Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

#2025
Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. november 2015, klokken 18:17
Dessverre slipper ikke nybilen som ble levert i går unna heller. På levering og de neste par timene ble følgende avdekket:

  • Dårlige tilpasninger i front
  • Ved åpning av venstre bakdør tar vinduet i lista - går ikke raskt nok ned
  • Bare sus og støy i høyre kanal på lydanlegget ved bruk av nettradio og  parkassistent

I går kveld og i dag har jeg oppdaget følgende:

  • Problemer med å åpne ladeluka. Ofte går det ikke fra fob, fra tredjepartsåpner eller fra skjerm. Stopper ikke lading og løser ut kabel ved dobbeltklikk på fob-taket. Måtte tvinge luka opp manuelt for å få koblet til i dag tidlig, og etter at alt annet hadde feilet for å få løst ut kabelen senere virket det heldigvis å trykke på knappen på UMC
  • Håndtaket på førerdøra går for langt inn slik at det ikke kommer noe lys nedover døra eller på bakken
Det skremmer meg at man fremdeles ikke har mer kontroll på kvaliteten. Herremannen som hentet bil før meg slapp visst ikke unna han heller, uten at jeg skal gå i detalj.

Sus i høyttalere er fikset ned 2.9.12.  Dessverre oppdager jeg vindsus fra høyre trekantvindu på nybilen over 60. Og måtte tvinge opp ladeluka nok en gang. Virker som regel, men det skjer innimellom. Det betyr at samboeren min ikke kan bruke bilen alene.

Dessverre viser det seg at man fremdeles ikke har rettet problemet med pakninger som kyper tilbake og viser kanten av taktrekket i prod. Dette finnes det meg bekjent ingen fiks for.


fonberg

Sitat fra: Anderwin på torsdag 03. desember 2015, klokken 02:41
Satt og hørte på NRJ, plutselig kom NRK. Trodde jeg hadde vært nær hjulene på rattet. Men fikk ikke fram på noen andre måter enn bilen hadde endret selv.


Det er jo en kjent sak at TMS gjør automatiske oppgraderinger  ;) ;) ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Lynet

Kan være statisk elektrisitet som gjør at skjermen plutselig gjør uventede ting! Jeg fikk advarsel om dette ved overlevering, ikke bruk annen mikrofiberklut enn den som følger med bilen var beskjeden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. desember 2015, klokken 07:52
Dessverre oppdager jeg vindsus fra høyre trekantvindu på nybilen over 60.

- Sjekk om trekantvinduet flusher bra med det bevegelige vinduet.
- Sjekk om den lille grå, skumgummilappen foran trekantvinduet (på baksiden av kromlista) ser riktig montert/limt ut.
- Sjekk om pakninger generelt ser fin ut rundt trekantvinduet.
- Sjekk om det er noen "gaps" mellom kromlista og karosseriet rundt trekantvindu og bevegelig vindu.

- Service.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#2029
Takk for tips, men jeg er ingen nybegynner på dette ;) Har en over to år gammel bil med snart 97K på telleren hvor de greide å _lage_ vindsus (+lekkasje ved vask/regn fra siden) fra samme sted når de egentlig skulle utbedre trekk. Hvis det blir vellykket når det endelig blir min tur har jeg kjørt rundt med det i 9-10 måneder.

Må dessverre også melde at mobilen slår inn på anlegget på nybilen også. Jeg er skuffet over at man på tredje året i masseproduksjon ikke har rettet slike filleting. Det var i mitt hode så selvfølgelig at jeg ikke brydde meg om å spørre på forhånd engang.

SurSnasen


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


ELLP

Begynner å miste tålmodigheten med Tesla. Hvor lenge skal man finne seg i å vente på at de kan reparere et soltak som lekker. Ufattelig irriterende å starte en biltur der en får en desiliter vann i fleisen når en begynner å kjøre. Kjenner min grense er nær, ventet snart et halvt år nå, argh.

fonberg

Sitat fra: ELLP på torsdag 03. desember 2015, klokken 23:01
Begynner å miste tålmodigheten med Tesla. Hvor lenge skal man finne seg i å vente på at de kan reparere et soltak som lekker. Ufattelig irriterende å starte en biltur der en får en desiliter vann i fleisen når en begynner å kjøre. Kjenner min grense er nær, ventet snart et halvt år nå, argh.

Jøss, da har du vært tålmodig nok spør du meg. Jeg ville gitt Tesla en rimelig kort frist på å ta inn bilen din for fiks, og garantere deg hensiktsmessig lånebil inntil din egen var i orden. Om de ikke imøtekom dette ville jeg kontaktet denne gjengen: http://www.forbrukerradet.no
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Anderwin

#2035
Jeg tok en telefon til Tesla, angående soltaket. De sa de hadde time i februar, når jeg var ferdig så var jeg inne uken etter. Bare å mase har jeg merket så kommer man fortere inn ^^.

-------------------------------------------

Beklager en del skrivefeil osv, er sein men tenkte jeg skulle bare skrive litt :p.

Det som har vært feil på bilen hittil: Denne er cirka 3 mnd gått 11 km!

* Dørhåndtak går ikke ut. (Den var sånn når jeg fikk den ifra utlevering!)
* Panorama-tak, x 2 vært innom to ganger for fiks. (De sjekket ikke taket sist gang og tettet bare den ene siden, den andre siden ble ikke tettet så der kom vannet hver gang jeg kjørte..)
* Ulyd ifra motor, kommer sjelden.
* Settet har startet å gi knekke lyd hver gang jeg går ut av bilen.
* Har hatt problemer med å åpne lade porten. Ja, jeg holder bak på den når det har regnet pga vakuum. :).
* Var sist innom service så klarte de å GLEMME fire gummiknotter ved låsen til bagasjelokk, det medførte at jeg hadde problemer med å lokke den opp.
* Etter det med gummiknottene har jeg hatt noen ganger problemer med at bagasjelokket ikke vil åpne seg helt, men åpner seg og går ikke opp selv.
* De hadde glemt skiltene til bilen når jeg skulle hente den medførte at de måtte levere bilen på jobben min.
* Det smeller i glasset hver gang nesten jeg åpner bakdøra på venstre siden.
* Radioen har startet å endre kanal selv.
* Lyset i dørene forsvant plutselig en dag, uansett hva jeg trykte på skjermen skjedde det ikke noe med lysene i dørene de var døde.
* Kjører bil etter cirka 35 minutter kommer dome lysene på at døren åpner seg, må på skjermen å skru på off for å få skrudd av lysene.
* Høyttaler foran på høyre side er små defekt når du har høy bass, det føles ut som den sprenger. De andre funker som bare det!
* Dugg i begge frontlyktene med is noen ganger!
* Dugg i et glass bak på høyre side av bilen (Dette viste jeg ikke at det har kommet en fiks for, før jeg klagde på det.)
* Bakdør på høyre side har rift/hull i listen øverst i toppen.
* List på venstre bakdør er fort kort og slutter før den skal gå opp, Tesla sa de skulle bytte den. Nå sier de at den ikke kan byttes. WTF?!
* Problemer med hydraulikken, at bilen sto very high foran men low bak når den sto parkert på TOCN treff..
* sikkert noe mer, men kommer ikke på det akkurat nå.
* Nesen hadde detti ned foran og var noen cm under lysene.. Så ikke bra ut!


Litt historie:
Kjøpe en Tesla! Jeg dro innom Tesla Drammen for å teste, og kjøpe en Tesla S modell. Dro innom der med joggebukse, og en vanlig t-skjorte. Endte med at de ikke hadde noen biler til å prøvekjøre, de hadde ikke noen demo biler også videre. Dro avgårde litt små irritert, men greit det. Ringte så noen finn annonser endte med at Tesla Drammen tok kontakt og sa vi har biler inne bare å komme innom. Så fortalte historien min at jeg hadde vært innom også videre, skulle bli kontaktet dagen etter for et bra tilbud pluss prøvekjøre Tesla. Hørte ingenting, bravo Tesla Drammen!!

Tok noen dager så sjekket jeg demo biler på tesla sin hjemmeside, fant en der og ringte tesla og avtale for prøvekjøring. Endte med at jeg ble sendt til Tesla Grorud, fyren bak disken der kunne salg og selge! Endte med at bilen jeg hadde avtalt å kjøre var opptatt i 15 minutter til, men endte med å finne ut at det var ikke den bilen jeg snakket om. Det var en bedre spekket modell han på kundeservice hadde "Holdt" av til meg. Etter 15 minutter så setter jeg meg i den Tesla og da var det gjort. Betalte depositum for å holde den av 48 timer til ettersom ville prøve den med meg hjem. Tok den med hjem, kjørte en del prøvde SC. Jeg var solgt! Dro til Grorud dagen etter og kjøpte bilen.

Var morsomt å måte han selgeren jeg snakket med Drammen når jeg kom med joggebukse. Denne gangen hadde jeg på dressbukse, skjorte, dyre briller og da var han helt annerledes. Men han fikk et sjokk utrykk når jeg jeg har kjøpt meg en Tesla S og skal hente den nå jeg, når han spurte om jeg hadde fått testet en.
På utleveringen skulle jeg hente bilen kl 12.00. Bilen var ikke klar, de hadde ikke ladet den så den sto på SC og ladet. De hadde glemt å legge inn matter også kom de på at de hadde glemt skilter til bilen. De forrige hadde blitt borte i regnværet jeg hadde kjørt i når jeg prøvde den på tur. Endte med at de måtte levere bilen på jobben, jeg måtte anmelde skilt forholde og gi dem fullmakt at de kunne få nye skilter!

De hadde glemt å ta service på den, glemte å bytte viskere, fylle på spylevæske, vaske skjermen innvendig, poler merker med mer!!

Snakket med fyren ifra Grorud noen uker senere og den måtte bli sendt på service ettersom det smalt i glasset, problemer med høyttaler med mer. Da var det ei ny på opplæring, jeg leverte inn nikkelene osv. Fikk en dieselbil mercedes helvete for en motorlyd ble jo døv jo av motorlyden! Samme det, men når jeg skulle hente bilen var ingenting gjort! Bortsett ifra å justere døren bak, klagde og endte med at den måtte på service uken etter.

Hørte ikke noe og purret, jeg krevde en Tesla S som låne bil for plaster på såret. Det fikk de til, etter to dager etter jeg fikk den ifra første service ble jeg våt i panna ettersom panoramataket lakk.. Heldigvis opplevd jeg det fort så det kunne bli tettet fort.

Mye fram og tilbake var det inn igjen for å fikse tingen over igjen, fikk igjen en Tesla S låne bil. får ta telefon at det ikke er noe feil med settet, døra for de ikke gjort noe med osv. Det skal være sånn sier de.

Grorud er det umulig å få tak i, jeg prøvde over to uker å få kontakt med de uten hell! De gjør ikke ting som står de skal gjøre, sier at ting skal være sånn når det ikke er sånn og skaper med problemer enn ellers...


Så nå venter jeg på å få kontakt med de igjen for å sende den inn eventuelt på nytt med å fikse vinduet, settet, med mer. Jeg aksepterer ikke at en bil over 600k skal være så mye problemer med og problemene skal være sånn er som de sier..


Tålmodigheten min er lik null snart, har nesten bare lyst å gå til en avis med dokumentene så kanskje de ordner det med engang? Fikk ihvertfall midtkonsollene min etter fire bestillinger ettersom de forrige er ikke i system og bare plutselig borte!!! Kommer til å kreve kompensasjon og retting av feilene så fort som mulig eller får de omlevere til en ny bil til meg, hvis de ikke får fikset problemene fremover.

Fikk hevet kjøpet på en splitter ny Nissan X-trail før jeg kjøpte Tesla etter 16 ganger på verksted i løpet av seks måneder. Så hadde håpet at Tesla sto for litt mer kvalitet men ser ikke sånn ut dessverre.

Men uansett med disse feilene kan jeg på hånda på hjerte si at jeg er fornøyd med bilen og gliser når jeg sitter i den.  Så kommer til å forsette med Tesla fremover men blir kanskje mer låne biler enn min egen :p?

Typisk meg å gå fra en mandags bil til en mandags bil :( :'(

Sitat fra: Lynet på torsdag 03. desember 2015, klokken 17:01
Kan være statisk elektrisitet som gjør at skjermen plutselig gjør uventede ting! Jeg fikk advarsel om dette ved overlevering, ikke bruk annen mikrofiberklut enn den som følger med bilen var beskjeden.

Aldri hørt om, pluss aldri rensen skjermen min ettersom den har vært så mye innom Tesla på service at de renser den engang i mnd :p. Så kan ikke være det som er feilen min.



Edit:

Bare noe jeg kom på hva betyr de trekantene ved forbruk måleren når man starter bilen? Noen ganger står det nederst på den eller øverst på den. Snakker om den i dashbordet, skal prøve å ta bilde av dette hvis dere ikke forstår hva jeg mener :)

SunSeeker

Sitat fra: Anderwin på fredag 04. desember 2015, klokken 02:27

Edit:

Bare noe jeg kom på hva betyr de trekantene ved forbruk måleren når man starter bilen? Noen ganger står det nederst på den eller øverst på den. Snakker om den i dashbordet, skal prøve å ta bilde av dette hvis dere ikke forstår hva jeg mener :)

Det er bare et varsel om at batteriet ikke har rett temperatur, og at "regen" eller maks effekt er begrenset.

Muffinman

Susing fra begge trekantvinduer i dag, samt sus fra bakkant av vinduet på passasjersiden. Virker tilfeldig når det oppstår, men om dørene lukkes fra utsiden med press på glasset blir det mindre merkbart. Oppdaget også et lite feilkapp på taktrekket fra baksetet i dag. Og må stadig bryte opp ladeluka med nøkkelen. Greit med noen småfeil på ny bil, men synes det er litt for mange på denne.

chress41

Hei.

Strålende fornøyd med vår Tesla Model S85 fra Januar 2015. I løpet av denne uken så sluttet først knappen for å lukke bakluken å virke. Jeg kan lokke med nøkkelen,men knappen er helt død.
I går fikk jeg ikke opp høyre bakdør. Håndtaket kommer ut som normalt men når jeg tar i det så skjer det ingenting. Jeg må åpne døren fra innsiden.

Har det sammenheng? Jeg mistenker at jeg synes det er kommet litt vel rare lyder fra høyre siden av bakluken når den går opp og ned de siste ukene men det kan være jeg som innbiller meg det. Er det noen som har noen løsning eller er jeg nødt til å stille meg i "servicekø" ?

Havebigfun


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA