Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

I mitt tilfelle var det nok litt spesielt. Tror jeg fikk en ørliten smak av det amerikanerene kaller "ice storm" - underkjølt vann som fryser når det treffer noe. Det lå et tykt lag is på hele fronten av bilen når jeg kom ned fra høyden. Har aldri opplevd noe slik før. Det gikk fra ordinær snøstorm hvor intet la seg på ruta til at den begynte å bli uklar og isen bare pakket seg på i løpet av kort tid.

Et par dager senere opplevde jeg at møtende biler laget såkalte "lysstaver" lenge før jeg så selve lysene. Snodig fenomen.

hgs

I dag slo plutselig kjørelyset seg av i bekmørket. På svart, salta vei var det tilløp til panikk før jeg fikk dradd hendelen mot meg og med det skrudd på fjernlyset. Etter et par minutters kjøring med hendelen inne der det å blende for møtende biler bestod i å skru av lyset fant jeg en parkeringslomme og fikk roa meg ned. Lyset hadde slått seg av. Jeg var garantert ikke borti skjermen da dette skjedde. Er det mulig å skru av lyset med hendelen?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Brede

Sitat fra: hgs på mandag 11. januar 2016, klokken 23:03
I dag slo plutselig kjørelyset seg av i bekmørket. På svart, salta vei var det tilløp til panikk før jeg fikk dradd hendelen mot meg og med det skrudd på fjernlyset. Etter et par minutters kjøring med hendelen inne der det å blende for møtende biler bestod i å skru av lyset fant jeg en parkeringslomme og fikk roa meg ned. Lyset hadde slått seg av. Jeg var garantert ikke borti skjermen da dette skjedde. Er det mulig å skru av lyset med hendelen?

Skal ikke være mulig nei, må gå via skjerm.
Jeg var borti det samme (i tillegg til en del varsellamper) et par ganger tidlig i 2014, ordnet seg etter en programvareoppdatering.

StevenE

Sitat fra: lunitiks på søndag 10. januar 2016, klokken 14:59
Ny ulyd oppdaget i går:

En slags "knitring" som høres fra underkant av frontvinduet (kanskje ventilene helt fremme på dash?).

Hadde jeg ikke visst at det står en elmotor fremme, skulle jeg trodd at lyden er liming/pakninger rundt vinduet som er frossen og "knitrer" på grunn av "bevegelse" i vinduet ved ujevn kjørebane.

Men lyden er også sammenlignbar med lyden fra et ulmende bål. Tipper derfor det kommer fra fremre DU.

Mulig jeg innbiller meg det, men det virker også som om knitringen spesielt kommer fra venstre side når jeg svinger til venstre, og spesielt fra høyre side når jeg svinger til høyre.

Hva kan dette være?

Til info: Minus 4 her nå, hadde ikke forvarmet bilen, men bilen var fulladet da jeg tok av (80% SOC).

Du snakker her ikke om dekkene som kjører inntil bilen når du svinger venstre /høyre eller? Har opplevd akkurat dette og skrivet det til service. Får se hva de har gjørt for å utbedre dette i morgen.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

plvr

Noen som vet om pærene i dørhåndtaket kan skiftes uten å demontere hele døren? Gåen på begge bakdørene
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

fonberg

Sitat fra: plvr på tirsdag 12. januar 2016, klokken 18:08
Noen som vet om pærene i dørhåndtaket kan skiftes uten å demontere hele døren? Gåen på begge bakdørene

Garantisak det vel?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

plvr

Selvsagt, tar det på service. Bare slo meg at det så særs styrete ut å skifte dem  :o
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

lunitiks

Sitat fra: StevenE på tirsdag 12. januar 2016, klokken 16:41
Du snakker her ikke om dekkene som kjører inntil bilen når du svinger venstre /høyre eller? Har opplevd akkurat dette og skrivet det til service. Får se hva de har gjørt for å utbedre dette i morgen.


Nei det er en slags "bål"-lyd som klart og tydelig kommer fra front dash, og da sannsynligvis fra luftddyser/høyttalere. Lurer på om det kan være elektronisk støy fra HVJB eller noe. Høres bare ved null eller lav lyd på musikkanlegget, med er da veldig merkbart. Nok til at passasjerer spør hva lyden er
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kimpala

Min første ordentlige feil, Battmobiln fyller to år til uka.
Begynte kl 22 i kveld med car needs service (abs, traction, antisladd)
Vasket bilen i går kveld :/
Kjørte bilen en liten tur, hjem heldigvis.
Prøvde reboot. Power off i 10min.
Rant på med feilmeldinger på alt mulig, feks car is not in park. Airbag ++
Tok lading. Fikk avsluttet lading. Kommer ikke inn i bilen igjen, håndtakene kommer ikke ut.
Siden bilen står i N er skjermen på, musikken på, lysene på...
Pratet med Tesla tre ganger, og nå Viking som er på vei med loaner på planet :/ . ETA kl 0030. Kjipt! Strålende service! Kjipt!
X
3

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

moso

Sitat fra: Kimpala på onsdag 13. januar 2016, klokken 00:14
Min første ordentlige feil, Battmobiln fyller to år til uka.
Begynte kl 22 i kveld med car needs service (abs, traction, antisladd)
Vasket bilen i går kveld :/
Kjørte bilen en liten tur, hjem heldigvis.
Prøvde reboot. Power off i 10min.
Rant på med feilmeldinger på alt mulig, feks car is not in park. Airbag ++
Tok lading. Fikk avsluttet lading. Kommer ikke inn i bilen igjen, håndtakene kommer ikke ut.
Siden bilen står i N er skjermen på, musikken på, lysene på...
Pratet med Tesla tre ganger, og nå Viking som er på vei med loaner på planet :/ . ETA kl 0030. Kjipt! Strålende service! Kjipt!

Har opplevd det samme, også etter bilvask. To ganger. Første gang tilfeldigvis på vei til Oslo - kjørte derfor innom Tesla Skøyen. De tok inn bilen, dvs de så ikke på den før dagen etter. Iflg rep beskrivelsen kunne de da ikke reprodusere feilen men fant et svakt jordingspunkt som de utbedret. Så oppsto feilen igjen noen dager senere - også rett etter bilvask. Gjorde alle mulige reset og snakket med Tesla på telefon. Fikk bilen i garasjen, med en haug med feilmeldinger og ingen systemer aktive - men lite lysten på nye dager uten bilen bestemte meg for å takke nei til umiddelbar flatbed og heller avvente til dagen etter. Da var den igjen helt fin og feilen har ikke skjedd igjen, selv etter flere vask. Slått meg til ro med at det er firmwaren som bugger det til om en av bremsene henger litt eller noe. Spent på å høre diagnosen hos deg.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

drinden

Sitat fra: Shadaffy på onsdag 09. desember 2015, klokken 18:45
Sitat fra: SunSeeker på onsdag 09. desember 2015, klokken 16:25
Sitat fra: vnm på onsdag 09. desember 2015, klokken 14:26
Sitat fra: nie på onsdag 09. desember 2015, klokken 13:51
Fullstendig off topic MEN:
Ser at du har 90D. Hvor mange typical km får du ved lading til 100%?
Spurte litt rundt dette i en egen tråd men det kom vel bare svar fra andre 85-eiere
Har aldri ladet den til 100 %. Fikk 386 på 90 % da den var ny. Nå er det nede på 370-tallet et sted.

Da er den oppgraderingen ikke verdt mange pengene. Får 362 på 90% men min 85D

Får 328 på min 70D ved 90%. Da er ikke oppgraderingen til 85D verdt pengene :-) tok du han?

Jeg får 325 på min S85 ved 90%...skal vi bytte?

Kimpala

Corrections: Vehicle Alerts General Diagnosis
The car came in on row truck with doors impossible to open. moved it to a lift and removed the tire pressure sensor module. everything starts working again.
Corrections: Module - TPMS - Baolong
Replaced the tire pressure system module with a new one and coded it to the system. the module had an internal fault, causing it to take down parts of the system. test driven the car, works as normal again.
X
3

Muffinman

Det må da være en utrolig dårlig design når bilen går fullstendig i vranglås på grunn av en slik fillefeil?

SunSeeker

"please press play on tape"
€;@'£^£^@££
£@&"££^£@
£:@'^^
" syntax error"

⚠⚠⚠

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA