Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: morpheos på onsdag 17. august 2016, klokken 09:49
Siste eksempelet var feil som førte til at fossilbilen (BMW 525 2005-modell) ble skrotet til fordel for Tesla. Massive feil med turbo som måtte byttes ++; kostnader på nærmere 100k og forespeilet 1-2 uker på verksted pga. deler som må skaffes og omfattende arbeid. Måtte dekke leiebil selv eller via forsikring.

På en 2005-modell var du vel strengt tatt et godt stykke utenfor garanti?

morpheos

Sitat fra: StianSalG på onsdag 17. august 2016, klokken 10:10
Sitat fra: morpheos på onsdag 17. august 2016, klokken 09:49
Siste eksempelet var feil som førte til at fossilbilen (BMW 525 2005-modell) ble skrotet til fordel for Tesla. Massive feil med turbo som måtte byttes ++; kostnader på nærmere 100k og forespeilet 1-2 uker på verksted pga. deler som må skaffes og omfattende arbeid. Måtte dekke leiebil selv eller via forsikring.

På en 2005-modell var du vel strengt tatt et godt stykke utenfor garanti?

Host host - sant nok. Jeg opplevde dog ikke å få tilbud om lånebil de gangene jeg har hatt bilen inne når det har vært ting som var dekket av garanti.

Muffinman

Stoppet i kontroll i dag og skulle for første gang ta ut vognkortet fra hanskerommet på 85D``en. Etter at jeg hadde tatt det og instruksjonsboka ut ble jeg oppmerksom på at det ble med store mengder sort støv ut som la seg i setene og ut over klærne mine. Det skulle vise seg å være fibre fra innredningen i hanskerommet, og alt som lå der inne var helt dekket. Tror jeg fikk tatt det meste med støvsugeren, men fryktelig irriterende. Og kanskje løsner det mer også.

Flere som har sett dette?

Egil Fonn

Ikke antydning til dette i mitt hanskerom.
Har du lagret noe sterke saker der som kan ha lekket ut..
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Muffinman

Absolutt ikke. Vognkort og refleksvest ble lagt inn når bilen var ny og det har knapt vært åpnet siden.

Hyperstress

Noen som har problemer med å åpne soltaket? Mitt smeller hver gang det åpnes, og ofte så åpner det ikke. Virker som det hekter seg fast i pakningen. Enkel fiks?
Av erfaring så tør jeg nesten ikke klage på det, for da tar det vel uker, og jeg får tilbake et soltak med nye problemer.. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stig O

Venstre dørhåndtak bak har låst seg i ytterstilling. Etter SW oppgradering i dag har det i tillegg kommet en konstant durelyd fra låsemekanismen. Døren spretter opp en cm hver gang jeg stopper. Noen gode råd.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Tuxedo

Prøv reset med scrollhjulene, hvis du ikke allerede har gjort det.  Kan også prøve en "power off" fra skjermen. Men ofte er det en mekanisk feil når dørhåndtaket oppfører seg slik som du beskriver.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

petersv

Det er en mikrobryter som detekterer nær håndtaket er helt ute og åpner låsemekanismen. Hvis du klarer å hjelpe håndtaket inn på et vis så åpner det seg ikke. Gaffa? ;-)

Powerflux

Sitat fra: Stig O på lørdag 27. august 2016, klokken 20:51
Venstre dørhåndtak bak har låst seg i ytterstilling. Etter SW oppgradering i dag har det i tillegg kommet en konstant durelyd fra låsemekanismen. Døren spretter opp en cm hver gang jeg stopper. Noen gode råd.

Her ser du hvorfor og hvordan det kan fikses!


Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

petersv


Muffinman

Greit å vite dette, da er ihvertfall ikke jeg engstelig for å prøve en reparasjon selv. Men ble virkelig paff over å se den latterlige løsningen med ledningene til ene mikrobryteren som var innrettet slik at de ble bøyd mot en kant hver gang håndtaket gikk ut. Er jo laget for å havarere dette (muligens i likhet med plastlokket som gjerne er falt av allerede når bilen leveres til kunde).

petersv

#2562
Du får kjøpe litt sugru og gå over for å forebygge før det skjer. Fri frakt nå i helga også på sugru.com

TRM

Sitat fra: Powerflux på søndag 28. august 2016, klokken 10:41
Sitat fra: Stig O på lørdag 27. august 2016, klokken 20:51
Venstre dørhåndtak bak har låst seg i ytterstilling. Etter SW oppgradering i dag har det i tillegg kommet en konstant durelyd fra låsemekanismen. Døren spretter opp en cm hver gang jeg stopper. Noen gode råd.
Her ser du hvorfor og hvordan det kan fikses!

Interessant! Tipper det snart kommer en manuell, 3.parts, løsning for alle de som har bil utenfor garanti og reklamasjonstid.

I USA er det vel endel eiere som allerede er godt utenfor garantitiden?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: Stig O på lørdag 27. august 2016, klokken 20:51
Venstre dørhåndtak bak har låst seg i ytterstilling. Etter SW oppgradering i dag har det i tillegg kommet en konstant durelyd fra låsemekanismen. Døren spretter opp en cm hver gang jeg stopper. Noen gode råd.
Opplevde på vår 2014-modell at et dørhåndtak låste seg i ytterstilling. Ga håndtaket et lite kakk, så gikk det inn igjen. Tror ikke det var noe problem senere med det håndtaket.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA