Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Ikke så sikker på at det er det, da skulle jeg jo ikke hørt vindusheisen gå inni døra når vinduet skulle gå opp? Hørtes nesten ut som motoren ikke fikk tak.

Uansett, når jeg åpnet og lukket døra gjentatte ganger slik at vinduet kom lenger og lenger ned, lukket døra en siste gang og kjørte vinduet opp manuelt ser det ut til å virke igjen. Ikke godt å bli klok på.

lunitiks

Ny ulyd: Skrangling/klirring i førerdøra evt rundt denne. Svært lav lyd, men akkurat så tydelig at det irrriterer vettet av meg når jeg ikke har på musikk. Lyden høres ut som noe tynt/lett metall som vibrerer mot noe annet metall. Oppstår bare når jeg kjører (bilen rister), ikke mår jeg står i ro
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 06. februar 2016, klokken 13:17
Ny bil, nye muligheter ser det ut som. Det dukker opp ny feil nesten hver uke her nå. Det siste er at vinduet på passasjersiden går ned når døra åpnes, men ikke opp igjen. Hører motoren går inni døra, men vinduet rører seg ikke. Hvis døren åpnes på nytt går vinduet enda lenger ned, og ikke opp igjen ved lukking. Vinduet kan kjøres helt opp manuelt. Noen som har tips, bortsett fra ctrl-alt-delete?
Den ene gangen jeg hadde dette (for et år siden?), løste det seg ved å kjøre vinduet helt opp med knappen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

BMW850

Har også en litt irriterende krirke/kneppelyd fra venstre del av dashboard eller A-stolpen når jeg kjører. Ikke nødvendigvis bare når jeg kjører over dumper. Synd da bilen har vært fullstendig lydløs frem til nå. Får nevne det neste gang bilen skal inn.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Salvesen

Har siden jeg hentet bilen irritert meg over at ved overgangen mellom fremskjerm og sideskjerm går det veldig inn. Som en bulk akkurat i overgangen. Siden dette var likt tenkte jeg bare at dette var en design flause og levde med det. Men i dag sammenlignet jeg med en annen TMS når jeg ladet i aksdal og denne hadde "feilfri" overgang mellom  fremskjerm og sideskjerm, her gitt alt fint i ett uten noen form for bulk i skjerm. Så jeg lurer på hvordan det egentlig skal være, er det bare jeg som har denne "featuren"? I så tilfelle ber jeg om at dette blir rettet opp i ved neste service da det egentlig er veldig stygt! 
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Salvesen: legg ut et bilde, så blir det enklere å vurdere.

Noen som har fått en løsning på denne klikkelyden under førersetet? Jeg har den ved kjøring over ujevnheter. Klarer ikke å framprovosere den på andre måter, f.eks. ved å bevege meg i setet.

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 09. februar 2016, klokken 13:15
Salvesen: legg ut et bilde, så blir det enklere å vurdere.

Noen som har fått en løsning på denne klikkelyden under førersetet? Jeg har den ved kjøring over ujevnheter. Klarer ikke å framprovosere den på andre måter, f.eks. ved å bevege meg i setet.

Vanskelig å fange på bilder, men når en legger noe rett inntil ser en fort ujevnheten.




Tesla har avklart at dette er ett kjent problem og det vill bli rettet opp ved neste service hos biloppretter. Er også endel andre som har dette problemet, ser ut til å ha kommet i slutten av 2015. Mulig feil på en presse hos Tesla?

Ift lyden fra sete har jeg gått vekk i fra rele, da den nå har blitt mer intens og kan tydelig høre en knirke lyd innimellom, ganske sikker på at det er i festet av førersetet, så må nok bare strammes til eller noe slikt. Men det er utrulig irriterende :/
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

vnm

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 09. februar 2016, klokken 13:15
Salvesen: legg ut et bilde, så blir det enklere å vurdere.

Noen som har fått en løsning på denne klikkelyden under førersetet? Jeg har den ved kjøring over ujevnheter. Klarer ikke å framprovosere den på andre måter, f.eks. ved å bevege meg i setet.
Sikker på at det ikke er festet til setebeltet eller som ligger og slår mot setet? Hardplast mot hardplast. Test med å klemme en ganske imellom, så avklarer du kjapt om det er det.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

Det er vel besvart tidligere i tråden mener jeg. Det er ikke årsaken.

tkjoerlaug

Har begynt å fått opp gul varsellampe på air suspensision hver gang jeg starter bilen etter å ha stille noen timer. I starten slukket varsellampen etter 1-2min, men nå ser det ut som varsellampen lyser opp mot 5-10min før den går bort. Har service time i august der de også skal se på dette, men er litt skeptisk til at dette kan utvikle seg til noe som worst-case gir driftsstans med småbarn i bilen på en fjellovergang på vinter/påskeferie. Merker ikke noe særlig endring i demperopphenget og jeg får også hevet/senket bilen, men litt usikker på om jeg vil kjøre med gul varsellampe i et halvt år. Noen andre som har opplevd dette og vil dele erfaringer?

Lynet

Hvorfor tar du ikke kontakt med servicesenter eller kundeservice, de kan jo bare gå inn på bilen og se hva som er feil.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MrBacardi

Har sett et par i det siste som har delvis defekt baklys, har dette typisk sammenheng med vann i bakluken?

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

TRM

Har siden utleveringsdag hatt en irriterende knirkelyd fra området rundt A-stolpen og solskjermen.

Har funnet punktet som knirker. Se video. Noen som har knirk fra samme sted, og har gjort noe med det? Hva ble isåfall gjort?


- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Dvergen196

Jeg har en slags kneppe lyd fra solskjerm området som er plagsom, jeg har ikke sjekket om det kommer fra det punktet som du viser til. Jeg føler lyden beveger seg litt fra fører siden og over mot passasjer siden, fyrer på litt musikk for å leve med det.
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

OleBrumm

Da var det min tur :(

Etter 3000 km fikk jeg i går "camera unavailable" når jeg setter bilen i revers eller aktiverer kamera via menyen.

Har restartert begge skjermer uten at det hjalp noe som helst...
VOSSEN VFS2 22" (22*9/22*10.5)     FALKEN FK453  245/30 & 295/25    LOWERING LINKS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA