Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

plvr

Fikk samme beskjed og fikk inntrykk av at de mente nye sideapplikeer og lurte på om de da refererte til den nye typen tak. Men spørs om den jeg snakket med det visste selv...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

LASOL

Nå har bilen stått på verksted fra mandag til fredag. Bilen er nå kjørt lengre av Tesla for å teste feil enn det jeg selv rakk å kjøre de to ukene jeg brukte bilen etter overlevering. Ingen hardwarefeil er fikset så langt. Bilen står fortsatt på verksted gjennom denne helga. De tror at frontmotor kanskje blir for varm. Men ikke noe er skiftet. At bilen ikke har den akserasjonen som den markedsføres med (4,4 sek 0-100) prøver de å bortforklare. De mener også at det ikke er noen redusert effekt på bilen jeg fikk levert selv om det kan være varmgang i frontmotor. Det virker derfor som Tesla nå har et problem med flere av modellene mht store avvik i prestasjoner i forhold til det de markedsfører på nett. Ikke bare på p85d. Tesla sier selv dette må tas med Forbrukerrådet de innrømmer ikke noen feil og mener jeg har fått den varen jeg skulle. Om det er ulovlig markedsføring å markedsføre at en bil skal gå 0-100 på 4,4 når den bruker 5,5 - 6 sekunder praksis er selvfølgelig en spørsmål advokater vil kunne diskutere i årevis. Men for meg som bilkjøper er dette et alt for stort avvik uansett hva juristene til Tesla vil si.
Jeg har prøvd å spørre om noen av de andre småfeilene jeg meldte inn er fikset mens bilen har stått 5 arbeidsdager på verkstedet, men heller ikke det får jeg noe klart svar på. Antakelig er ikke noen av de andre reklamasjonene rettet. Huff, det var ikke dette jeg så for meg når jeg kjøpte Tesla.

S 85d ap1 oktober 2015

Øyvind.h

Kanskje Tesla må sette s85d spekken tilbake der den var? Den var jo først markedsført med et høyere tall, før den ble nedjustert.

Du får gjøre noen akselerasjonsmålinger med sommerdekk, fullt og varmt batteri neste sommer så du får dokumentert hvor stort avviket er.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Hehe, i så fall har de jo laget seg enda flere problemer siden 85D har vært markedsført med 4,4 i lange tider. Tror nok ikke de har justert den ned, nei. Men man kan jo mistenke at enkelte av de som jobber i Tesla lirer av seg at alt virker som det skal uansett problemstilling.

Hodetelefoner

Du har nok vært uheldig. Finnes ingen andre som klager på 0-100tiden på 85D. (Med unntak av P85D eiere da :D)

Undertegnede

Da har jeg fått tilbake autopilot og acc :) Måtte til SC og få kalibrert radar og kamera. Tok en snau time inkludert støvsuging og lett utvendig vask :) SC Kristiansand leverer nok en gang

daghb

Sitat fra: VL på onsdag 11. november 2015, klokken 19:47
Så lurer jeg på om det er noen her som har hatt problemer med ladekabelen? Da tenker jeg på den originale med grønt lyst, som følger med bilen.
Har byttet min en gang tidligere da den plutselig ikke virket lengre. Det kom bare rødt lys i den og rødt lys ved ladeluken på bilen. Dette skjedde med vanlig 16A adapteret og det blå adapteret, så Tesla byttet kabelen.

Men nå et par måneder etter jeg fikk ny er det samme på gang igjen. Bilen lader gjerne 15-20 minutt, så blir lyset rødt og laderen slutter å virke... Så må jeg ta stikket inn og ut av kontakten MANGE ganger før den virker igjen..... Så detter den ut etter en stund og det lyser bare rødt igjen... Dette gjelder både på 16 og 32A.... ( Har prøvd hos naboen også, så det er ikke feil hos meg )  >:( :o

Ladekabelen har i alle fall vært et problem. Jeg har akkurat fått de feilene du beskriver - etter å ha hatt overtatt en brukt S for et par uker siden. Her har det regnet konstant og da har det nok kommet vann inni et eller annet sted. Plugget i3-laderen min i S'en og den fungerte som bare juling, så jeg er nok 99% sikker på at det er vann som er problemet. Synd at vestlandsvær skal ødelegge ladekabelen.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

VL

Sitat fra: daghb på mandag 16. november 2015, klokken 17:01
Sitat fra: VL på onsdag 11. november 2015, klokken 19:47
Så lurer jeg på om det er noen her som har hatt problemer med ladekabelen? Da tenker jeg på den originale med grønt lyst, som følger med bilen.
Har byttet min en gang tidligere da den plutselig ikke virket lengre. Det kom bare rødt lys i den og rødt lys ved ladeluken på bilen. Dette skjedde med vanlig 16A adapteret og det blå adapteret, så Tesla byttet kabelen.

Men nå et par måneder etter jeg fikk ny er det samme på gang igjen. Bilen lader gjerne 15-20 minutt, så blir lyset rødt og laderen slutter å virke... Så må jeg ta stikket inn og ut av kontakten MANGE ganger før den virker igjen..... Så detter den ut etter en stund og det lyser bare rødt igjen... Dette gjelder både på 16 og 32A.... ( Har prøvd hos naboen også, så det er ikke feil hos meg )  >:( :o

Ladekabelen har i alle fall vært et problem. Jeg har akkurat fått de feilene du beskriver - etter å ha hatt overtatt en brukt S for et par uker siden. Her har det regnet konstant og da har det nok kommet vann inni et eller annet sted. Plugget i3-laderen min i S'en og den fungerte som bare juling, så jeg er nok 99% sikker på at det er vann som er problemet. Synd at vestlandsvær skal ødelegge ladekabelen.


Takk for svar :).... Når du sier det med vann, så kan det jo faktisk stemme.... Men det er jo vanskelig å unngå her jeg bor hvertfall....  :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

VL

3g'en i bilen har vært vekke i over et døgn.... Noen andre som har opplevd dette før? Får heller ikke tilgang til Tesla appen... Det står hele tiden "Waking car"..... uten at noe skjer... Det har vel en sammenheng går jeg ut ifra....  :o  >:(
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Brede

Sitat fra: VL på mandag 16. november 2015, klokken 19:58
3g'en i bilen har vært vekke i over et døgn.... Noen andre som har opplevd dette før? Får heller ikke tilgang til Tesla appen... Det står hele tiden "Waking car"..... uten at noe skjer... Det har vel en sammenheng går jeg ut ifra....  :o  >:(

Jeg stiller det vanlige spørsmålet som er en selvfølge for oss som har hatt Tesla en stund: har du prøvd en reset av skjermen i bilen ved å holde inne begge scrollehjulene på rattet til skjermen går i svart?

VL

Nei, det hadde jeg ikke. Men nå har jeg... Og det virket  ;D   :-[ :-[
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Brede

Sitat fra: VL på mandag 16. november 2015, klokken 22:02
Nei, det hadde jeg ikke. Men nå har jeg... Og det virket  ;D   :-[ :-[

Supert!  :D
Fungerer på det meste av "datatrøbbel".

VL

Takk :-) Skal huske på det fra nå av.

Men nå er bilen kjørt noen mil, og problemet er tilbake.... Er det bra å resette hele tiden? Om dette er noe som vedvarer? :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

cairnz

Sitat fra: VL på tirsdag 17. november 2015, klokken 06:28
Takk :-) Skal huske på det fra nå av.

Men nå er bilen kjørt noen mil, og problemet er tilbake.... Er det bra å resette hele tiden? Om dette er noe som vedvarer? :o
Det gjør ingenting å resette programvaren i bilen, men hvis du opplever til stadighet at det ramler ut (du mister både 3G og E-bokstaven ved dekningsstrekene) så tar du kontakt med Tesla.
Elbilist

LASOL

Sitat fra: LASOL på mandag 09. november 2015, klokken 19:00
Her kommer en ny feilrapport. Jeg hentet bilen min 22. oktober i Drammen og før jeg kom til Asker på vei hjem kom de første feilmeldingene. Bilen er en std S 85d med 4 hjulstrekk med det meste av tilvalg utenom stor stereo og barneseter.

Lista så langt er:
1.   Feilmelding i form av gul varseltrekant med varsel om at bilen må på service og går på redusert effekt. Denne oppsto dag 1 etter få mil og gikk ikke vekk ved forsøk på resetting ved hjelp av hjulene på ratt. Meldingen forsvant etter at bilen sto parkert. Meldingen kom tilbake 6. november og gikk heller ikke da vekk ved forsøk på nullstilling men var borte etter at bilen sto parkert noen timer.
2.   Feil i sammenheng med punkt 1. Jeg har målt akselerasjonen 0-100 noen ganger nå i helgen uten at det har vært noen feilmelding synlig. Bilen går ikke under 5,5 - 6 sekunder 0-100. Bilen virker direkte treg fra ca 60 km/t og oppover. Håper dette har  sammenheng med punkt 1, ellers er det direkte falsk markedsføring av Tesla at denne bilen skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. FOrbrukerrådet ser vel på saken om dårlig effekt på P85D men mulig jeg må ta saken til Forbrukerrådet jeg også?
3.   Cruicekontrollen (Radar foran)  sluttet å virke på første turen mellom Drammen og Asker,  men begynte å virke igjen dag 2 og har virket siden.
4.   Speil folder seg inn ved låsing kun av og til. (Tiltingen ved rygging som ikke virket i starten begynte å virke etter oppdatering av software)
5.   Håndtak kommer ut når jeg nærmer meg bilen kun av og til.
6.   Dugg oppstår i venstre baklys ved vask. Og det kommer inn vann i alle vindusåpninger ved vask. (Rettet seg nesten 100% etter å ha manuelt gått over alle gummilister men kommer fortsatt noen dråper inn)
7.   Ladeluke vanskelig å åpne stort sett hver gang uansett hvor jeg trykker (skjerm kabel, telefonapp etc).
8.   Ryggekamara kommer ikke på hver gang bilen sette i revers.
9.  Etter vask stoppet bilen når jeg kjørte og beskjeden jeg fikk var å sette den i drive. Gudskjelov hadde jeg ikke kommet ut av parkeringsplassen jeg sto på før den stoppet..
10 Noen småriper i lakken så jeg etter noen dager, men selv om bilen har stått parkert i garasje da jeg ikke hadde tid til å bruke den innser jeg at jeg ikke vil vinne frem med klage på det. (påstand mot påstand)

Servicen synes jeg er begredelig. Første utspill fra Tesla etter at jeg ga beskjed om feilmeldingene var at jeg kunne regne med retting i april 2016! -Du melder første feilene på vei hjem fra henting av ny bil og får beskjed om at du kan få time på verkstedet 6 mnd!! etterpå. Jeg tillot meg å nevne for Tesla at jeg så det som lite seriøst. Greit at en ny bil også kan ha feil, jeg har jo kjøpt noen nye biler før og det oppstår jo av og til feil, men jeg har aldri opplevd så dårlig service.
Men nå har de skjønt jeg er misfornøyd så nå er bilen på service alt! På telefonen før levering spurte jeg om jeg ville komme meg videre fra forhandleren når jeg leverte min bil  til rep. Det sa de at jeg selvfølgelig ville gjøre,  det skulle stå en Tesla og vente på meg. Det var ikke riktig. Men etter en halvtime frem og til bake fikk jeg låne en liten Mercedes A modell. Jeg var vistnok heldig de hadde ikke noen automatikk i at jeg skulle få eller hadde krav på leiebil! :-((

Status nå er at jeg "krangler"med Tesla om pkt 1 og 2. De mener alt er ok mht prestasjoner. At bilen bruker over ett sekund mer 0-100 enn reklamen mener de har med føreforhold batteritemperatur, og mange andre faktorer.

De andre punktene har de sagt var reparert. Men i går fikk jeg se hva verkstedet har gjort og det er ingen ting!
De sier at håndtak kommer ut som om de skal, speil folder ved låsing og ryggekamera kommer på hver gang. Men det gjorde det ikke for meg de to ukene jeg hadde bilen som ny. Håndtak og speil fungerte av og til. Og ryggekamera har ikke kommet på en 3 -4 ganger ved rygging. Her skrev de at det var møkkete!! og at de hadde vasket det.
Venstre baklys som jeg fikk dugg i begge gangene jeg vasket bilen sier de er i orden! Ladeluken regner jeg med ikke er bedre enn den var heller. Dette synes jeg er for dårlig.
S 85d ap1 oktober 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA