får ikke testet med den.

Får prøve reklamasjon på what-ever det er som er problemet (trolig key-fob) - bilen er bare litt over 3 år, men har gått over 100000 km, så reklamasjon er det som er å satse på uten å måtte bla opp.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

MyMuffin

Hadde bilen på service for en liten tid tilbake siden og har i etterkant følt meg litt lurt.

Bilen var originalt utstyrt med manuelle innklappbare speil (sen 2014 utgave AP1 bil uten tech pakke). Nå hadde det seg slik at begge speil hadde chrom rust lekkasje (stygt rustvann som lakk ut ved regnvær og la seg på lakken) og tesla sa at de bytter dem.

Ble oppringt samme dag og fikk beskjed at de manuelle speilene har gått ut av produksjon og at de måtte sette på automatiske speil istedet. MEN.. jeg må betale 5000kr for funksjonaliteten.

De 5000 kronene kunne dem selvfølgelig se langt etter.

Tanken min nå er at grunnet en garanti reparasjon så har jeg altså MISTET en funksjon/ mulighet jeg hadde før, nemlig å klappe inn speilene. Således har tesla fratatt meg muligheten for å klappe inn speilene og krever istedet 5000kr for at jeg skal funksjonen tilbake i oppgradert utgave.

Jeg føler dette kan sammenlignes litt med at man skal ombord ett overbooket fly og man bli oppgradert til buisness class gratis.

Hva tenker folket, burde jeg dra en hardere linje ovenfor tesla?

Ser på servicenotaen min at de kun hadde inne venstre speil på lager, dermed virker det som at jeg nå kjører rundt med ett speil av hver type (de sa at begge var byttet og nevnte ingenting om en eventuell ny time for installering av høyresiden).

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Jejl

Ok, så det er derfor jeg ikke fikk til å klappe inn speilene sist jeg prøvde på fergen.
Av og til må speilene klappes inn for å komme ut av fergen dersom to biler har sine speil mer enn 6,5cm over i min kjørebane.
Jeg kommer til klage.

wasted1980

Da er bilen klar for henting fra service (i utganspunktet så var det "bare" DU,n som skulle byttes). Hvis noen har forklaringer til hva som er gjort på pkt.4.1, 4.2 & 5 setter jeg pris på det :)

1. We have replaced a control arm upper front left side as this was defect and needed replacement

FR SUSP UCA ASSY LH (6006532-00-A)
BLT HF M10x1.50x100 [10.9] DP ZnAl-W (1004357-00-A)
NUT HFPT M10x1.50 [10]-ZnNi (2007059-00-B)
BLT BTNHD M10x1.50x57 [10.9] ZnAl-W (1004350-00-A)
NUT HF M10x1.50 [10] ZnAl-W (1004351-00-A)

2. We have replaced the drive unit rear large as this was in need to be perform due to an internal fault

ASY,P-TRAIN,RMN,MDLS,SPORT,CMC,HS (1025598-00-P)
SCR,M6-1.0X12,PH,TORX,STL,SEMS,PATCH (1011427-00-B)
BRKT, HV CBL TO DRV INV, 2MM THK, STL (1019545-00-A)
Side Motor Mount Assembly (1028034-00-B)
ASY,HV COVER,INVERTER (1003783-00-B)
SCR,M8-1.25X18,HEX,STL,ZN,PTCH,W/WSHRS (1004405-00-A)
RVT PUSH-PULL 8X18X28.5 (1006535-00-A)

3. We have performed an installation of new fixed glass seals and foam strips to avoid water intering the quarter glasses

SEAL, DOOR FRONT FIXED GLASS, LH (6009580-00-C)
SEAL, DOOR FRONT FIXED GLASS, RH (6009607-00-C)

4.1 We have upgraded the side appliques on the vehicle, both sides to the 2nd gen. panoramic retrofit.

PAINTED SIDE APPLIQUE RH KIT, SERVICE (1053619-S0-A)
PAINTED SIDE APPLIQUE LH KIT, SERVICE (1053618-S0-A)
ASY, ROOF RACK MOUNTS KIT, SERVICE (1053626-S0-A)
CLIP 23x26x12 (1034957-00-B)
WSHR,RUBBER,TBD, roof rack mount (1013746-00-A)
Dow BetaSeal Express (1048645-00-A)
Chemical, Betaprime, 10ml (1059658-00-A)

4.2 We have replaced the fixed glass on the vehicle as a proactive measure.

REAR GLASS KIT ASSY, SERVICE (1026853-S0-B)
TRIM SEAL REAR GLASS ASSY (1037072-00-A)
FRONT APPLIQUE KIT ASSY W/BRACKET, SVC (1026859-S0-A)
Chemical, Betaprime, 10ml (1059658-00-A)
TRIM CLIP NIFCO 12733 (1011813-00-A)
ERGO CLIP, 2.5-3.5 PNL,12 W,15.27 L (1018220-00-A)
LINK ASSY - FRONT LEFT (6008664-00-G)
LINK ASSY - FRONT RIGHT (6008675-00-G)
LINK ASSY - REAR RIGHT (6008676-00-G)
LINK ASSY - REAR LEFT (6008665-00-H)
GUIDE SHOE ASSY (1005320-00-D)

5. We have replaced the sway bars front both sides as these were totally worn out.

Dette punktet skal de ha 3 700,-. De sier det ikke dekkes av garantien.

FR SUSP STABAR PASSIVE SUSP (6007084-00-D)
BOLT HF M10x1.50x30 [10.9]-U-MP-G720 (2007069)
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA