Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

GOS

@LASOL
Vet ikke om du alt har gjort det, men jeg tror du først som sist må venne deg til å gjøre en reset når du får meldinger eller ting som ikke fungerer. Hjelper ikke ett par resets, så bør du ta kontakt med Tesla.

Det har nå seg slik at bilen er mye mer datamaskin enn andre biler, så reset er tydeligvis nødvendig i ny og ne. Antagelig var det det førte Tesla gjorde og da fungerte disse "småtingene"
 
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

LASOL

Jeg har blitt godt kjent med de to hjulene på rattet. Det ble jeg første dagen jeg hentet bilen.. Men feilmeldingene for radar og gul varseltrekant med melding om redusert effekt og at bilen måtte på service ble ikke borte ved resetting. Men jeg fikk jo bilen tilbake på 3 g nettet ved hjelp av resetting. Den har jo falt av 3g nettet nesten hver dag i de to ukene jeg brukte bilen. Men nå har den stått to uker på verksted..

Men er det helt vanlig på "de fleste" modell S at håndtak kommer ut "en gang i blant" og at speil folder seg "av og til" og at ryggekamera kommer på "de fleste ganger"? jeg må innrømme at jeg ikke trodde det skulle være slik?


 
S 85d ap1 oktober 2015

Kilroy

Det er vel ingen trøst, men de feilene du nevner er ikke "vanlige". Jeg har aldri hatt problemer med at speil, håndtak eller ryggekamera ikke virker/kommer ut. Inntil vi fikk problemer med at 3G falt ut i en programvare for en stund tilbake, hadde jeg aldri tatt reset av noe slag på bilen heller. Har rullet drøye 35000 km og snart 2 års eierskap. Håper de får fikset problemene dine, slik at du kan nyte bilen til det fulle som oss andre!
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Muffinman

Og der begynte høyre bakdør å sprette opp når håndtakene går ut. Bare av og til, men det var slik det startet på førerdøra også. Disse mekanismene later til å ha en begrenset levetid.

El Greco

Jeg har kjørt 15.000 siden jeg fikk Teslaen min/El Greco i juli. Og jeg har vært storfornøyd, ja svimmel av glede og beundring. Ikke et knirk!

Vinter og kulde er ikke ok for noen, heller ikke for biler og folk. Men må si jeg er litt skuffet over El Greco min nå selv med vinterpakke. Ikke rekkeviddeproblem, men sånne dumme ting som ikke-oppvarmede speil, frontlykter som skinner svakt gjennom rim og blir fulle av skitt du ikke kan bli kvitt uten å stoppe, vindusviskere som bare tørker halve ruta (og det er i biter over ruta). Selv om jeg forvarmer bilen en halvtime, opplever jeg at speilene er frosset fast, og er de ikke frosset fast, er de uansett rima igjen og ubrukelige til rygging. Har du da kjørt på deg litt salt på ryggekameraet så det heller ikke er informativt og forsøker du å rygge med åpen dør, slår parkeringsbremsen inn. Dette med speilene syns jeg er spesielt snodig. Oppvarma speil er da noe alle fikk for 20 år siden? Og hva får jeg igjen for vinterpakka jeg betalte dyrt for? Det må være varme i baksetene. "Oppvarmet spylerveske og varme vindusviskere" fungerer uansett dårligere enn på en ikke-oppvarmet Rav fra 2005.

Jeg er fremdeles glad for at jeg kjøpte en Tesla, men nå veldig irritert over at jeg må irritere meg over slikt tøys. Oppvarmede speil må da være et minimum?

El

Tuxedo

Du har oppvarmede speil.  De slår på varmen når du trykker på defrost av bakruten.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1

Sitat fra: El Greco på søndag 22. november 2015, klokken 19:56

Jeg er fremdeles glad for at jeg kjøpte en Tesla, men nå veldig irritert over at jeg må irritere meg over slikt tøys. Oppvarmede speil må da være et minimum?

El

Les bruksanvisningen...  >:(

Varmen på speil går på samme knapp som varme bakrute..  :P

Muffinman

Oppvarmede speil har du nok. Slås på sammen med varme i bakruta fra stor skjerm. Nå virker det riktignok ikke på min bil etter at Tesla byttet sidespeilene i vår pga korrosjon...

At kameraet blir skittent tror jeg ikke vi skal la Tesla få skylden for, her gjelder det å ha gode rutiner på å dra fingeren over linsa etter at man har parkert, eventuelt at man går ut og gjør det før rygging om nødvendig. Men enig i at det er komplett idiotisk at parkbremsen smeller på når døra er åpen (og nei, man trenger ikke lette skinka fra setet for at det skal skje). Frontlyktene er heller ikke fra øverste hylle, og da må de dessverre vaskes manuelt. Men vurder å bytte fra 25w til 35w ballaster og pærer. Det er bilen levert med originalt i USA, og da blir det ikke så verst.

Det viktigste med vinterpakka er vel varme i baksetene. Oppvarmede spyledyser har du ikke bruk for om du bruker spylevæske med riktig blanding, og det oppvarmede feltet nederst på frontruta er det slettes ikke alle som har god erfaring med.


sven erik

en må vaske  rygge kamra vær gang en skal rygge  er ikke altid en kan planlegge når  en skal rygge  de fleste andre har boe før camra  som wolgsvagen   ja mitt har og blitt  litt ripete

lunitiks

Alt er relativt, men den vinterpakken er vel ikke akkurat det mest kostbare tilbehøret (hva var det; 7.500?). Jeg synes det er diiiiigg med varme i rattet. Herregud så luksus når nevene er blåfrossne etter snøryddig og børsting av tak og fjerning av snøsmelt i skoene.

I tillegg setter passasjerer pris på varmen bak.

Dette er min første vinter med TMS, og jeg har ikke eksperimentert skikkelig med varmen under viskerne. Men med -5'ish grader og steinhard is setter jeg den alltid på før jeg kjører viskerne første gang.

Det eneste helt IDIOTISKE med vinterpakken slik det er nå, er at det ikke kan fjernstyres over appen. Like dustete som at man ikke kan slå på varmetrådene i bakruta/speilvarme eller øke viftehastighet mot frontruta fra appen. Hallo, altså, det er så teit at jeg ikke har ord. Det er som da iPhone (IOS) ikke kom med en kalkulator-app. Bare teit
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

El Greco

OK. Da har jeg en klar "virker ikke" i hvert fall. Har forsøkt dette, men 0 resultat.

El Greco

Sitat fra: Tuxedo på søndag 22. november 2015, klokken 20:08
Du har oppvarmede speil.  De slår på varmen når du trykker på defrost av bakruten.

Ja sånn trodde jeg også det var, men speilene er like kalde uansett hvilken oppvarming jeg slo på. Defrost bakrute = defrost speil er jeg vant til fra min gamle fossilbil, så det var det første jeg forsøkte. Men speilene var like frosne. Her står jeg nok heldigvis overfor en teknisk feil som kan rettes. Bra!

Noen flere tips vedr. vindusviskere? Er fremdeles litt stuss over hva jeg betalte for da jeg fikk "Vinterpakke".

El Greco

Jeg klarer ikke å finne en eneste henvisning til kulde under speil i bruksanvisningen. (Uvant med ny logikk i Adobe kan ha skylda). Men jeg har slått på alt jeg kunne av varme både til front og bakrute, viskere o.s.v. uten at speilene har beveget seg en tomme fra frossen posisjon. Men jeg forstår nå at dette faktisk *skal* fungere, så da er det bare å komme seg til Drammen. :-)

mj

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. november 2015, klokken 20:09
Oppvarmede speil har du nok. Slås på sammen med varme i bakruta fra stor skjerm. Nå virker det riktignok ikke på min bil etter at Tesla byttet sidespeilene i vår pga korrosjon...

Har du vurdert å sjekke kontakten inni døren selv ? Du har jo lydisloert og husker jeg riktig glemte du selv å feste vaieren til dørhåndtaket, noe jeg selg og glemte på ene døren  :)
(men selvfølgelig er det tesla sin opgave )
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cirys1

#1964
Sitat fra: El Greco på søndag 22. november 2015, klokken 21:48
Jeg klarer ikke å finne en eneste henvisning til kulde under speil i bruksanvisningen. (Uvant med ny logikk i Adobe kan ha skylda). Men jeg har slått på alt jeg kunne av varme både til front og bakrute, viskere o.s.v. uten at speilene har beveget seg en tomme fra frossen posisjon. Men jeg forstår nå at dette faktisk *skal* fungere, så da er det bare å komme seg til Drammen. :-)

Står under klima, ikke så veldig ulogisk det..  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA