Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman


Fush

Min har for 2-3 dager siden begynt med det samme. Skal inn 29. juni.

05.2015 85D

Sitat fra: Cato76 på fredag 15. april 2016, klokken 11:55
Jeg hadde bilen min (P85D -15) inne i Drammen for å fikse noen småting i forrige uke. En en av fiksene var at cruise-control/autopilot ikke virker lengre. Bilen "ser" veien i displayet, men CC/AP vil ikke aktiveres. Det skal sies at denne virket de første 30 min etter at jeg hentet bilen på tirsdag, og i går men kun i kortere perioder på 1-2 min. På service invoice sto det at de hadde kalibrert CC/AP. Jeg forstår da ikke hva som kan være galt, men mistenker at det kan være en dårlig kontakt eller fukt som gjøre dette. Skal inn igjen med bilen i løpet av kort tid.

Noen andre som har opplevd det samme, og vet om TM har en god fiks på dette?
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

o.b.lix

Er altså jordfeil - mutter må sveises fast så kabel kan etterteites.

Er en kjapp fiks, men bare Drammen Karosseri i hele landet som utfører dette. Fana Karosseri skal snart begynne med slikt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman


Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman


Havebigfun

Etter noen km skal man alltid ettertrekke hjulmutre når de har vært løse- her har vi alle en utfordring.

Brede

Sitat fra: Havebigfun på søndag 08. mai 2016, klokken 10:08
Etter noen km skal man alltid ettertrekke hjulmutre når de har vært løse- her har vi alle en utfordring.

Jeg gjør bestandig dette, min erfaring er at på Teslaen er det aldri noe å etterstramme. 175Nm holder seg på 175Nm til neste hjulskift.
Uansett obligatorisk å ta en sjekk noen kilometer etter hjulskift.

Admiral

Nå er vel ikke dette kun en opplisting av feil og mangler, men kanskje interessant for andre i alle fall:
Tenkte jeg skulle dele vår opplevelse etter første service hos Skøyen med vår P85D etter 25000 hyggelige og ganske problemfrie km. Har testet tidligere biler og det er ingen tvil om at det har vært forbedring hos Tesla, og da spesielt biler produsert siden høsten 2014 (med AP).

Timen ble bestilt i vinter en gang da det var noen småfeil med bilen som med ett unntak kunne vente til service. Mer enn litt ventetid med andre ord. Greit nok siden det ikke var noen krise, men tyder jo på fortsatt for dårlig kapasitet på verksted.

Vi fikk lånebil som forespeilet (men ikke lovet), en loaner 85D som var en opptur på alle måter. Bilen tok oss til på helgetur til Sørlandet som den skulle med god plass til 4 pers og en god del "greier". Selv om den er rask sammenlignet med "vanlige" biler så bekreftet den at "P"en absolutt er mer enn røde bremsekalipre, at NG seter er verdt hver krone og at jeg neppe kommer til å kjøpe bil uten el bakluke igjen.

De advarte om at det kunne ta mer enn en dag med service på vår bil, og jeg må si jeg ble litt skeptisk etter hva jeg har lest her og andre steder, men med loaner så var det jo ingen krise. Godt fornøyd da en hyggelig dame fra Tesla ringte dagen etter og sa at bilen var ferdig.

Vi hadde følgende feil på listen:
Fukt i ryggelys/list på bakdør - skiftet til ny type
Ladeporten "slipper" av og til ikke UMC når vi trykker på den - funnet fukt i UMC, ny levert.
Ett dørhåndtak virker sporadisk - skiftet mikrobryter
Slitasje på setepute førersete - nytt sete bestilt

De fant ingen feil utover dette og alt ble fikset uten diskusjon.
Bilen ble returnert nyvasket.
Best av alt - total sum: Kr 0,00!!! (Har seviceavtale).

Jeg forstår jo den øvrige bilbransjens negative holdninger til Tesla - dette er noe å strekke seg etter!

petersv

Sikkert mange som vil se bilder av sitteputa som skal byttes ;)

Cookie Monster

Nå har det begynt å komme lakk bobler nede på den ene døra og det etter bare litt over 1 år >:(

Ser ut som dette er noe som går igjen ofte, men hadde håpet de hadde forbedret lakkering/grunn arbeid så det ikke gjaldt lengre, men neida.

Her bilde fra en annen Tesla men er helt likt på min. Er nok lurt å sjekke nede langs dører om flere opplever dette. For har nå sett såpass mange med slike bobler at jeg tror dette er noe som går veldig ofte igjen.

2015 P85D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

2015 P85D

kjolnerdomen

Fikk bilen maskinpolert i helga, da datt det jaggu lakkflak på støtfanger bak! Alle tre lakklagene - ikke bare klarlakken... La også merke til flere andre "lakkskavanker" bak på fangeren + noe striper på fanger foran.

I tillegg er passasjersetet kun mulig å flytte 5 cm, før det er stuck...

Fikk time for utbedring hos Tesla 4. juli - tror ikke fruen blir så fornøyd med den servicen - litt trangt for ei på 180 cm å sittte med setet i forreste posisjon.

Har hatt bilen ca 1 år - null problemer så langt, håper ikke det er nå det begynner...

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 13. mai 2016, klokken 16:51
Er nede på førerdøren mot kanten på bakdøra.
Har sjekket mine biler, og de er foreløpig helt fri for slike lakkbobler. Så spørs om det er noe som begrenser seg til alle en viss periode i produksjonen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA