Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

#2055
Sitat fra: vnm på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:19
- Mobilsignaler slår inn på anlegget (skal være utbedret med skjerming av noen kabler, men problemet er ikke borte)
På 2013-modellen slår det inn når mobil ligger i veska til samboeren min på gulvet, hvis den ligger i midtkonsollen, i hylla under skjermen eller på passasjersetet foran. Men det slår ikke inn fra mobilholderen (Proclip) i luftdysa ved rattet. Slik sett går det greit så lenge passasjeren ikke legger fra seg telefonen...vel, der hvor det er beregnet for å legge fra seg ting. På nybilen derimot er det lite støy å spore i disse områdene. Rigget meg med mobilholder på samme sted på nybilen, og sannelig slår det ikke inn på anlegget derfra. Spesielt når nettradio er i bruk, og jeg bruker MYE nettradio. FML.

vnm

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:43
På 2013-modellen slår det inn når mobil ligger i veska til samboeren min på gulvet, hvis den ligger i midtkonsollen, i hylla under skjermen eller på passasjersetet foran. Men det slår ikke inn fra mobilholderen (Proclip) i luftdysa ved rattet. Slik sett går det greit så lenge passasjeren ikke legger fra seg telefonen...vel, der hvor det er beregnet for å legge fra seg ting. På nybilen derimot er det lite støy å spore i disse områdene. Rigget meg med mobilholder på samme sted på nybilen, og sannelig slår det ikke inn på anlegget derfra. Spesielt når nettradio er i bruk, og jeg bruker MYE nettradio. FML.
Kan da tilføye at på min bil levert 22.10.2015, så slår det inn på anlegget når mobilen er i samme området som du beskriver som problemområdet for din 2013-modell...  ::) Har ikke Proclip, så jeg vet ikke om det slår inn også ved den andre plasseringen du beskriver.

Jeg har Telenordekning og det virker som det kun slår inn på anlegget når telefonen går på EDGE. 3G/4G kjører på andre frekvenser. Kona har Netcom-dekning og det slår inn på anlegget med hennes telefon også. Usikker på om det kun gjelder når hun er på EDGE eller om det også skjer med 3G/4G-signaler... Har for tiden lånebil fra 2014, så jeg får ikke testet. For min del har jeg andre feil/problemer som er viktigere å få løst...
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

HaakonH

Har en liten sak til...

Hentet bilen ny forrige onsdag, og har nå nesten 1000km på telleren...

Ved utlevering lyste feil på dekktrykksensor..
Det forsvinner av seg selv etter en stund fikk jeg vite.
Synes kanskje 1000km er en stund jeg da, men det lyser like fint enda.
Alle fire dekk har 3,0 bar, er 19" Nokian.

Stikker innom Tesla i morgen så får vi høre om de har tid neste uke☺
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

cirys1

Sitat fra: HaakonH på tirsdag 08. desember 2015, klokken 21:30
Har en liten sak til...

Hentet bilen ny forrige onsdag, og har nå nesten 1000km på telleren...

Ved utlevering lyste feil på dekktrykksensor..
Det forsvinner av seg selv etter en stund fikk jeg vite.
Synes kanskje 1000km er en stund jeg da, men det lyser like fint enda.
Alle fire dekk har 3,0 bar, er 19" Nokian.

Stikker innom Tesla i morgen så får vi høre om de har tid neste uke☺
Prøv og resett de mens du kjører i over 40 km/h.. :)

HaakonH

TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

mj

Sitat fra: vnm på tirsdag 08. desember 2015, klokken 12:06
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:43
På 2013-modellen slår det inn når mobil ligger i veska til samboeren min på gulvet, hvis den ligger i midtkonsollen, i hylla under skjermen eller på passasjersetet foran. Men det slår ikke inn fra mobilholderen (Proclip) i luftdysa ved rattet. Slik sett går det greit så lenge passasjeren ikke legger fra seg telefonen...vel, der hvor det er beregnet for å legge fra seg ting. På nybilen derimot er det lite støy å spore i disse områdene. Rigget meg med mobilholder på samme sted på nybilen, og sannelig slår det ikke inn på anlegget derfra. Spesielt når nettradio er i bruk, og jeg bruker MYE nettradio. FML.
Kan da tilføye at på min bil levert 22.10.2015, så slår det inn på anlegget når mobilen er i samme området som du beskriver som problemområdet for din 2013-modell...  ::) Har ikke Proclip, så jeg vet ikke om det slår inn også ved den andre plasseringen du beskriver.

Jeg har Telenordekning og det virker som det kun slår inn på anlegget når telefonen går på EDGE. 3G/4G kjører på andre frekvenser. Kona har Netcom-dekning og det slår inn på anlegget med hennes telefon også. Usikker på om det kun gjelder når hun er på EDGE eller om det også skjer med 3G/4G-signaler... Har for tiden lånebil fra 2014, så jeg får ikke testet. For min del har jeg andre feil/problemer som er viktigere å få løst...

Det er kun EDGE som slår inn på anlegget.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Tja, jeg oppdaget det på 85D'en når jeg ringte ut  mens nettradioen stod på. Mobilen stod i holderen.

nie

Sitat fra: vnm på tirsdag 08. desember 2015, klokken 12:06
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:43
På 2013-modellen slår det inn når mobil ligger i veska til samboeren min på gulvet, hvis den ligger i midtkonsollen, i hylla under skjermen eller på passasjersetet foran. Men det slår ikke inn fra mobilholderen (Proclip) i luftdysa ved rattet. Slik sett går det greit så lenge passasjeren ikke legger fra seg telefonen...vel, der hvor det er beregnet for å legge fra seg ting. På nybilen derimot er det lite støy å spore i disse områdene. Rigget meg med mobilholder på samme sted på nybilen, og sannelig slår det ikke inn på anlegget derfra. Spesielt når nettradio er i bruk, og jeg bruker MYE nettradio. FML.
Kan da tilføye at på min bil levert 22.10.2015, så slår det inn på anlegget når mobilen er i samme området som du beskriver som problemområdet for din 2013-modell...  ::) Har ikke Proclip, så jeg vet ikke om det slår inn også ved den andre plasseringen du beskriver.

Jeg har Telenordekning og det virker som det kun slår inn på anlegget når telefonen går på EDGE. 3G/4G kjører på andre frekvenser. Kona har Netcom-dekning og det slår inn på anlegget med hennes telefon også. Usikker på om det kun gjelder når hun er på EDGE eller om det også skjer med 3G/4G-signaler... Har for tiden lånebil fra 2014, så jeg får ikke testet. For min del har jeg andre feil/problemer som er viktigere å få løst...
Fullstendig off topic MEN:
Ser at du har 90D. Hvor mange typical km får du ved lading til 100%?
Spurte litt rundt dette i en egen tråd men det kom vel bare svar fra andre 85-eiere

vnm

Sitat fra: nie på onsdag 09. desember 2015, klokken 13:51
Fullstendig off topic MEN:
Ser at du har 90D. Hvor mange typical km får du ved lading til 100%?
Spurte litt rundt dette i en egen tråd men det kom vel bare svar fra andre 85-eiere
Har aldri ladet den til 100 %. Fikk 386 på 90 % da den var ny. Nå er det nede på 370-tallet et sted.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Øyvind.h

Sitat fra: vnm på onsdag 09. desember 2015, klokken 14:26
Sitat fra: nie på onsdag 09. desember 2015, klokken 13:51
Fullstendig off topic MEN:
Ser at du har 90D. Hvor mange typical km får du ved lading til 100%?
Spurte litt rundt dette i en egen tråd men det kom vel bare svar fra andre 85-eiere
Har aldri ladet den til 100 %. Fikk 386 på 90 % da den var ny. Nå er det nede på 370-tallet et sted.

Så du har mistet minst 7tkm på under 2 måneder? Det er urovekkende mye. Sikker på at det stemmer?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

En fullading eller to så er den vel tilbake der den var. Sikkert bare beregningen som drifter litt.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. desember 2015, klokken 14:57
En fullading eller to så er den vel tilbake der den var. Sikkert bare beregningen som drifter litt.

Ja fulladinger kan få rekkevidden til å krype oppover igjen. Men 1km tap i uken høres unektelig svært mye ut. Og det rapporteres om tilsvarende på TMC.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Det var snakk om en "flex-pack" batteripakke tidligere, uten at man helt ble klok på hva flex betydde. Kan det tenkes at 90-pakka er en 85 med mindre marginer?

vnm

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. desember 2015, klokken 14:48
Så du har mistet minst 7tkm på under 2 måneder? Det er urovekkende mye. Sikker på at det stemmer?
Ja, helt sikker. Men nå har jeg som sagt aldri ladet 100 %, så jeg regner med at beregningen kanskje blir litt "off" etter hvert. Ser at den faktisk har vært et pr km høyere en dag, enn det den var dagen før osv...

Angående at de bare tar ut mer av 85-pakken, så har Tesla sagt at 90-pakken har litt annen kjemi i cellene - som tillater å øke energitettheten.

Er i så fall heller motsatt, at de nå levere samme (nye) batteripakke til alle 85 og 90, men begrenser uttaket av 90-pakkene i 85-bilene. Det er en del spekulasjoner rundt dette.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. desember 2015, klokken 15:07
Det var snakk om en "flex-pack" batteripakke tidligere, uten at man helt ble klok på hva flex betydde. Kan det tenkes at 90-pakka er en 85 med mindre marginer?
Ja tanken har slått meg. Dvs 22.000,- for å kunne tyne pakken mer. Slik Mercedes gjør med range plus.

Men jevn lading til 80% skulle ikke gitt så store utslag. Det er jo ikke da man piner pakken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA