Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

lunitiks

Registrerer at "værlokket" i gummi er festet med samme type gummigørr som "dampsperra" i plast på min Nissan Leaf. En helt forferdelig patent. Gruer meg til dagen jeg skal hanskes med dette. For den dagen kommer, det er jeg sikker på
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Powerflux

Sitat fra: lunitiks på mandag 29. august 2016, klokken 16:33
Registrerer at "værlokket" i gummi er festet med samme type gummigørr som "dampsperra" i plast på min Nissan Leaf. En helt forferdelig patent. Gruer meg til dagen jeg skal hanskes med dette. For den dagen kommer, det er jeg sikker på
Men nå vet du jo i det minste hvordan det fikses ;D ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

spettmeis

For en jalla konstruksjon. De ledningene på videoen der er jo bare nødt til å ryke om og om igjen. Bryterne burde jo ha vært montert fast på delen de trykkes mot istedenfor så ledingene står stille. Er dette noe de leverer fortsatt på nye biler?

Lynet

Bli aldri overrasket over hva en bilingeniør konstruerer. Det er min erfaring etter 40 år i bilverden, uansett bilmerke!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

To av fire dørhåndtak på nybilen har døde lysdioder ser det ut som. Hmm...

mj

Sitat fra: TRM på søndag 28. august 2016, klokken 18:19
Sitat fra: Powerflux på søndag 28. august 2016, klokken 10:41
Sitat fra: Stig O på lørdag 27. august 2016, klokken 20:51
Venstre dørhåndtak bak har låst seg i ytterstilling. Etter SW oppgradering i dag har det i tillegg kommet en konstant durelyd fra låsemekanismen. Døren spretter opp en cm hver gang jeg stopper. Noen gode råd.
Her ser du hvorfor og hvordan det kan fikses!

Interessant! Tipper det snart kommer en manuell, 3.parts, løsning for alle de som har bil utenfor garanti og reklamasjonstid.

I USA er det vel endel eiere som allerede er godt utenfor garantitiden?

Hvis det kommer en servicebulletin på dette pga en gennerell svakhet vil tesla dekke det uansett om garanti er gått ut.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

moso

Bilen ville verken AC eller DC lade idag tidlig - vanninntrengning i ladeporten og ledningsnettet. Visstnok en svakhet og det er servicebulletin på dette. Rud fikset på dagen, og klarte jammen ta 40k service også. Tommel opp!
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Egil Fonn

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. september 2016, klokken 11:42
To av fire dørhåndtak på nybilen har døde lysdioder ser det ut som. Hmm...

Min hadde et håndtak mørklagt. De fikset det når jeg var inne for fiks av lekkasje baklys.
Ikke vant til mye feil på bilene mine, men denne Teslaen har hatt en del.. Men allikevel er bilen en drøm å kjøre og eie. Jeg digger den tross sine små feil..
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

lunitiks

Er det noen som vet hva som helt konkret er årsaken til at vinduene i bakdørene "smeller" (tar i kromlistverket) ved åpning/lukking? Utrolig frustrerende og deprimerende, ettersom SC mener det ikke er et problem og ikke fikser det for meg. (Det de egentlig mener er sannsynligvis at de ikke har snøring på hvordan dette kan utbedres!)

Jeg mener bestemt at dette er en gyldig reklamasjon, siden dette åpenbart gir påkjenninger på glasset. I tillegg til, selvfølgelig, den megaflaue følelsen hver gang en baksetepassasjer åpner døra, ser på meg og sier "Oi...".

Er veldig redd for at ruta sier takk for seg snart, i verste fall etter garantitiden.

Klarer ikke å finne noen bulletin på dette, så jeg må nesten be de innsiktsfulle kameratene her inne om innspill
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#2574
Hos meg justerte de på vinkel/høyde på vinduene først, uten at det ble bra. Deretter byttet de styreenheten på døra. Da ble det i orden. Det var aldri noen diskusjon om dette var en feil eller ikke. Selvfølgelig skal det ikke være slik.

Hodetelefoner

Kjør ruten ned. Hold knappen inne i 10 sek. Kjør den helt opp. Hold knappen inne i 10sek.  (Tror det var sånn)

Muffinman

Denne feilen har ikke noe med kalibrering av endestillinger å gjøre.

lunitiks

Har prøvd @Kristoffer  :-[

Så dette betyr at de må skifte styreenhet? Hva er det for noe tull? Er det forskjellige versjoner/delenumre, og jeg har fått mandagsenheten?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på lørdag 10. september 2016, klokken 17:16
Har prøvd @Kristoffer  :-[

Så dette betyr at de må skifte styreenhet? Hva er det for noe tull? E

Jeg har også fått ny styreenhet på venstre bakdør. Den åpnet for sakte, men den nye rekker jeg ikke å se at den åpner vinduet når jeg tar i håndtak, den reagerer så raskt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA