Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Velkommen i klubben, holdt jeg på å si. Jeg er temmelig sikker på at vi her snakker om Tesla på Grorud. Jeg har hatt en helvetes kamp med dem for å rette opp raseringen av bilen etter at den har vært hos dem, flere ganger. Den så ikke ut. Fullstendig opp ripet. Det så ut som om skitne slanger var dratt over den på hele bakpart og sider bak. Skader på felgene og mye mer. En gang jeg var der tidlig så jeg det var ett lite møte i verkstedet og 3 karer sto å lente og gnudde seg på en bil, mens 2 stykker satt i åpningen bak og "dinglet". Jeg har gang på gang sagt det til dem at de må få på plass rutiner som hindrer slikt og at de må ha tildekningen av bilen/e under arbeid. Det virker ikke som om det glir inn. En gang ble jeg så forbannet etter å ha sagt at bilen ikke skulle vaskes eller poleres (den var nypolert, blank og fin), men da jeg fikke den igjen, så var alle mellomrom i lister, lykter og paneler fylt opp med polermiddel og bilen var ripete igjen. De måtte øyeblikkelig hente den på min arbeidsplass og levere lånebil. Selv etterpå var det masse rester etter polermidelet som jeg måte fjerne selv over tid. Jeg tror det er slik de gjør det, at etter arbeid blir bilene polert for å fjerne all oppskarapingen de påfører bilen under arbeid, men det går jo ikke å få det bort så enkelt når det er grovt. Var på service for bare 3 uker siden og da ble skiftet noe tetninger i ac, i følge papirene, uten at jeg hadde meldt inn noe feil på den. Sikkert vel og bra det, men 3 dager etterpå blåste det ikke kaldt lengre. i over 2,5 år minst, har jeg gang på gang formidlet til denne gjengen om at wi-fi ikke fungerte. Hver gang står det testet og funnet i orden. Sist gang forlangte jeg at bilen ble kjørt inn på verkstedet deres og teste wi-fi med meg tilstede og ganske riktig så virket det ikke. Da ble det endelig byttet en antenne / kopling i høyre speil og da for første gang virket det. De makter ikke å høre etter, eller at det er blitt slik at ting skal treneres til garantien går ut. Jeg sliter med vibrasjoner i bilen som teknikerne innrømmer å kjenne under testkjøring med meg på. Det har jeg opptak av, men når bilen er ferdig er det samme ordlyden, testet og funnet i orden, balansering av dekk. Når man prøver å kommunisere med ledelsen om dette, så hisser de seg opp, spesielt ett kvinnemenneske der som ikke er spesielt teknisk og kundevennlig. Det ble ikke Tesla på ferie i år grunnet vibrasjoner og ikke virkende AC. Bilen var inne bare noen dager før ferien. De skal få på pungen etter ferien. Da blir det gjenlevering av bil. De fikk siste sjansen og jeg har gjort dem oppmerksom på dette flere ganger at det kommer til å skje om ikke det blir orden. Nok er nok. Veldig synd for jeg liker den jo også. konseptet er genialt, men man kan ikke la livet bare dreie seg om å få reparert bilen. Man har jo tapt 10 tusenvis av kroner også bare på bring og hent i tapt arbeid. Hvis noen kan gi et tips om noen som kan bistå i gjenleveringsprosessen taes det i mot med takk.

overlay

Om bilen må ha en to stegs korrigering etter hver gang Tesla har tatt i bilen må nok kundene forberede seg på omlakkering etterhvert. Det er begrenset med klarlakk...

Det er enda mer trassigt når man har coating på bilen og dette må kjøpes inn, eventuelt sette bort bilen

Ljosdal

Svart P85 Signature #88

Tuxedo

Sitat fra: Ljosdal på fredag 08. juli 2016, klokken 20:45
Min AC røk i Frankriket ifjor sommer, selvfølgelig helt i starten på en mnd ferie... Det er ikke å anbefale med barn i bilen. Jeg hadde forlangt dette som en akutt time!
Kjørte nedom Tesla Skøyen i dag, siden forsøk på telefonsamtaler har gått rett til svarer.  Fikk tilbud om å sette bilen igjen, men ingen garanti om når de kunne se på den. Ferieavvikling og greier, skjønner du. Ingen leiebil, siden det ikke var forhåndsbestilt time. Hvis jeg ville bestille, var det aktuelt med oktober.

Jaja, jeg kjører Teslaen ned dit i morgen tidlig, og satser på fossilen resten av sommeren, den har et glimrende kjøleanlegg.

Min viktigste lærdom etter snart 3 års Teslaeierskap:  Alltid ha en fossil i bakhånd.  Den blir ikke mye brukt, men er gull verdt når du står der uten annen bil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jkirkebo

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 12. juli 2016, klokken 21:48
Sitat fra: Ljosdal på fredag 08. juli 2016, klokken 20:45
Min AC røk i Frankriket ifjor sommer, selvfølgelig helt i starten på en mnd ferie... Det er ikke å anbefale med barn i bilen. Jeg hadde forlangt dette som en akutt time!
Kjørte nedom Tesla Skøyen i dag, siden forsøk på telefonsamtaler har gått rett til svarer.  Fikk tilbud om å sette bilen igjen, men ingen garanti om når de kunne se på den. Ferieavvikling og greier, skjønner du. Ingen leiebil, siden det ikke var forhåndsbestilt time. Hvis jeg ville bestille, var det aktuelt med oktober.

Jaja, jeg kjører Teslaen ned dit i morgen tidlig, og satser på fossilen resten av sommeren, den har et glimrende kjøleanlegg.

Min viktigste lærdom etter snart 3 års Teslaeierskap:  Alltid ha en fossil i bakhånd.  Den blir ikke mye brukt, men er gull verdt når du står der uten annen bil.

Jeg har svært god erfaring med Drammen når det gjelder slike på-sparket ting. Med Skøyen også, for den saks skyld. Hadde samme AC-problem og satte bare fra meg bilen i Drammen mens vi var på en ukes syden-ferie, et par dager senere var den fikset.

Slikt tas garantert på overtid, og kan derfor ikke planlegges. De sjekker nok hver dag hvem som kan jobbe litt ekstra og da tas det av bunken med drop-in biler. Min ble påbegynt i 17-tiden en tirsdag så jeg i appen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tuxedo

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 12. juli 2016, klokken 22:13
Hadde samme AC-problem og satte bare fra meg bilen i Drammen mens vi var på en ukes syden-ferie, et par dager senere var den fikset.
Ja, de lyste jo opp når jeg sa jeg skulle på ferie om fjorten dager. 
   "Skal du ut og fly? For da kan jo bare bilen stå her!!!"
   "Neeei, har planlagt bilferie denne sommeren."
   "Ok."
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 12. juli 2016, klokken 21:48
Sitat fra: Ljosdal på fredag 08. juli 2016, klokken 20:45
Min AC røk i Frankriket ifjor sommer, selvfølgelig helt i starten på en mnd ferie... Det er ikke å anbefale med barn i bilen. Jeg hadde forlangt dette som en akutt time!
Kjørte nedom Tesla Skøyen i dag, siden forsøk på telefonsamtaler har gått rett til svarer.  Fikk tilbud om å sette bilen igjen, men ingen garanti om når de kunne se på den. Ferieavvikling og greier, skjønner du. Ingen leiebil, siden det ikke var forhåndsbestilt time. Hvis jeg ville bestille, var det aktuelt med oktober.

Jaja, jeg kjører Teslaen ned dit i morgen tidlig, og satser på fossilen resten av sommeren, den har et glimrende kjøleanlegg.

Min viktigste lærdom etter snart 3 års Teslaeierskap:  Alltid ha en fossil i bakhånd.  Den blir ikke mye brukt, men er gull verdt når du står der uten annen bil.
Oppdatering:  Alle mine dystre spådommer gjort til skamme!   Leverte bilen for drop-in rundt lunch-tider i dag, og ut fra appen ser det ut som de allerede er i gang med jobben (selv om de indikerte neste uke) ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

BMW850

La merke til at anrop/telefon-loggen i bilen ikke viser samtaler etter mai 2015??! Har lagt merke til det iløpet av denne tiden men regnet med at det kanskje var noe med innstillingene noe det ikke ser ut til å være. iPhonen kobler seg alltid til bilen og ikke noe problem med å ringe/motta. Noen som har peiling på hva problemet/løsningen kan være?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Sitat fra: BMW850 på onsdag 13. juli 2016, klokken 17:04
La merke til at anrop/telefon-loggen i bilen ikke viser samtaler etter mai 2015??! Har lagt merke til det iløpet av denne tiden men regnet med at det kanskje var noe med innstillingene noe det ikke ser ut til å være. iPhonen kobler seg alltid til bilen og ikke noe problem med å ringe/motta. Noen som har peiling på hva problemet/løsningen kan være?

He sett det også. Grunnen til det veit ikkje ej, men sletting av telefon og ny tilkobling hjelpe ei stund :-\
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Hyperstress

Takluka vil ikke åpne. :(
Det har vært et smell når den har åpnet tidligere, som om lukka har hengt seg i pakningen på vei opp, og nå setter den seg altså helt fast når den prøver å åpne.
Pleier de bytte til ny type for tiden, eller er det fix som gjelder?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Lekkasje i bakluka. :(
Har vanligvis bilen i garasje, men stod ute i kraftig regn i går. Fikk en dusj i nakken da jeg åpnet luka. Kom vann ut ved den ene «knotten» som luka hviler på når den er lukket. Så også at det var rust på festet til ene gassfjæra på samme side. (Ikke på motsatt side)
Jeg fikk nylig byttet til ny crome på bakluka, vet ikke om det er en sammenheng (?).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Dvergen196

Sitat fra: Roger Kolbu på tirsdag 21. januar 2014, klokken 08:41
Sitat fra: notonlyonlybutbut på mandag 20. januar 2014, klokken 10:48
Sitat fra: Roger Kolbu på mandag 13. januar 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 02. januar 2014, klokken 12:24
En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter (noen opplever det samme med at spor skiftes ved avspilling fra USB) kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Tallene på utetemperaturmåler på stor skjerm blir borte
o   Varsellys for airbag lyser 2 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Kilometer teller på liten skjerm skifter til 0 km i ca 2 sekunder
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected kilometer skifter til 0 km i ca 2 sekunder   
o   Energimåler på 17' skjerm skifter projected distance fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett lite sekund
o   Stor skjerm reagerer ikke på input/trykking i de sekundene den "henger"

Ja jeg har meldt fra til tesla både i Norge og til EU gjengen.
Et lite tillegg til smørbrødlisten her - som jeg oppdaget i helgen:

Når denne sekvensen med feil oppstår, skjer også dette:
Blinklysene gir ikke lydsignal inne i bilen dersom disse benyttes mens feilen pågår.
Selvsagt bare tilfeldigheter at dette ble oppdaget (man blinker jo ikke mye), men like fullt...

Displayet viser at det blinker - men om det faktisk gjør det utvendig; tja, si dét...?

Neste gang dette skjer, skal jeg hive meg på hornet.
Det er nemlig TO ting jeg ikke har benyttet ennå, og det er hornet og takluka...  :D

Beklager med en gang at dette blir litt OT. Jeg har hatt alle disse symptomene som det referes til over, inntil fredag for en drøy uke siden. Etter denne dagen har jeg ikke én gang hatt tilfeldige "hopp". Jeg synes dette er litt merkelig da jeg ikke har installert noen ny FW. At bilen har fått "selvhelbredende" egenskaper er jo en "feature" jeg setter pris på  :P. Måtte det bare vare over neste oppdatering.....
Jøss... du også?
Etter at jeg kolliderte forrige tirsdag, har jeg opplevd akkurat det samme som deg. Ingen hopping mellom stasjoner, ingen blinking eller nullstilling av odometer (km-teller) - eller alt det andre rusket som følger med en slik "resetting"...
Jeg har heller ikke oppdatert software siden ved juletider.

Problemet jeg har nå, er at det knitrer fælt på DAB.

Cato hos Drammen Karosseri hadde en teori om hva årsaken kan være, så jeg får (i første omgang) følge opp der.  :)

Uansett vil jeg ikke anbefale andre å kollidere for å teste ut om det virker!  ;D

Jeg fikk opp airbag varsel på lille skjermen flere ganger i dag sammen med manglende blinklys lyd og skjerm/navi/spotify lugging, jeg restartet storskjermen før jeg forlot bilen men har ikke kjørt etterpå. Vi er på bilferie og har fint lite lyst å kjøre med airbag "problem", noen som vet om dette er et forbigående issue eller må bilen inn til Tesla?  Dette er er P85D 2015mod
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Tuxedo

Ja, som oftest er denne type feil et forbigående issue.  Ofte hjelper det med en restart og la bilen stå litt, som du har gjort.  Hvis problemene ikke viser seg igjen i morgen, så kan du ta det med ro.  I motsatt fall får du ta en telefon til Tesla (vet ikke hvor du er på ferie, men de har jo etterhvert ganske mange servicecentre i Europa).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

BMW850

Sitat fra: Øggen på onsdag 13. juli 2016, klokken 17:17
Sitat fra: BMW850 på onsdag 13. juli 2016, klokken 17:04
La merke til at anrop/telefon-loggen i bilen ikke viser samtaler etter mai 2015??! Har lagt merke til det iløpet av denne tiden men regnet med at det kanskje var noe med innstillingene noe det ikke ser ut til å være. iPhonen kobler seg alltid til bilen og ikke noe problem med å ringe/motta. Noen som har peiling på hva problemet/løsningen kan være?

He sett det også. Grunnen til det veit ikkje ej, men sletting av telefon og ny tilkobling hjelpe ei stund :-\

Foretok en sletting/tilkobling og det hjalp :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dvergen196

Sitat fra: Tuxedo på søndag 17. juli 2016, klokken 23:56
Ja, som oftest er denne type feil et forbigående issue.  Ofte hjelper det med en restart og la bilen stå litt, som du har gjort.  Hvis problemene ikke viser seg igjen i morgen, så kan du ta det med ro.  I motsatt fall får du ta en telefon til Tesla (vet ikke hvor du er på ferie, men de har jo etterhvert ganske mange servicecentre i Europa).

Restart må ha funket, har ikke fått feilen tilbake ;D
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA