Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: alda på torsdag 27. oktober 2016, klokken 14:25
Sitat fra: Falcon1975 på torsdag 27. oktober 2016, klokken 11:58
Fikk for to uker siden meldingen "Drive Assistance Features Unaviable". Ringte 800... og de laget logg på sak som ble oversendt Skøyen. Fikk da beskjed om at jeg skulle bli kontaktet inneværende uke. Har til dd ikke hørt noe. Har forsøkt å ringe Skøyen mange ganger men kommer kun til telefonsvarer etter at de ikke plukker opp røret. Er ikke veldig imponert!!
Hade det samma på min nya bil efter bara några dagar, det försvann av sig själv efter att bilen slogs av...Har inte upplevt det mer som tur är...

Har hatt denne feilmeldingen flere ganger, og mener at fellesnevneren for disse tilfellene er at kameraet har vær eksponert for solskinn når bilen har stått parkert. Feilmeldingen kommer kun når jeg starter nye bilturer, ikke underveis på turer.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

o.b.lix

Jeg har hatt det også, men da var det radar som var ute av stilling og måtte fysisk justeres inn igjen.

Virket i lang tid, så falt den ut i en uke eller måned, så kom den tilbake, og så falt den ut igjen osv.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

moso

Mitt panotak åpner ikke uten hjelp. Stopper i vent stilling - butter mot glasstaket i bakkant virker det som og motoren stopper. Trykkes glasset opp bakkant åpnes taket som det skal. I vent stilling er det også veldig liten åpning bak. Enkel fiks tro?
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

rmr

Har oppdatert til 8.0.1 mener jeg det er , har ikke versjonen her nå.

men opplever tull med DAB kanalene , de slår inn , forsvinner , slår inn igjen , merkelige greier. Andre som opplever ustabil DAB etter siste versjon?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

ellholt

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

rmr

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Hyperstress

Sitat fra: moso på tirsdag 01. november 2016, klokken 22:24
Mitt panotak åpner ikke uten hjelp. Stopper i vent stilling - butter mot glasstaket i bakkant virker det som og motoren stopper. Trykkes glasset opp bakkant åpnes taket som det skal. I vent stilling er det også veldig liten åpning bak. Enkel fiks tro?
Samme her. Har bilen på service nå, så blir spennende å se om det fikses lett, eller om de sender bilen til Drammen. Foreløpig har bilen stått hele uka utenfor Tesla Grorud uten at de har begynt på den. Må skifte DU også. Har heldigvis fått god leiebil, så da er det ikke noe stress for meg om det tar litt tid.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TeslaTerje

Var 2-3 dager hos Riis bilglass for skifte av hele soltaket når jeg hadde samme problem
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

moso

Har sjekket litt mer - soltaket henger seg opp i pakningen til glasstaket bak - og stopper pga motstanden
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Hyperstress

Sitat fra: moso på fredag 04. november 2016, klokken 16:38
Har sjekket litt mer - soltaket henger seg opp i pakningen til glasstaket bak - og stopper pga motstanden
Jepp. Mitt åpner seg stort sett, men det smeller i pakningen, og noen dager setter det seg fast.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Sitat fra: TeslaTerje på fredag 04. november 2016, klokken 13:05
Var 2-3 dager hos Riis bilglass for skifte av hele soltaket når jeg hadde samme problem
Byttet de da til ny type soltak?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TeslaSvein63

#2652
Hei. Så ble det slutt på varmen i varmeapparatet. Viften går som normalt på alle trinn, men det er ingen varme å få. Kom ut til en frossen bil, etter å ha satt på forvarming en time før. Noen som har opplevd dette? Det ble spennende hjemtur. Stoppet flere ganger for å skrape is på ruta. Fri for bil nå. Tesla support kunne finne noe feil med bilen og sa den måtte inn, men kunne ikke sette fingeren på hva som var feil. power off osv hjalp ikke. AC sluttet å kjøle i juni bare 10 dager etter service. Kan det være noe sammenheng her tro?

Egil Fonn

En Tesla eiers oppsummering.
17 mars 2016 tok jeg etter lang bestemmelses tid steget å kjøpte meg en 2014 mod S p85+ med alt. Bilen var en drøm og jeg smilte fra øre til øre når jeg kjørte den. Men plutselig etter 9 dager ville den ikke mer. Følgende melding møtte meg: 12V Power Low, Car may shut down unexpectedly. Car needs service, unable to start car.
Kontaktet Tesla service som sjekket bilen via nett. De ba meg prøve en restart av bil og skjermer. Hjalp ikke, og det endte med bilberging. Etter over 30 år og 1 mil km med forskjellige biler trenger jeg for første gang bilberging..
Tesla service i Tromsø ga meg løpende orientering om status. Når bilen først var på service senter ble vi enig om å ta 40k service + fiks av bremselys i bakvindu som manglet en diode. For å bytte denne måtte bakruten ut. Den sprakk og måtte dermed også byttes.
Etter 10 dager henter jeg bilen igjen. Den var nyvasket og alt virket tipp topp. Det ble regn og vann kom inn bakluken. Ruten ble tatt ut igjen og sjekket. Nå burde det være tett, men nei. Da mente de det var baklysene som kunne slippe inn vann. Dette hadde de ikke tid til å fikse før om 2 mnd.
Sommeren gikk og nye småfeil dukket opp. Problem med oppstart av stor skjerm etter at bilen var parkert med energi sparings modus, Høyre håndtak bak responderte ikke alltid og døren måtte da åpnes fra innsiden, diode lys venstre håndtak bak virket ikke, krom list venstre side bak bakdør løsnet og stakk ut. For å unngå vann inn bagasje luke måtte jeg hele tiden parkere bilen med helling mot venstre når det regnet.
Jeg kjørte bilen tre turer Nord Norge-Vestlandet denne sommeren og bortsett fra i overkant mye dekkstøy var bilen en drøm å kjøre. Tesla sitt superlade nettverk fungerte utmerket og det var aldri ladekø.
I August hadde jeg time for fiks av baklys lekkasje, dørhåndtak, diode og kromlist. Jeg hadde også oppdaget en klakkelyd i forstillingen som de skulle sjekke. Meningen at dette skulle ordnes på en dag mens jeg var i Tromsø. Det viste seg at bilens hovedskjerm var gåen og måtte byttes. Denne måtte de bestille og jeg ble tilbudt en 2016 S 70D låne bil. Denne var ok men savnet de ekstra hk og hifi anlegget.
Etter en uke får jeg bilen min igjen med nye baklys og alt fikset, nyvasket og innvendig rengjort var den også. Alt på stell. Tesla smilet på på plass igjen.
Det regnet kraftig første natten og da jeg åpnet bakluken morgenen etter kom det vann ut fra plastdeksel under luken igjen. Lettere oppgitt ringte jeg Tesla service og forklarte at det ennå kom vann inn. Dette skulle de fikse neste gang. Problemet mitt er at jeg bor 35mil unna service senter.. Bank i bordet, siden har jeg ikke oppdaget lekkasje, mulig baklys pakningen har godt seg til.
Alt i alt førte alt dette til at entusiasmen for bilen gradvis forsvant, hva blir det neste?  Jeg bestemte meg for å legge den på Finn for salg. Nå er den solgt og jeg håper ny eier får et problemfritt bilhold.
Nå kjører jeg de daglige turene med en MB Belectric. (BMW i3 bestilt) Mens turene til hytta og andre langturer blir med den gode gamle Toyota LC 100. Den bruker diesel og koster bompenger, men ingen overraskelser med den. Som en ekstra bonus går den 1000km på en energi lading som tar 3min.. Har eid den i 10 år å kjørt den 150000km med O feil.. Skulle ønske Tesla laget biler av samme kvalitet. Da hadde jeg solgt Land Cruiseren også å kjøpt meg en modell X.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

TeslaTerje

Nei dei hadde ikkje fått inn den nye typen soltak da eg fekk bytta det.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA