Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Opplever et par ting på nybilen.

1. Har koblet ut automatisk folding av speil, men har lagt dem inn manuelt med knappen noen ganger. Av og til kommer bare høyre speil ut igjen på første forsøk, og jeg må legge det inn og prøve på nytt. Da kommer begge. Har sett dette på to forskjellige loanere også, riktignok lenge siden.

2. Vinduet på passasjersiden foran har ikke gått opp igjen ved lukking av døren ved tre anledninger. Måtte kjøre vinduet opp manuelt med knappen.


Noen andre som har sett dette, og eventuelt fått det ordnet?


Quintilian

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:24
Opplever et par ting på nybilen.

1. Har koblet ut automatisk folding av speil, men har lagt dem inn manuelt med knappen noen ganger. Av og til kommer bare høyre speil ut igjen på første forsøk, og jeg må legge det inn og prøve på nytt. Da kommer begge. Har sett dette på to forskjellige loanere også, riktignok lenge siden.

2. Vinduet på passasjersiden foran har ikke gått opp igjen ved lukking av døren ved tre anledninger. Måtte kjøre vinduet opp manuelt med knappen.


Noen andre som har sett dette, og eventuelt fått det ordnet?

1) Hadde dette på min S85 (mars 2014). Speilhus ble byttet før jul etter jeg meldte fra om at det sporadisk ikke ville folde seg ut automatisk (fungerte alltid om jeg gjorde det manuelt like etterpå)

2). Opplevde dette helt i begynnelsen av eierskapet av forrige bil. Fant den 2-3 ganger med vinduet et par cm "nedrullet" når jeg skulle inn i bilen. Meldte fra til Tesla som ikke klarte å reprodusere problemet, men allikevel kom det aldri tilbake.

Muffinman

Hmm, fant faktisk bilen med ene bakvinduet nede for et par dager siden men tenkte at det var brukerfeil...

Men da er dette sikkert kjente saker som det er et håp om å få fikset. To nye punkter på lista, veldig synd nybiler leveres ut slik.

dosmont

Sliter med autopilot og cruisekontroll, de slutter å virke.
Før jul fikset jeg det på en droppinn time, som ble 2 timer.
Først var det radaren som måtte kalibreres, og så viste det seg at autopilotsoftware hadde låst seg og det måtte noen ekstra runder til.
Nå igjen er det problemer med kameraet sier de, har ventet 14 dager på oppringning fra Trondheim, så jeg purret på de i dag, så får vi se om de ringer opp igjen.
Noen flere som har opplevd samme problem?
Problemene startet rett etter at jeg har kjørt i tett snøvær.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

krl

Jeg har trøbbel med at adaptive cruisecontrol kobler seg ut stadig vekk. Selv når begge sidestripene på veien er gjenkjent (ja ACC og ikke autopilot). Dette ble bare bortforklart med betaversjon når jeg ringte inn til Tesla, men ACC er vel ikke i beta? Litt kjedelig at akkurat dette skal være så ustabilt.

Når kameraet og gjenkjenning av striper fungerer, så må det vel være radaren som er problemet?

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

SunSeeker

Eller om det er dugg inne i kamera "området"
Hatt det et par ganger.

o.b.lix

Sitat fra: krl på lørdag 09. januar 2016, klokken 21:49
Når kameraet og gjenkjenning av striper fungerer, så må det vel være radaren som er problemet?

Det mener jeg også. Når det regner mye, hender jeg må opp i over 80 for å blåse av radar.
Men Tesla oppgir i feilmelding "front camera" når de mener radar, såvidt jeg kan forstå.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

Hadde masse snø i radar igår og ble aldri borte. Noen som har sjekket om det er varme i det? Kunne ikke kjenne noe selv. Er ofte varmeelement i radar på andre biler med samme plasering som feks Bmw og Lexus. Men de har vell ikke tenkt på det i California.
2015 P85D

lunitiks

Ny ulyd oppdaget i går:

En slags "knitring" som høres fra underkant av frontvinduet (kanskje ventilene helt fremme på dash?).

Hadde jeg ikke visst at det står en elmotor fremme, skulle jeg trodd at lyden er liming/pakninger rundt vinduet som er frossen og "knitrer" på grunn av "bevegelse" i vinduet ved ujevn kjørebane.

Men lyden er også sammenlignbar med lyden fra et ulmende bål. Tipper derfor det kommer fra fremre DU.

Mulig jeg innbiller meg det, men det virker også som om knitringen spesielt kommer fra venstre side når jeg svinger til venstre, og spesielt fra høyre side når jeg svinger til høyre.

Hva kan dette være?

Til info: Minus 4 her nå, hadde ikke forvarmet bilen, men bilen var fulladet da jeg tok av (80% SOC).
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lynet

Et av de største problemene med elbil er at man hører lyder som man aldri hørte med fossilbil da de druknet i andre lyder!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bushy

S75D sept. 17

Muffinman

#2157
Jeg var også ute for at det ruta iset ned i fart ved 10-11 minus tidligere i uka. Det er nok ikke varmeapparatet sin skyld, for mange andre biler hadde stoppet i veikanten for å tine av. Fartsvinden kjøler såpass mye i sterk kulde at ruta ikke holder plussgrader annet enn rett ved dysene.  Det er nok heller et værfenomen, men viskerene på Model S er nok i skjøreste laget for nordiske forhold.

En annen sak jeg merket i dag er de gummistripene i yacht floor``et i midten som skal holde gjenstander i ro. På midten stikker de ikke ut, men er forsenket i sporene slik at alt som ligger der flyr rundt for et godt ord. Gjelder de 25 midterste cm, mens de stikker godt ut framme og bak. Andre som ser dette på sine biler? EDIT: Ny 85D

Bushy

Klarer å holde det tint fra 10cm og oppover på ruta. Men vi mangler en motor som varmer frem der. Så er vel mye pga dette.
Tror gummistripene mine ligger over hele veien. Men skal sjekke imorgen. 85D
S75D sept. 17

Lynet

Ved kuldegrader og snøvær skal det ikke varme opp på frontruten, da blir det garantert problemer uansett biltype.
Desverre er det få biler som gir det mulighet for iskald luft på defrosterdysene.
Og de fleste slipper igjennom litt varmluft opp selv om du setter all luft ned, også Tesla  :(
Så løsningen må bli varmedress, Selbuvotter, varmen på minimum og setevarme på maks  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA