Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

SR

Har ikke klart å lokalisere slepeøyet. Flatsenga syntes også det var for trangt å trekke opp bilen pga for mange biler som er parkert rundt Teslaen.

Som takk for at den ikke ble flyttet på, har bilen etter 4,5 timer fjernet alle feilmeldinger og ladet 12v batteriet selv. Så nå funker den som normalt igjen
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Muffinman

P85``en har siden i fjor vår hatt en slags periodisk klapring fra klimaanlegget. Høres ut som det lille kneppet man hører når man justerer temperaturen opp eller ned, men i en loop der det kan høres ut som et maskingevær, bare mye lavere lyd. Ved å justere temperaturen opp eller ned kunne man få det til å stoppe, men ved å sette tilbake til utgangspunktet begynte det igjen. Sendte inn video-opptak hvor lyden hørtes tydelig, og det ble kjørt diagnose på klimaanlegget i januar 2016 uten at det ble funnet feil. Lyden klarte de ikke å gjenskape, men den har opptrådt jevnlig siden da.

Samboeren kjører denne bilen til daglig, men i dag var det min tur igjen. Oppdager at nå er det en skikkelig susing i rørene der framme når ac-kompressoren går. Det gjorde det ikke sist jeg kjørte bilen for noen uker siden. Hva kan det være? Sammenheng med "klapringen", eller den sedvanlige ventilen som har hengt seg opp?

Tuxedo

Den susingen i rørene har jeg også fått når nivå på kjølemedium begynner bli for lavt.  I mitt tilfelle skyldtes det lekkasje, som nå forhåpentligvis er fikset (etter tre forsøk).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

#2600
Jeg betalte etterfylling for egen regning i januar, og da var konklusjonen at gassmengden som var i systemet før fylling var så høy at det tydet på at systemet var tett.  Det skal være 740g, og det var 680g før fylling. Mulig  servicesenteret jeg brukte da ikke satte i nugla skikkelig  ???

Skal uansett på verksted over helga. Bilen er gått over 100k, men håper det ikke blir utgift på dette. I så fall var det bortkastede penger å etterfylle gass for 9 måneder siden.

EDIT: Justerte gassvekter basert på opplysninger i faktura.

rmr

Slitasje ratt , noen andre som har en slik slitasje (se bilde)? Bilen er gått 20000 km , har aldri opplevd slik slitasje på andre biler jeg har eiet....

Slitasjen er nede venstre
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

rmr

Sitat fra: Øggen på fredag 23. september 2016, klokken 11:14
He akkurat det samme. Nede venstre. ???

Er jo rett og slett begredelig kvalitet. Reklamert på det? Sendte nettopp en epost til Tesla , får se hva de sier.....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Christopher Neumann Ruud

Har overtatt en brukt S85 med 67000 på odometeret, og må si den holder seg godt.
Det er dog en del småtteri som viser at tesla har tatt noen snarveier her og der. Mattefestene i framsetet er løse alle som en, led i dørhåndtaket har slukka, det suser noe i drivverket når jeg kjører i 50, regnsensoren lever sitt eget liv og jeg er skeptisk til hjulstillinga bak. Soltaket hakker litt når det åpnes i kaldt vær. Skal inn på Oslo North i november så får vi se.

turfsurf

Sitat fra: rmr på fredag 23. september 2016, klokken 11:12
Slitasje ratt , noen andre som har en slik slitasje (se bilde)? Bilen er gått 20000 km , har aldri opplevd slik slitasje på andre biler jeg har eiet....
Bruker autopilot for lite  :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

OleJA

Sitat fra: rmr på fredag 23. september 2016, klokken 11:18
Sitat fra: Øggen på fredag 23. september 2016, klokken 11:14
He akkurat det samme. Nede venstre. ???

Er jo rett og slett begredelig kvalitet. Reklamert på det? Sendte nettopp en epost til Tesla , får se hva de sier.....
Rattet har vel Tesla hentet rett I fra delekassa til Mercedes, så burde jo være bra det ihvertfall.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rmr

Sitat fra: lunitiks på lørdag 24. september 2016, klokken 06:32
Kommer slitasjen fra berøring ved inn- og utstigning?

Kan jeg aldri tenke meg. Skal inn 13/10 for å skifte Next Gen fører sete , og da skulle de ta en titt på rattet , så får vente og høre hva de sier.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Brede

Har fått noen små riper/slitasje på akkurat samme sted vi også. Det var helt skadefritt til jeg måtte justere setet noe pga. barnesete bak førerstol.
Definitivt slitasje fra lår ved inn- og utstiging hos oss iallefall. Justerte opp rattet noe og har vel løst problemet slik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA