Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

VL

Jo, men vi gikk ikke over bilen sammen. Jeg bare tegnet på en skisse av bilen hvor jeg visste det var en skramme. De så ikke over bilen og godkjente det jeg tegnet på. Jeg kan jo heller ikke bevise noe som helst her, da måtte jeg jo i såfall tatt bilde av bilen rett før levering.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

nie

@VL
Kan det tenkes at bilen har blitt tatt fra -15 kalde ute til +20 varme inne? Da kan interessante ting skje hvis ruten har hatt noen små hakk slik de gjerne får etter noe tid.

Muffinman

Nå får jo de fleste frontruter 40 pluss på kloss hold ved kaldstart eller forvarming uansett, så det bør de tåle.

VL

Det var + grader i Bergen onsdags morgen.  Mitt problem er at jeg ikke kan bevise noe. Jeg vet den sprekken ikke var der!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Muffinman

#2119
Apropos vinduer så mener jeg å ha funnet årsaken til vindsuset fra passasjersiden foran. Pakningen lå slik at det var en glipe i bakkant av glasset. Stappet inn noe plast bak pakningen, og så langt later det til å ha hjulpet. Nå har jeg denne løsningen på både 2013-modellen og på nybilen.

Videre fant jeg masse riper i vinduet på førersiden etter dørhåndtaksmekanismen. Har hatt det samme på P85``en og er på andre vindu høyre foran og fjerde venstre foran. Siste gangen oppdaget de at et deksel på dørhåndtaksmekanismen var løst og forårsaket ripene. Det ble fikset, men samtidig ble det lekkasje langs vinduspakningen slik at jeg måtte ty til nevnte plastløsning for å få vekk suset like ved øret. Og nå har jeg, mer enn to år siden sist, fått enda en bil som ødelegger siderutene. Den er nå tre uker gammel og rullet litt over 3000km.

Hvor mange forbedringer i uka var det Tesla gjorde igjen?

mj

Sikker på at det er innenfra at rutene blir ødelagt. Veldig mange teslaer jeg ser har riper i rutene (alle) dette pga den idiotiske filtpakningen som ligger lavt ned under kanten slik at all sand og skitt ( ekstra mye i Norge og i disse  strø og piggdekktider ) ligger fint og venter på at en dør åpnes slik at skitten dras ned og blir liggende fast mellom glass og filt. Dette bare for å være helt sikker på at det riper opp mest mulig.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

#2121
Sitat fra: mj på mandag 21. desember 2015, klokken 20:49
Sikker på at det er innenfra at rutene blir ødelagt.

Se vedlegget. I tillegg er det beskrevet på servicerapporten. De ripene nederst på vinduet er vel en følge av konstruksjon og noe som ikke kan unngås. Nybilen begynner å få dette også, men det lever jeg greit med.

Anderwin

Etter de har fikset panoramataket så har jeg sånn vind lyd inni i bilen, høres helt jævlig ut. Noen andre som har opplevd dette? Hører det på høyre side, jo høyere fart jo høyere lyd. Denne lyden var der aldri før siste service.


FU73

hmm. jeg går og venter på min bil som skal komme i februar/mars. men kjenner jeg har blitt litt skeptisk i de siste ukene. leser veldig mye her inne på mye feil som blant annet virker som kunne vært forbedret. blant annet med de vindusrutene, dårlig lakk, panoramataket etc etc.
har jeg grunn til å bli bekymret, eller virker det bare veldig galt fordi alt kommer fram så godt i et slik forum??
bør jeg forberede meg med en gang på at bilen må leveres inn til et eller annet fiksing innen kort tid :o
2016 Model S 70D

Salvesen

Sitat fra: FU73 på lørdag 02. januar 2016, klokken 10:55
hmm. jeg går og venter på min bil som skal komme i februar/mars. men kjenner jeg har blitt litt skeptisk i de siste ukene. leser veldig mye her inne på mye feil som blant annet virker som kunne vært forbedret. blant annet med de vindusrutene, dårlig lakk, panoramataket etc etc.
har jeg grunn til å bli bekymret, eller virker det bare veldig galt fordi alt kommer fram så godt i et slik forum??
bør jeg forberede meg med en gang på at bilen må leveres inn til et eller annet fiksing innen kort tid :o

Hentet min bil på mandag, fortsatt ikke funnet noe feil :) Så ville tatt det med ro:)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Havebigfun

Tror ikke det er riktig å ødelegge denne oppsammlingstråden med denne diskusjonen- det er en del tråder som nettopp omhandler dine bekymringer- som andre har delt tidligere.
Konklusjonen er vel som følgende- tåler du ikke noen feil med tilhørende retting er Tesla ikke bilen for deg. I såfall går du glipp av en av de beste bilene som man kan kjøpe for den summen du bruker (- men som ikke er feilfrie) ;)

MeTesla

Sitat fra: Salvesen på lørdag 02. januar 2016, klokken 11:01
Sitat fra: FU73 på lørdag 02. januar 2016, klokken 10:55
hmm. jeg går og venter på min bil som skal komme i februar/mars. men kjenner jeg har blitt litt skeptisk i de siste ukene. leser veldig mye her inne på mye feil som blant annet virker som kunne vært forbedret. blant annet med de vindusrutene, dårlig lakk, panoramataket etc etc.
har jeg grunn til å bli bekymret, eller virker det bare veldig galt fordi alt kommer fram så godt i et slik forum??
bør jeg forberede meg med en gang på at bilen må leveres inn til et eller annet fiksing innen kort tid :o

Hentet min bil på mandag, fortsatt ikke funnet noe feil :) Så ville tatt det med ro:)

Hentet min i juni, har aldri vært hos Tesla etter det. Gled deg!

FU73

2016 Model S 70D

Salvesen

Bilen er snart en uke og jeg har ikke oppdaget noen feil enda, foruten den vellkjente duggen i frontlyktene. Er dette noe jeg bare må finne meg i? I og med at de enda ikke har fått orden på det og etter som jeg har forstått er dette en feil som har vært ganske lenge nå?

Har dog støy på Internett radioen, men dette er SW grunnet har jeg forstått?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Alle bilene har dette til tider, og det er ikke noe å bekymre seg over så lenge det forsvinner raskt. Hvis det derimot er dråper på innsiden av glasset ville jeg reagert, da må det være noe feil og ikke bare en konsekvens av at lykta er en åpen konstruksjon. "Fin" dugg har kommet og gått på gamlebilen siden dag 1, i likhet med den nye. I sommerhalvåret vil du nok ikke se mye av det riktignok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA