Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 17:56
- Nå får jeg opp en gul trekant med et (!) inni når jeg gir full gass ( skjer hver gang, selv om bilen er varm )

Gul trekant med utropstegn betyr advarsel - og i alle tilfeller jeg har funnet hos Tesla, følger det med en tilleggstekst som sier hva problemet er, men har alltid vært relatert til batteri eller lading.

Ring Tesla, så går de inn online og ser hva som skjer.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sjøhyene

#1906
Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 17:56

- Kondens i de små baklyktene.
- Førersetet har en "knekkelyd" i korsrygg høyde når jeg lener meg godt tilbake. ( har del skinn )
- Av og til tar ikke bremsene helt ute som de pleier, jeg må trykke ekstra hardt inn.
- Nå får jeg opp en gul trekant med et (!) inni når jeg gir full gass ( skjer hver gang, selv om bilen er varm )


Fortell dem om bremsene så får nesten helt sikkert nye bremser som visstnok skal være bedre egnet for kaldt klima. Original bremsene kan være direkte farlige til tider, spesielt i vått være med temp på rundt 0.

Og ja når du eier en MS må du ha tålmodighet som en munk. Sånn har det vært siden starten og ser dessverre ut til at det er sånn det kommer til være fremover også.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

sven erik

jeg har hvert  tolmodig i 75 tusen  hvor tolmodig skal en hvere  vidre når  de nekter å fikse tingene etter 100 tusen  for da er garanti ute   og det er kjedlig å ikke kunne hvere stolt  av en ny bil  faktisk når jeg henter  turister som kommer har jeg ått kjøre  elbilen fra 94  for den vet jeg går  og   den bråker ikke og  de blir ikke våte

sven erik

ler dere som meg hent bilen  bestill  ny time for du rekker min 10 feil innen neste time   ja fikk en hurtig  time en greide i løpet av  en  måned 10 til 12 nye feil  så  vil  si in er en av de verste  og når en ikke får  bilen i oeden engang  o løprt av 74 tusen   da vet ikke jeg

cirys1

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 03. november 2015, klokken 23:12
Sitat fra: sven erik på tirsdag 03. november 2015, klokken 22:16
ler dere som meg hent bilen  bestill  ny time for du rekker min 10 feil innen neste time   ja fikk en hurtig  time en greide i løpet av  en  måned 10 til 12 nye feil  så  vil  si in er en av de verste  og når en ikke får  bilen i oeden engang  o løprt av 74 tusen   da vet ikke jeg
Et lite råd/oppfordring! Skriv teksten du skal poste i et word dokument slik at stavekontrollen kan få jobbet litt. Deretter kan du kopiere det inn her og lesbarheten forbedres!!
Han har vært medlem av elbilforumet lengre enn de fleste av oss, det trengs ikke mye fantasi for å forstå hva han mener. Han er helt sikkert klar over sine vansker uten og bli påminnet om det..  :)

sven erik

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 03. november 2015, klokken 23:35
Sitat fra: Powerflux på tirsdag 03. november 2015, klokken 23:12
Sitat fra: sven erik på tirsdag 03. november 2015, klokken 22:16
ler dere som meg hent bilen  bestill  ny time for du rekker min 10 feil innen neste time   ja fikk en hurtig  time en greide i løpet av  en  måned 10 til 12 nye feil  så  vil  si in er en av de verste  og når en ikke får  bilen i oeden engang  o løprt av 74 tusen   da vet ikke jeg
Et lite råd/oppfordring! Skriv teksten du skal poste i et word dokument slik at stavekontrollen kan få jobbet litt. Deretter kan du kopiere det inn her og lesbarheten forbedres!!
Han har vært medlem av elbilforumet lengre enn de fleste av oss, det trengs ikke mye fantasi for å forstå hva han mener. Han er helt sikkert klar over sine vansker uten og bli påminnet om det..  :)

takk har i tilegg  en  data som kutter bokstaver  skulle hatt  en ny  en har ikke  tid  for det meste går  til hus og  bil   ja min årlige tur  til spania  skulle  gått  om 11 dager dette skjer ikke  på grunn  av bil  så jeg  er glad jeg bare får  skrevet noe her nå

o.b.lix

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 03. november 2015, klokken 23:12
Skriv teksten du skal poste i et word dokument slik at stavekontrollen kan få jobbet litt. Deretter kan du kopiere det inn her og lesbarheten forbedres!!

I Opera rettes skrivefeil på samme måte som word. Nyttig for meg når mine pølsefingre taster feil.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: sven erik på tirsdag 03. november 2015, klokken 23:44
min årlige tur  til spania  skulle  gått  om 11 dager dette skjer ikke  på grunn  av bil 
Oi, den er bra sur. Selv flyr jeg nedover noen dager på kombinert seminar/kosetur og er heldigvis ikke avhengig av bil. Jeg ville rett og slett ikke turt å kjøre på en lik tur med driveuniten som står i nå.

o.b.lix

Musk sa på pressekonferansen i går at målet er nå at DU skal ikke bare vare 200K miles, men 1000k miles...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Høres mer ut som en visjon enn et mål. Forhåpentligvis er den nye DU'en som nødvendigvis må inn i bilen min før eller senere omfattet av dette :)

sven erik

Sitat fra: Muffinman på onsdag 04. november 2015, klokken 07:51
Høres mer ut som en visjon enn et mål. Forhåpentligvis er den nye DU'en som nødvendigvis må inn i bilen min før eller senere omfattet av dette :)

litt derfor vår tur blir  utsatt for bilen må være 100% i orden  jeg bor samen med ei som ikke flyr  desuten skal  vi hvære lenge  der nede  + at  vi har  folk vi har blitt kjent med  når vi kjørte imiven ned  so vi besøker å det må vi holde på  med

VL

Hei.

Bilen har nettopp gått i "svart"......... Skjermen vil ikke på, og speilene går ikke ut. Noen som vet hva dette er? Finnes det noen reset knapp av et slag? Har snakket med Tesla, de måtte ringe meg opp igjen, grunnet stor pågang, men det har nå gått en god stund uten at de har ringt nå....
Bilen skulle absolutt vært brukt nå og det ser ut som en avtale jeg har hatt i lengre tid går i vasken  >:(
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

MrBacardi

Sitat fra: VL på onsdag 04. november 2015, klokken 14:01
Hei.

Bilen har nettopp gått i "svart"......... Skjermen vil ikke på, og speilene går ikke ut. Noen som vet hva dette er? Finnes det noen reset knapp av et slag? Har snakket med Tesla, de måtte ringe meg opp igjen, grunnet stor pågang, men det har nå gått en god stund uten at de har ringt nå....
Bilen skulle absolutt vært brukt nå og det ser ut som en avtale jeg har hatt i lengre tid går i vasken  >:(

Har du prøvd den vanlige reset-runden, altså å trykke og holde inne begge rullehjulene samtidig et par sekunder? Det samme med de to øverste knappene på rattet.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

VL

Takk ;D

Det fungerte å holde inne hjulene samt bremsen i 15-20 sek... Men så gikk den i svart rett etterpå igjen. Men nå virker det igjen, enn så lenge  :o ... Får håpe det holder seg  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

cirys1

Sitat fra: VL på onsdag 04. november 2015, klokken 15:20
Takk ;D

Det fungerte å holde inne hjulene samt bremsen i 15-20 sek... Men så gikk den i svart rett etterpå igjen. Men nå virker det igjen, enn så lenge  :o ... Får håpe det holder seg  :)

Sjarmen med teknologi dette..  :P

Ble selv møtt av mørke skjermer igår, trykket på bremsen så restartet bilen, merkelige greier. Har ikke skjedd før eller siden..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA