Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Kunne vært om bilen kunne lagre en makskapasitet for lokasjonen slik at man kunne justere i intervallet under den. Videre kunne det vært en dialogboks hvor man må bekrefte hvis man vil endre tidligere angitt maksverdi.

cairnz

Problemet med å huske strømtrekk over 16A gjelder kun biler med enkeltlader. Jeg har rapportert dette inn flere ganger, uten at de har kommet med en fiks på det ennå. Har aldri hatt problemet etter installasjon av dobbeltlader (på begge bilene).
Elbilist

Muffinman

Ah, og nå selges nesten alle biler med enkellader. Da må de bare finne ut av dette.

Diravi

Sitat fra: cairnz på tirsdag 29. mars 2016, klokken 10:51
Problemet med å huske strømtrekk over 16A gjelder kun biler med enkeltlader. Jeg har rapportert dette inn flere ganger, uten at de har kommet med en fiks på det ennå. Har aldri hatt problemet etter installasjon av dobbeltlader (på begge bilene).

Vil dette si at dersom ladingen er satt til 16A eller lavere så er det ikke noe problem med å huske det på biler med enkeltlader?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Cookie Monster

Min husker alltid 20A men setter jeg til 22A, 25A, 28A eller noe annet glemmes det så fort jeg stopper og starter lading fra mobilen.
2015 P85D

cairnz

Sitat fra: Diravi på tirsdag 29. mars 2016, klokken 12:40
Vil dette si at dersom ladingen er satt til 16A eller lavere så er det ikke noe problem med å huske det på biler med enkeltlader?

Det vet jeg ikke, jeg satte aldri lavere enn 16A da jeg har en 32A ladestasjon. Men jeg tipper noen kanskje kan teste dette ved å sette 15 istedet for 16A på sin ladestasjon.
Elbilist

Brede

Sitat fra: Diravi på tirsdag 29. mars 2016, klokken 12:40
Sitat fra: cairnz på tirsdag 29. mars 2016, klokken 10:51
Problemet med å huske strømtrekk over 16A gjelder kun biler med enkeltlader. Jeg har rapportert dette inn flere ganger, uten at de har kommet med en fiks på det ennå. Har aldri hatt problemet etter installasjon av dobbeltlader (på begge bilene).

Vil dette si at dersom ladingen er satt til 16A eller lavere så er det ikke noe problem med å huske det på biler med enkeltlader?

Null problem. Veksler ofte mellom 10-12-15A og bilen husker det bestandig.  :)

Muffinman

Satte 20A på P85``en i går kveld, og skrudde på scheduled. Og i dag tidlig ladet den i vei på 32A  >:(
Merkelig nok har den sporadisk husket en og annen innstillingen på samme lokasjon, men mulig noe er blitt endret i software.

Forhåpentligvis får Kirkebø inn de superlange type-2 kablene snart slik at den justerbare boksen kan leveres. Det løser saken hjemme. Men på farten blir det fremdeles utfordrende. Det er langt fra alle steder som har 32A sikring. Et strømbrudd i løpet av natten slik at ladingen blir avbrutt, så starter den på 32A når strømmen kommer tilbake og tar sikringen.

Muffinman

Har brukt morgentimene og formiddagen på å gjøre P85``en klar for voksing. Dessverre ser det ut som flere ting ikke ble vellykket etter drop-in fiks av dørhåndtak i høst og fire dagers reklamasjonsbesøk i januar.

- I høst ble det byttet dørhåndtaksmekanisme pga at førerdøra åpnet seg selv. Samtidig byttet de vinduet da det var riper. Dessverre ble vinduet montert slik at pakningen ikke tettet i bakkant, og det oppstod kraftig vindus 30cm unna øret til førerern. Dette ble fikset i januar. Lysdioden under dørhåndtaket virker ikke etter utbedringen i høst.

- Driveunit ble byttet i januar. Nå vagger bilen til høyre og deretter til venstre før den stabiliserer seg ved pådrag, og omvendt ved når man går over på full regen. Må ha minst 70-80 for at det skal være merkbart, og øker med økende fart. Klikking i drivakslene gjorde de ingen ting med selv om det ble meldt inn pr. mail, og det er både slakke og lyd nå. Merkelig at slike ting ikke fanges opp under prøvekjøring om mailen har glippet.

- Man var tomme for kromlist til bakluka selv om timen var bestilt knappe 5 måneder i forveien.

- Bakvinduet ble tatt ut for å reparere høytsittende bremselys (døde LED) viser seg nå å ha fått en fin sprekk.

- Og forespørselen på om batteriet var i orden, og om så; er kapasitetstapet å forvente har så langt ikke avstedkommet noen tilbakemelding. Sjekket via et annet servicesenter for noen uker siden, og det ble visst jobbet med. Tredje måneden etter at bilen var på verkstedet er i ferd med å gå.

Har litt å stri med på nybilen også, men det har jeg tro på ordner seg.

Mulig jeg er litt lei.


MyMuffin

Da er jeg igang med feilsøking av feil nr.2 på min Model S. Forrige gang røyk den innebygde laderen, og dette ble byttet.

Nå er det dags for en helt feil, nemlig bagasjelokket. Skulle lukke det igjen, men neimen, det låser seg ikke. Har forsøkt å justere på "avstandsknottene" men lokket går helt ned uten å låse.

Det morsomme er at når bilen bagasjelokket ikke låser seg, så vil ikke bilens dører låse seg heller.
Noen tips?
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Tuxedo

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 07. april 2016, klokken 19:31
Da er jeg igang med feilsøking av feil nr.2 på min Model S. Forrige gang røyk den innebygde laderen, og dette ble byttet.

Nå er det dags for en helt feil, nemlig bagasjelokket. Skulle lukke det igjen, men neimen, det låser seg ikke. Har forsøkt å justere på "avstandsknottene" men lokket går helt ned uten å låse.

Det morsomme er at når bilen bagasjelokket ikke låser seg, så vil ikke bilens dører låse seg heller.
Noen tips?
Vel, så dreven som du er i gamet så har du naturligvis prøvd svenskeknappene.  Annet enn det blir det vel nok en telefon til Tesla service  :(
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

MyMuffin

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 07. april 2016, klokken 20:31
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 07. april 2016, klokken 19:31
Da er jeg igang med feilsøking av feil nr.2 på min Model S. Forrige gang røyk den innebygde laderen, og dette ble byttet.

Nå er det dags for en helt feil, nemlig bagasjelokket. Skulle lukke det igjen, men neimen, det låser seg ikke. Har forsøkt å justere på "avstandsknottene" men lokket går helt ned uten å låse.

Det morsomme er at når bilen bagasjelokket ikke låser seg, så vil ikke bilens dører låse seg heller.
Noen tips?
Vel, så dreven som du er i gamet så har du naturligvis prøvd svenskeknappene.  Annet enn det blir det vel nok en telefon til Tesla service  :(

Tesla drammen tok den inn i dag og byttet en vaier til luka :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

jazzwheel

#2322
Ser at de tre siste gangene jeg har satt bilen til lading så har jeg fått "charging interrupted" etter noen titalls minutter. Greit slitsomt siden jeg ikke lader hjemme. Er dette typisk defekt UMC og jeg får ny ved å svinge innom et servicesenter?

Edit: Var feil på kabel, Rud diagnostiserte og ga meg ny på få minutter, knallservice!

Seaberg

Sitat fra: yolo på torsdag 24. mars 2016, klokken 19:39
Det jeg gjorde for at bilen skulle huske innstilt strømtrekk feks 20A var at jeg plugget i kabel startet lading
justerte strømtrekk til 20A,så avbryte lading ved å trekke kabel ut av bilen,sett kabel tilbake i bilen og så starter lading igjenn på 20A.
Nå vil den huske at den skal trekke 20A hver gang du kobler bilen til lading,tror det var slik.
Jeg gjorde som Yolo, men valgte 25A. Nå står det 16A ( har ikke dobbellader) helt til jeg starter lading. Da lader bilen med 25A og det har bilen husket i over en uke nå.
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

Muffinman

Nå har P85``en begynt å knirke ved kjøring over fartsdumper. Har hatt knirk før, og da ble en bærearm i forstillingen byttet. Visstnok en vanlig feil i en periode, men er det noen som har fått byttet mer enn denne ene bærearmen? Jeg heller mot at lyden også denne gangen kommer fra hjuloppheng.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA