Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 09. august 2016, klokken 22:42
Kjent feil. Legges visstnok på en skive, så blir det tyst. Ikke farlig feil. Kun pinlig.
Gjaldt ikke det kun tidlige rwd-biler? Nyere, og ikke minst D-biler har et temmelig annerledes hjuloppheng.

Cookie Monster

Gjelder dual motor også. Har hatt det på min også, kom en måned ca etter jeg fikk bilen. Flere andre jeg kjenner som har Model S har vært inne og fått montert shims på styresnekke pga den lyden.
2015 P85D

Muffinman

Da kommer det vel på min også. Knekking på de eldre bilene var vel en bolt som var for lang og tok borti andre deler. Mener de erstattet den med en kortere og monterte låseskiver her og der. Men det var ikke på styresnekka mener jeg.

hgs

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 09. august 2016, klokken 22:42
Kjent feil. Legges visstnok på en skive, så blir det tyst. Ikke farlig feil. Kun pinlig.

Jepp, denne har vi og hatt. Fryktelig lyd. Kjørte rundt i en måned med det, og folk snudde seg og glodde. Flaut.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

lunitiks

Finnes det en god Youtube-video, lydopptak eller noe som man kan sammenligne med?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

duffus

Godt å høre at det ikke er noe farlig i det minste. Temmelig flaut vil jeg si, det er latterlig høyt.

Jeg kan filme og legge på YouTube etter jobb i dag, så får du høre @lunitiks


Sent from my iPhone using Tapatalk

Muffinman

#2511
P85'en fikk nye skiver og klosser rundt i mai, og alt virket greit, men etter noen uker begynte det å riste ved bremsing. Har ventet med å melde det inn i tilfelle det skulle rette seg med bruk, men det har bare blitt verre.  Alt tyder på kast i ei skive. Er det mulig å finne ut hvilken uten å ta den av?

EDIT: Tenker å kanskje jekke opp og rotere et og et hjul og se om det er ujevn motstand når bremsene ikke er trykket. Kan være verdt et forsøk.

(Ikke så veldig god å kjøre nå med vagging og ustabilitet pluss risting ved brems. Jepp, virker som spissingsstaget på ene bakhjulet har løsnet for tredje gang :(   )

BMW850

Hadde også vibrasjon ved bremsing (foran). Byttet skiver og klosser ved service i desember ifjor. Nå de siste månedene har jeg fått vibrasjon igjen. Har kjørt ganske mye med low regen og vært påpasselig med å bruke bremsepedalen. Får vel melde ifra til Tesla. En kollega som også har P85 dro skikkelig på og foretok harde oppbremsinger som etter hans utsagn løste problemet. Så jeg får forsøke det også :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Har vel egentlig testet det også, bortsett fra at "dro skikkelig på" var erstattet med 10% unnabakke. Hjalp ikke, dessverre.

duffus


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cookie Monster

Ikke lik lyden jeg hadde på min. Lyden på min var mer klikk, klikk, klikk ved sving.

Så usikker på hva det lyden er.
2015 P85D

BMW850

Samme her, klikk-klikk ved fullt rattutslag og gå-fart. Helst ved rygging.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

lunitiks

SB-16-32-001
"Condition: Some customers might complain about a clicking sound when turning the steering wheel at low speed, leading to a perceived quality issue."
"Correction: Upon customer complaint, install friction shims between the steering rack and subframe. Replace the steering rack bolts."
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA