Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Brede

Hmmm.. Nå har bilen begynt å kjøre ut dørhåndtak ved første trykk på parkbremsen (som i "gamle dager").
Mistenker at det kom med 2.32.100, noen andre som opplever dette?

(Reset hjelper ikke)

Muffinman

Sjekket at innstillingen ikke er endret? Mener den heter unlock on park eller noe slik. Ingen endring her.

Brede

Sitat fra: Muffinman på mandag 12. september 2016, klokken 11:41
Sjekket at innstillingen ikke er endret? Mener den heter unlock on park eller noe slik. Ingen endring her.

Ahh.. Småflaut..
Takk for løsningen Muffin! Må ha forandret seg ved siste oppdatering  :o

cra

Sitat fra: Brede på mandag 12. september 2016, klokken 11:29
Hmmm.. Nå har bilen begynt å kjøre ut dørhåndtak ved første trykk på parkbremsen (som i "gamle dager").
Mistenker at det kom med 2.32.100, noen andre som opplever dette?

(Reset hjelper ikke)

Det er lenge siden dette kom (mange oppdateringer siden), men jeg har ikke gjort noe i innstillingene. Får sjekke dette i dag, for det er ingen grunn til å kjøre håndtak hver gang en stopper i fergekø og på ferga!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Når vi kjøpte vår første TMS i 2013 så vi umiddelbart at området nederst på b-stolpen ville være utsatt for slitasje ved inn og utstigning, og har vært påpasselige med å unngå kontakt i så stor grad som mulig på denne. Her har vi ingen slitasje etter 111.000km. Samme praksis ble videreført på vår nye 85D, men så fort at en skade begynte å synes til tross for forsiktighet. Nå er bilen gått 31.000km, og skaden er godt synlig. 2013-modellen har alcantara, mens 2015 har tekstil.

Flere med tekstiltrekk som ser dette?

BMW850

Ingen antydning.Har alcantara. Derimot slites det på kanten under som er i skinn. Bruker elefant-fett på denne av og til.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Har sjekket pris på nytt deksel, men det vil være meningsløst å bytte hvis skade begynner å vise seg allerede etter noen uker slik det gjorde her. Må vel pønske ut noe for å beskytte det aktuelle området. Det kan ikke ha vært annet  enn løse klær som har vært i berøring siden jeg har vært ekstremt påpasselig ved inn- og utstigning. Antallet ganger inn-ut er sannsynligvis lavere enn normalt også, siden jeg bruker bilen mye til langkjøring.

Kanskje det går an å trekke opp eksisterende deksel med noe som er mer robust.

BMW850

Ja, skjønner ikke helt hvordan du kommer borti der. Den nedre delen stikker jo lenger frem.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Filip86

Vår bil, som ble hentet i slutten av juni, får nå byttet DU foran etter at mekaniker i USA godkjente det. Den bak ble byttet for 3 uker siden. Imponert over vennligheten i Drammen, og hvor kjapt dette egentlig har gått. Kjipt på en ny bil, men vi var forberedt på en mandagsbil...

TRM

Sitat fra: Filip86 på onsdag 14. september 2016, klokken 21:00
Vår bil, som ble hentet i slutten av juni, får nå byttet DU foran etter at mekaniker i USA godkjente det. Den bak ble byttet for 3 uker siden. Imponert over vennligheten i Drammen, og hvor kjapt dette egentlig har gått. Kjipt på en ny bil, men vi var forberedt på en mandagsbil...
Hvorfor ble DU'ene byttet?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Powerflux

Sitat fra: Filip86 på onsdag 14. september 2016, klokken 21:00
Vår bil, som ble hentet i slutten av juni, får nå byttet DU foran etter at mekaniker i USA godkjente det. Den bak ble byttet for 3 uker siden. Imponert over vennligheten i Drammen, og hvor kjapt dette egentlig har gått. Kjipt på en ny bil, men vi var forberedt på en mandagsbil...
Snakker vi Facelift model som bare er et par mnd som må ha ny front DU :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Filip86

Sitat fra: Powerflux på onsdag 14. september 2016, klokken 21:20
Sitat fra: Filip86 på onsdag 14. september 2016, klokken 21:00
Vår bil, som ble hentet i slutten av juni, får nå byttet DU foran etter at mekaniker i USA godkjente det. Den bak ble byttet for 3 uker siden. Imponert over vennligheten i Drammen, og hvor kjapt dette egentlig har gått. Kjipt på en ny bil, men vi var forberedt på en mandagsbil...
Snakker vi Facelift model som bare er et par mnd som må ha ny front DU :o
Ulyd ved pådrag og regen, hadde ikke hørt det på noen av de andre bilene vi har prøvekjørt, og lyden ble bare verre og verre. Facelift som har kjørt 6000km...

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Filip86

Sitat fra: fonberg på onsdag 14. september 2016, klokken 22:20
Kan du beskrive ulyden?
Det blir litt vanskelig, høres ut som en høy hvine lyd som kommer ved pådrag. Vi merket den best ved 80 km/t og 115 km/t.

SR

I dag fikk jeg meldingen "12v batteri low, Car may shut down". Ringte Tesla som forsøkte å hjelpe OTA. Det gikk dårlig, så da er flatseng og verksted neste.

Men jeg har problemer med å lokalisere slepeøyet. Hadde tidligere en pre AP modell hvor det lå under trekket i frunken. Men der kommer jeg ikke til på min P85D. Noen tips??
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA