Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Isbjørn

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 16. november 2016, klokken 18:26
Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. november 2016, klokken 10:09
TACC og AP sluttet å virke for noen dager siden. Men jeg får ikke noe feilmelding angående dette. Har prøvd med reset og Power off og seff vasket bilen men ingenting har hjulpet så langt.

Hatt dette. Var radar som litt ute av stilling. Måtte kalibreres på nytt. Da må også det taes hjulstillingskontroll pga TACC er avhengig av svingsensor til å også bli kalibrert. Kostet 1800 da de mente jeg hadde vært borti med radar.

Feilen er fikset. Tesla Kristiansand kalibrerte radar som var ute av stilling. Fikk 70D som loaner. Alt ble dekket av garantien. Bilen ble i tillegg støvsuget innvendig av Tesla. Toppservice i Kristiansand! Jeg er storfornøyd!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

TeslaSvein63

Så ble det feil på batteriet. Oppdaget på  verksted for rep av varmeapparat. Fikk lånebatteri. Har merket forskjell på bilen ang strømforbruk på kjente kjøreruter. Pakninger på soltak bare delvis reparert. Ladelukens tregheter ble ignorert, siden den virket på verksted.   >:(  Det slutter aldri.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Brosme

Sitat fra: fredag på tirsdag 16. august 2016, klokken 16:04
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 10. august 2016, klokken 21:28
Sitat fra: Tuxedo på fredag 05. august 2016, klokken 15:11
I går dukket det opp meldingen "Battery Charge Level Will Be Restricted", og ladingen hadde stoppet for tidlig.  Denne feilmeldingen forsvant etter en kjøretur, men nå lader bilen kun til 330 km Typical med lading satt til 100%.  Dette skal bli interessant når jeg skal kjøre fra Bergen tilbake til Oslo på søndag.

Edit:  Etter at bilen avsluttet lading i formiddag, og jeg koblet den fra kontakten, har typical svingt opp til 355, og er nå nede på 314.  Jevn utetemperatur på rundt 17 grader. Har kjørt et par km i dag.  Her er det noe snodig på gang.
Oppdatering på denne:

Jeg kom meg greit fra Bergen til Oslo i helgen, siden SC i både Aurland og Gol gjør at man ikke er avhengig av fullading (og E16 forbi Aurland ble heldigvis åpnet igjen i tide etter steinskredet).  Men i går ville ikke bilen ta lading i det hele tatt.  Tesla på Skøyen kontaktet Tesla Rud som tok bilen inn i dag, og ringte raskt tilbake med beskjed om at jeg får den tilbake i morgen med lånebatteri, mens mitt eget sendes til service. Veldig bra oppfølging i dette tilfellet.

Jeg fikk helt tilsvarende forløp som deg med denne "Battery Charge Level Will Be Restricted" feilmeldingen nå i helgen. Bilen sluttet å ta lading, og batterinivået sank til 0km av seg selv. Veldig bra support og oppfølging fra Tesla, og fikk bilen min tilbake med lånebatteri dagen etter.

Hvordan endte dette? Fikk samme feil i dag. Batteri gikk fra 130km til 0 på 15km. Masse alarmer. Det rare var også at da jeg startet bilen viste den 55% og 130km...normalt er 55% over 200km. Naf hentet bilen og jeg fikk loaner. Bra oppfølging så langt.

Reparerte de batteri? Sa de noe om årsak? Har en P85 fra Mars 2014.
P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr utenom +|Bekreftet 22.10.13|Bygges 30.01.14|Ønsket 03.2014|Est 03-04.14

TeslaSvein63

Virker som om de har sørget for at det er plenty med lånebatterier på lager. Det virker ikke lovende på meg. Hos meg var symptomene at bilen ikke ville lade med mer en 26 amp på 32 amp ladestasjon. Batteriet er sent til Nederland for reparasjon. kanskje tilbake innen 2 mnd, men det er sikkert Teslamånder. 

sn0le

26A (18kW) på 32A (22kW) ladestasjon høres mere ut som den ledningsnettoppdateringen må gjøres.
De softwaresperret jo lading på bilene som de låser opp når bilen har vært inne på gratis oppdatering til større ledningstverrsnitt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

TeslaSvein63

Det ble gjort for lenge siden, ganske tidlig forresten. Har ladet på 32 med 32 bestandig. 

Tuxedo

Sitat fra: Brosme på søndag 27. november 2016, klokken 23:05
[...]
Reparerte de batteri? Sa de noe om årsak? Har en P85 fra Mars 2014.
Har kjørt med lånebatteri siden første uken i august, og ikke fått noe tilbakemelding så langt.  Ser ikke bort i fra at jeg ender opp med lånebatteriet, og det gjør forsåvidt ingenting (det var betegnet som "new" på arbeids-nota).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

TeslaSvein63

Heldig du da. Merker at det jeg har fått låne er dårligere. Kanskje det egentlig er ditt?  ;D  De har ikke så mange at de må ty til slike løsninger  ;D. Har du nedskrevet nummeret på batteriet ditt?

GOS

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 27. november 2016, klokken 23:13
Virker som om de har sørget for at det er plenty med lånebatterier på lager. Det virker ikke lovende på meg. Hos meg var symptomene at bilen ikke ville lade med mer en 26 amp på 32 amp ladestasjon. Batteriet er sent til Nederland for reparasjon. kanskje tilbake innen 2 mnd, men det er sikkert Teslamånder.

Hmmmm, den siste uken viser min at en kun kan lade 28 A på 22 kw lader, trodde det var noe med laderen, men kan jo være noe slikt som venter hos meg også da
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

GOS

Sitat fra: GOS på mandag 28. november 2016, klokken 06:43
Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 27. november 2016, klokken 23:13
Virker som om de har sørget for at det er plenty med lånebatterier på lager. Det virker ikke lovende på meg. Hos meg var symptomene at bilen ikke ville lade med mer en 26 amp på 32 amp ladestasjon. Batteriet er sent til Nederland for reparasjon. kanskje tilbake innen 2 mnd, men det er sikkert Teslamånder.

Hmmmm, den siste uken viser min at en kun kan lade 28 A på 22 kw lader, trodde det var noe med laderen, men kan jo være noe slikt som venter hos meg også da
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Skeptisk til at de klarer å løse varmgang med en softwareoppdatering, ut over å begrense ladestrømmen. De har jo heller ikke tidsatt retting.  Virker ikke særlig seriøst.

GOS

Sitat fra: Muffinman på mandag 28. november 2016, klokken 08:39
Skeptisk til at de klarer å løse varmgang med en softwareoppdatering, ut over å begrense ladestrømmen. De har jo heller ikke tidsatt retting.  Virker ikke særlig seriøst.

Tenkte samme selv, men jeg skulle nå gi dem litt tid på å løse problemet. Jeg har jo ikke akkurat så stort behov for 22 kw lading med mine 6 km til jobb og 15.000 km per år i kjøring. Men det er jo kjekt å ha, og jeg har jo kjøpt og betalt for at den skal levere 22 kw. (De satt inn noe nye sikringer på fredag, men jeg kan fremdeles ikke kjøre den opp til 32A, muligens de må endre sikringene i mange før de releasen ny software som utnytter den sikringen)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Da ble det ny rekord i tid etter verkstedopphold for P85``en før nye feil dukket opp. Denne gangen litt over to måneder! Dessverre har ene bakdøra begynt å sprette opp når dørhåndtaket går ut. Det er andre døra det skjer på. Bilen er utenfor garanti, men dette må da være en reklamasjonssak. Et dørhåndtak jo ment å vare vesentlig lenger enn to år og har dermed fem års reklamasjonsfrist etter fkjl §27, andre ledd. Videre foreligger det en mangel etter fkjl §15, tredje bokstavpunkt og §16, første bokstavpunkt.

(Imponert, lunitiks?)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA