Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Muffinman på fredag 09. desember 2016, klokken 08:39
Da ble det ny rekord i tid etter verkstedopphold for P85``en før nye feil dukket opp. Denne gangen litt over to måneder! Dessverre har ene bakdøra begynt å sprette opp når dørhåndtaket går ut. Det er andre døra det skjer på. Bilen er utenfor garanti, men dette må da være en reklamasjonssak. Et dørhåndtak jo ment å vare vesentlig lenger enn to år og har dermed fem års reklamasjonsfrist etter fkjl §27, andre ledd. Videre foreligger det en mangel etter fkjl §15, tredje bokstavpunkt og §16, første bokstavpunkt.

(Imponert, lunitiks?)

Ja, det er vel akkurat slike ting jeg velger å ikke tenke på. Men jeg må si at jeg bekymrer meg ørlite grann for eventuelle kostnader når garantitiden er utgått.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

snappy

Skulle kjøre hjem fra hytta på søndag ( S85D) etter en snau times kjøring blinket 17 toms skjermen en gang etterfulgt av diverse feilmeldinger og pip, gjentok seg med ujevne mellomrom på vei hjem - helt normal å kjøre stort sett bortsett fra at høyre hoved+blinklys var dødt.
Ringte Tesla og etter de vanlige restart forsøkene var beskjeden  å levere den på Skøyen mandag morgen. Når jeg ringte de klokka 11 hadde de diagnostisert at et jordingspunkt måtte sveises, og bilen var sendt til Drammen karosseri.  Overraskende kjapp reaksjon, kan nesten mistenke at feilen var litt skummel... ellers dårlig tilbakemelding as usual men fikk en S75D lånebil så da kan de surre sålenge de vil. Hadde jeg fått en dieselpurke hadde det vært masing 2 ganger per dag :-)
2014 e-UP
2015 85D

Muffinman

Ikke sikker på at dette spesielt for min bil gitt like forutsetninger, men begynner å bli mektig lei av denne 'collision avoidance assist' featuren. Den griper til stadighet inn ved forbikjøring av vogntog på smal vei og tror tydeligvis at jeg skal kjøre inn i autovernet. Da piper det, og rattet vris mot vogntoget jeg er i ferd med å kjøre forbi. Og nå nylig må det ha vært en feilindikasjon fra sensorer, for bilen ville til venstre ved helt vanlig kjøring. Skvatt skikkelig. Det var autovern på høyre side, men god klaring. Mulig regn, temperatur og salttåke innvirket, men det er ikke bra at det skapes situasjoner fordi bilen prøver å komme seg ut av andre situasjoner som ikke eksisterer. Går det an å skru av skiten?

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:09
Ikke sikker på at dette spesielt for min bil gitt like forutsetninger, men begynner å bli mektig lei av denne 'collision avoidance assist' featuren. Den griper til stadighet inn ved forbikjøring av vogntog på smal vei og tror tydeligvis at jeg skal kjøre inn i autovernet. Da piper det, og rattet vris mot vogntoget jeg er i ferd med å kjøre forbi. Og nå nylig må det ha vært en feilindikasjon fra sensorer, for bilen ville til venstre ved helt vanlig kjøring. Skvatt skikkelig. Det var autovern på høyre side, men god klaring. Mulig regn, temperatur og salttåke innvirket, men det er ikke bra at det skapes situasjoner fordi bilen prøver å komme seg ut av andre situasjoner som ikke eksisterer. Går det an å skru av skiten?
Du må ha forferdelige vinterdekk

Øggen

Ka he det med saken å gjer Kristoffer?
Detta her oppleve ej kvar dag, og det e til tider direkte farlig og irriterende. Kjøre ofte på smale veier der du må holde sia di, sommer som vinter, og da e det irriterende når du må bryte på rattet for ikkje å kræsje med motgående kjøretøy.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#2692
Sitat fra: KristofferH på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:29
Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:09
Ikke sikker på at dette spesielt for min bil gitt like forutsetninger, men begynner å bli mektig lei av denne 'collision avoidance assist' featuren. Den griper til stadighet inn ved forbikjøring av vogntog på smal vei og tror tydeligvis at jeg skal kjøre inn i autovernet. Da piper det, og rattet vris mot vogntoget jeg er i ferd med å kjøre forbi. Og nå nylig må det ha vært en feilindikasjon fra sensorer, for bilen ville til venstre ved helt vanlig kjøring. Skvatt skikkelig. Det var autovern på høyre side, men god klaring. Mulig regn, temperatur og salttåke innvirket, men det er ikke bra at det skapes situasjoner fordi bilen prøver å komme seg ut av andre situasjoner som ikke eksisterer. Går det an å skru av skiten?
Du må ha forferdelige vinterdekk
Helt nye Hakka 8, men forklar gjerne relevansen. For øvrig bart føre, men dette har skjedd på sommeren også.


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Vet ikke om du misforstår noe, men dette var en uvant tone fra deg.  Håper jeg ikke har fornærmet deg på noen slags måte....

Jeg finner ingen innstillinger under "driver assistance" som gjør noe med dette. Det nærmeste er forward collision warning eller noe slik.

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på torsdag 15. desember 2016, klokken 20:58
Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 20:54
Sitat fra: lunitiks på torsdag 15. desember 2016, klokken 20:20
Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:09
Går det an å skru av skiten?

Hallo. Så klart gjør det det
Kunne du forklart hvordan?

Unødvendig. Slikt bør du vite selv. Hvis ikke kan du bare ha det så godt
I følge brukermanualen kan den *midlertidig* kobles ut i Controls  >  Settings  >  Driver  Assistance  >  COLLISION AVOIDANCE  ASSIST.

Den kobler seg inn neste gang du kjører.

Vet ikke om dette virker, siden bilen min ikke har disse fancy greiene.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

tiger``n


lunitiks

Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 21:02
Vet ikke om du misforstår noe, men dette var en uvant tone fra deg.  Håper jeg ikke har fornærmet deg på noen slags måte....

Jeg finner ingen innstillinger under "driver assistance" som gjør noe med dette. Det nærmeste er forward collision warning eller noe slik.

Mulig jeg misforsto deg da du skrev "skiten". Du har lenge anmodet om å få frakoplet (all?) automatikken som følger av AP1.0 HW. Trodde du siktet til dette igjen.

Trenger meg et kurs i å klargjøre når mine poster er 100 % ironisk  :(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Se vedlegget. Så flinkingene mener altså at "forward collision warning" knappen styrer funksjonen som registrerer når bilen er for nær noe på sidene og aktivt vrir på rattet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA