Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 15. desember 2015, klokken 17:44
Hola,

siste nytt på problemfronten nå er at dimmingen i de autokromatiske sidespeilene ikke virker. Tesla finner heller ikke feilen, og har nå hatt bilen inne i 15(!) dager for å forsøke å løse dette. I forrige uke involverte de teknikere i Nederland uten at det hjalp, og nå er de visst i dialog med ingeniørene på fabrikken...

De trodde det i utgangspunktet bare skulle ta noen timer å utbedre, så vi fikk først en fossil lånebil... Etter noen dager fikk vi tilbud om å bytte denne ut med en Tesla (P85+) og takket selvfølgelig ja til det. Fredag i forrige uke (5 dager siden) var denne solgt, og de informerte oss om at vi måtte levere den inn. Som plaster på såret fikk vi en P90DL(!) som vi har nå... I dag ringte de og sa at de ikke klarer å utbedre feilen sånn uten videre, og spurte om vi kunne akseptere å ta vår egen bil i retur og sette opp en ny time i januar (de forventer å selge P90DL i løpet av noen uker, og vi har informert om at vi tar lånebilen med oss på juleferie fra 19.12 -> 05.01 om vi ikke hører noe...)

Vi har hatt bilen inne 10-12 ganger på garantireperasjoner så langt, så jeg sa at vi i utgangspunktet var drittlei å organisere å komme sent på jobb, kjøre innom for å bytte bil i rushet og ta ut- og inn 2 barneseter hver jævla gang.... Han som ringte viste forståelse for dette og skulle sjekke med salgsavdelingen om vi kunne ha den lenger og ringe opp igjen - noe han ikke gjorde... Så inntil videre durer vi rundt i Ludicrous-kjerre, som forsåvidt er kjekt nok det.... Men kjenner at vi begynner å bli rimelig lei av alle problemene (har beskrevet de i denne tråden tidligere; ca. 10 forskjellige momenter av varierende alvorlighetsgrad)...

Jeg hadde tatt bilen tilbake inntil videre (januar). Det er jo bare dimming i sidespeilene det dreier seg om...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Anderwin

Skulle egentlig vært inne denne uken med min bil, alt for mye overtid osv gjør at jeg må vente til seint januar for å levere bilen.

Men noen som har fått montert midtkonsoll ifra Tesla? Fytti faen gjør jo at bilen kniker som faen mellom settene, der du har hånda på og kan sette flasker. Midtkonsollen knirker osv, pluss de har montert USB'n feil vei.

Pluss jeg har begynte å irriterte meg over at det er mye mer støy i cupen(?) etter de fikset lekkasjene i panoramataket. Flere som har opplevd dette?

BMW850

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. desember 2015, klokken 18:00
Sidespeilene på vår P85 har ikke virket siden de ble byttet tidlig i april. Hverken dimmingen, varme eller justering med profiler og autotilt i revers. Skal inn i januar, håper dette ikke blir et nysterium de ikke klarer å løse i løpet av de fire dagene som er satt av...

Det har ikke blitt satt av 4 dager kun for speil-jobben?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RonnyØ

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 15. desember 2015, klokken 23:30
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. desember 2015, klokken 18:00
Sidespeilene på vår P85 har ikke virket siden de ble byttet tidlig i april. Hverken dimmingen, varme eller justering med profiler og autotilt i revers. Skal inn i januar, håper dette ikke blir et nysterium de ikke klarer å løse i løpet av de fire dagene som er satt av...

Det har ikke blitt satt av 4 dager kun for speil-jobben?

Tipper det er en feil eller 3 til dem skal se på ;)
Husqvarna Automower 320

Muffinman

En eller to, ja  :) Men lurt at de setter av godt med tid. Større sjans for å bli ferdig, og blir det til overs dukker det helt sikkert opp et eller annet akutt.

Quintilian

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 15. desember 2015, klokken 23:06
Sitat fra: Quintilian på tirsdag 15. desember 2015, klokken 17:44
Hola,

siste nytt på problemfronten nå er at dimmingen i de autokromatiske sidespeilene ikke virker. Tesla finner heller ikke feilen, og har nå hatt bilen inne i 15(!) dager for å forsøke å løse dette. I forrige uke involverte de teknikere i Nederland uten at det hjalp, og nå er de visst i dialog med ingeniørene på fabrikken...

De trodde det i utgangspunktet bare skulle ta noen timer å utbedre, så vi fikk først en fossil lånebil... Etter noen dager fikk vi tilbud om å bytte denne ut med en Tesla (P85+) og takket selvfølgelig ja til det. Fredag i forrige uke (5 dager siden) var denne solgt, og de informerte oss om at vi måtte levere den inn. Som plaster på såret fikk vi en P90DL(!) som vi har nå... I dag ringte de og sa at de ikke klarer å utbedre feilen sånn uten videre, og spurte om vi kunne akseptere å ta vår egen bil i retur og sette opp en ny time i januar (de forventer å selge P90DL i løpet av noen uker, og vi har informert om at vi tar lånebilen med oss på juleferie fra 19.12 -> 05.01 om vi ikke hører noe...)

Vi har hatt bilen inne 10-12 ganger på garantireperasjoner så langt, så jeg sa at vi i utgangspunktet var drittlei å organisere å komme sent på jobb, kjøre innom for å bytte bil i rushet og ta ut- og inn 2 barneseter hver jævla gang.... Han som ringte viste forståelse for dette og skulle sjekke med salgsavdelingen om vi kunne ha den lenger og ringe opp igjen - noe han ikke gjorde... Så inntil videre durer vi rundt i Ludicrous-kjerre, som forsåvidt er kjekt nok det.... Men kjenner at vi begynner å bli rimelig lei av alle problemene (har beskrevet de i denne tråden tidligere; ca. 10 forskjellige momenter av varierende alvorlighetsgrad)...

Jeg hadde tatt bilen tilbake inntil videre (januar). Det er jo bare dimming i sidespeilene det dreier seg om...

Dette blir løsningen. De har solgt P90DL og ville ha den tilbake. De kunne enten tilby fossil lånebil til over nyttår eller at vi får vår egen S85 tilbake uten at speilene er fikset. Vi valgte som sagt det siste... Årsaken til at vi ville holde på lånebilen var rett og slett det at vi er dritt lei av å levere og hente bilen på verksted. Siden vi fikk den for 1.5 år siden har vi i snitt nok vært innom en gang i måneden, og det er styr både fordi vi må bytte om 2 barneseter hver gang i tillegg til barnevogn- og utstyr som ligger i frunk. Vi jobber også turnus og begynner stort sett på jobb enten i tidsrommet 0600-0730 (slik at vi ikke får kjørt innom på vei til jobb), eller om ettermiddagen og må kjøre ekstra ut om morgenen i rushet for å levere bilen (Tesla vil ha den inn fra morgnen av).... Altså hadde det vært greit å sluppet 2 ekstra besøk hos Tesla ved at vi beholdt denne bilen frem til de fant feilen. I tillegg er det rimelig sjenerende å kjøre med ikke-funksjonell dimming på vinterstid; stort sett ender vi opp med å peke speilet rett opp i taket og kjøre uten. Ikke en optimal løsning...

Men men... Tesla skal ha cred for at de strekker seg så langt de kan for å finne gode løsninger vi kan leve med, og har også tilbudt seg å komme hjem til oss å bytte om bilen nå i dag.

BMW850

Ja, du har tydeligvis vært litt uheldig og jeg skjønner deg godt. Men Tesla forsøker og strekker seg langt. Det har alltid jeg erfart ihvertfall. Bilen er fantastisk fordi om det har vært noen småting. Tesla har alltid vært villige til å fikse uten spørsmål. Ta bilen din og behold den til ute i januar. Så kan de forske på problemet i mellomtiden og forhåpentligvis komme frem til en god løsning :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

solarmax

I høst har jeg fått en svak vibrasjon/summelyd som kjennes i rattet og bilen. Høres litt it som om en kjører på slipt/rillet asfalt. Eller litt som trekk fra et vindu. Lyden og frekvens er helt uavhengig av hastighet - og den er der helt ned til 5km/t.

Tesla foreslo at de kunne balansere dekkene (som akkurat var skiftet fra sommer-til-vinter). Men jeg ville tro ubalanserte dekke ville gi forskjellig lyd/vibrasjon avhengig av hastighet. De ba meg komme inn og tekniker kjente også vibrasjon/lyd. Mente dette var et problem som Tesla jobbet med å finne en løsning på.

Noen andre som har opplevt dette? Mener dette dukket opp i forbindelse med bytte til vinterdekk - men jeg oppgraderte og software rundt samme tid så det kan være hva som helst.

Tekniker snakket om dårlig isolasjon i rattstammen. Og bad meg avvente til Tesla kommer med en løsning.

Kikket litt på nett og det er kommet forslag som at en slange til HVAC kompresser kan komme inntil rattstammen.

Veldig irriterende lyd..


I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

Øyvind.h

Nokian R2? Disse har en lav vibrasjon/rumlelyd før de blir litt slitt. Husker jeg reagerte på dette når jeg tok dem i bruk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

solarmax

Takk for svar - Ja NOKIAN Hakka R2. Men da synes jeg det er rart støyen/vibrasjonen er konstant og lik ved 60, 90 km/t og 5 km/t.

En annen artig ting er at om jeg legger øret inntil rattet høres det ut som om det er en pumpe eller kværn  som går
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

sven erik

dette med levering jeg leverer altid bilen på ettermidagen før  jeg hr time det løser tesla altid

ctr46

Autotilt på speil passasjersiden har begynt å leve sitt eget liv. Hjelper ikke at jeg justerer det på nytt som jeg vil ha det når bilen står i R og trykker save. Soft reset hjelper ikke. Forslag til løsning?

Det var samme for et par uker siden men plutselig begynte det å fungere som normalt igjen. Nå idag har det begynt å tulle igjen..
85D

Teslanewbie

Sitat fra: ctr46 på søndag 20. desember 2015, klokken 18:36
Autotilt på speil passasjersiden har begynt å leve sitt eget liv. Hjelper ikke at jeg justerer det på nytt som jeg vil ha det når bilen står i R og trykker save. Soft reset hjelper ikke. Forslag til løsning?

Det var samme for et par uker siden men plutselig begynte det å fungere som normalt igjen. Nå idag har det begynt å tulle igjen..

Kan være vann i mekanikken . Må skiftes ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

VL

Hei!

Onsdag som var hadde jeg Teslaen på service for å fikse noen "barnesykdommer". Fikk lånebil, og fruen plukket den opp igjen torsdags morgen. Da fikk hun beskjed av Tesla om vi hadde en steinspruten i vinduet. At det burde fikses. Fruen tenkte ikke noe mer over dette, ( regnet vel med at jeg da visste om den ), så jeg som ikke bruker bilen så mye i hverdagene fikk ikke vite om steinspruten/sprekken før fredags ettermiddagen når hun nevnte det til meg.

Steinspruten som Tesla kalte det, var en svær sprekk midt på ruten formet som en "V". Den er vel 30-40 cm lang. Men jeg som kjørte bilen til service onsdags morgen så ikke denne da. Jeg vasket til og med bilen mandags kveld, og gikk over rutene med klut, da var det ingen sprekk der! Bilen ble ikke brukt noe særlig tirsdagen. og ingen smell eller steiner på ruten på vei til service onsdags morgen.

I forkant av service, fikk jeg beskjed om å tegne på et ark der hvor jeg visste om skrammer eller bulker. Da jeg bare vet om en liten skramme på venstre forskjerm, markerte jeg kun denne. Det jeg vil frem til er at jeg er sikker på den sprekken har kommet under service, de må ha mistet noe på ruten eller noe, men hvordan kan jeg bevise dette? Nå har jeg fredags ettermiddag bestilt ny rute som skal skiftes til uken, men det er likevel veldig irriterende. Både uærlighet og at jeg må ligge ut for ny rute ( egenandel ). Den svære sprekken kan umulig ha gått "stille" forbi. Hva bør jeg gjøre?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

TRM

Sitat fra: VL på søndag 20. desember 2015, klokken 20:35
Hei!

Onsdag som var hadde jeg Teslaen på service for å fikse noen "barnesykdommer". Fikk lånebil, og fruen plukket den opp igjen torsdags morgen. Da fikk hun beskjed av Tesla om vi hadde en steinspruten i vinduet. At det burde fikses. Fruen tenkte ikke noe mer over dette, ( regnet vel med at jeg da visste om den ), så jeg som ikke bruker bilen så mye i hverdagene fikk ikke vite om steinspruten/sprekken før fredags ettermiddagen når hun nevnte det til meg.

Steinspruten som Tesla kalte det, var en svær sprekk midt på ruten formet som en "V". Den er vel 30-40 cm lang. Men jeg som kjørte bilen til service onsdags morgen så ikke denne da. Jeg vasket til og med bilen mandags kveld, og gikk over rutene med klut, da var det ingen sprekk der! Bilen ble ikke brukt noe særlig tirsdagen. og ingen smell eller steiner på ruten på vei til service onsdags morgen.

I forkant av service, fikk jeg beskjed om å tegne på et ark der hvor jeg visste om skrammer eller bulker. Da jeg bare vet om en liten skramme på venstre forskjerm, markerte jeg kun denne. Det jeg vil frem til er at jeg er sikker på den sprekken har kommet under service, de må ha mistet noe på ruten eller noe, men hvordan kan jeg bevise dette? Nå har jeg fredags ettermiddag bestilt ny rute som skal skiftes til uken, men det er likevel veldig irriterende. Både uærlighet og at jeg må ligge ut for ny rute ( egenandel ). Den svære sprekken kan umulig ha gått "stille" forbi. Hva bør jeg gjøre?
Skal ikke dokumentet du signerte gjelde begge veier?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA