Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

plvr

ok, da skal det mer enn en dråpe i pannen i styrtregn til før jeg leverer den inn...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Anderwin

Idag når jeg skulle kjøre Tesla etter oppdateringen, endelig autopilot så merket jeg at jeg ble våt i panna. Det rant vann ifra soltaket :/.

Er det noen måte å sjekke at det er tett eller ikke? Ettersom har kjørt bilen i vaskehall uten børster, men blir ikke våt da eller når det regner. :/

Hyperstress

Sitat fra: Anderwin på søndag 25. oktober 2015, klokken 22:56
Idag når jeg skulle kjøre Tesla etter oppdateringen, endelig autopilot så merket jeg at jeg ble våt i panna. Det rant vann ifra soltaket :/.

Er det noen måte å sjekke at det er tett eller ikke? Ettersom har kjørt bilen i vaskehall uten børster, men blir ikke våt da eller når det regner. :/

Det er en del av oppdateringen av klimaanlegget i V7.0
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

rmr

Har en litt merkelig situasjon med mitt fører Next Gen sete , virker som om skinnet har "sluppet" seg , vanskelig å forklare , se bilde.

Mener jeg har lest at en eller flere har opplevd lignende? Regner med dette vil gå på reklamasjon hos Tesla?

Skinnet har liksom begynt å henge...
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

fonberg

Får en bra samling med feilmeldinger når jeg kobler til lader, enten det er UMC eller Mennekes schuko. Nevner i tilfeldig rekkefølge:
Car needs service - Pull over safely - Unable to charge - 12V battery low - Car may shut down.

Ekstra morsomt er det at bilen setter i gang å lade selv om meldinga "Unable to charge" står på lilleskjermen. I tillegg er visning av ladestrøm rimelig tivoli, og varierer både i Ampère og veksler mellom å mene at det er én- eller trefas (det er faktisk énfas).

Feilmeldingene forsvinner når jeg tar ut lader og trykker brems (rød ladeport før jeg trykker inn brems). Bilen kjører helt som vanlig.

Ringte service i kveld så de kunne monitorere feilmeldingene. Prøvde en Power off på supports oppfordring, lot den stå noen minutter og fikk liv i bilen igjen som før. Tilkobling av ladekabel ga samme serie med feilmeldinger.

Tesla vil ha inn bilen i morgen tidlig.

PS. Har 7.0 (2.7.77), men fikk ladetullsymptomene før oppgradering. De øvrige feilmeldingene kom etter 7.0.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

sven erik

min har det blitt  lettere og si hva som ikke er feil på  føler jeg

fonberg

Sitat fra: fonberg på torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:20
Får en bra samling med feilmeldinger når jeg kobler til lader, enten det er UMC eller Mennekes schuko. Nevner i tilfeldig rekkefølge:
Car needs service - Pull over safely - Unable to charge - 12V battery low - Car may shut down.

Ekstra morsomt er det at bilen setter i gang å lade selv om meldinga "Unable to charge" står på lilleskjermen. I tillegg er visning av ladestrøm rimelig tivoli, og varierer både i Ampère og veksler mellom å mene at det er én- eller trefas (det er faktisk énfas).

Feilmeldingene forsvinner når jeg tar ut lader og trykker brems (rød ladeport før jeg trykker inn brems). Bilen kjører helt som vanlig.

Ringte service i kveld så de kunne monitorere feilmeldingene. Prøvde en Power off på supports oppfordring, lot den stå noen minutter og fikk liv i bilen igjen som før. Tilkobling av ladekabel ga samme serie med feilmeldinger.

Tesla vil ha inn bilen i morgen tidlig.

PS. Har 7.0 (2.7.77), men fikk ladetullsymptomene før oppgradering. De øvrige feilmeldingene kom etter 7.0.

Update: bilen tatt inn hos Tesla i dag, feilen skyldes defekt dellader.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Dobbel eller enkeltlader? Mulig jeg tar feil, men kan bare komme på å ha sett denne feilen på biler med dobbeltlader her inne.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. oktober 2015, klokken 12:42
Dobbel eller enkeltlader? Mulig jeg tar feil, men kan bare komme på å ha sett denne feilen på biler med dobbeltlader her inne.

Unable to charge mens bilen allikevel lader (dog med redusert effekt på trefase) hadde vi på vår 2013 S85 med enkeltlader. Det var og deffekt dellader. Ingen av de andre symptomene dog.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Terhar

Sitat fra: turfsurf på fredag 30. oktober 2015, klokken 13:30
Sitat fra: Muffinman på fredag 30. oktober 2015, klokken 12:42
Dobbel eller enkeltlader? Mulig jeg tar feil, men kan bare komme på å ha sett denne feilen på biler med dobbeltlader her inne.

Unable to charge mens bilen allikevel lader (dog med redusert effekt på trefase) hadde vi på vår 2013 S85 med enkeltlader. Det var og deffekt dellader. Ingen av de andre symptomene dog.

Samme feilmelding hos meg fra igår. P85 fra -13, dobbellader. Lader greit på 32 A.
Prøvd med reset av skjermer,  også fulgt oppskrift i feilmelding, samme melding etterpå.
Defekt dellader?
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. oktober 2015, klokken 12:42
Dobbel eller enkeltlader? Mulig jeg tar feil, men kan bare komme på å ha sett denne feilen på biler med dobbeltlader her inne.

Enkeltlader.
De hadde ikke mulighet til å fikse det i dag og det skal være ufarlig selv om den lader saktere i noen tilfeller - men jeg fikk igjen bilen etter lunsj ureparert. Kjørte så Trondheim - Norefjell. Schukoen her på hytta fungerer fint.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

Sitat fra: Terhar på fredag 30. oktober 2015, klokken 22:46
Sitat fra: turfsurf på fredag 30. oktober 2015, klokken 13:30
Sitat fra: Muffinman på fredag 30. oktober 2015, klokken 12:42
Dobbel eller enkeltlader? Mulig jeg tar feil, men kan bare komme på å ha sett denne feilen på biler med dobbeltlader her inne.

Unable to charge mens bilen allikevel lader (dog med redusert effekt på trefase) hadde vi på vår 2013 S85 med enkeltlader. Det var og deffekt dellader. Ingen av de andre symptomene dog.

Samme feilmelding hos meg fra igår. P85 fra -13, dobbellader. Lader greit på 32 A.
Prøvd med reset av skjermer,  også fulgt oppskrift i feilmelding, samme melding etterpå.
Defekt dellader?

Det er i hvert fall samme feilmelding som jeg hadde. Jeg prøvde også tiltakene som ble foreslått uten at det hjalp.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

VL

Hei!

De første månedene var jeg ganske fornøyd med S85'en.. Opplevde minimalt med feil på den... Men nå føler jeg de bare kommer på rad og rekke.  :-\

Det begynte med panoramataket.. Har hatt det inne 2 ganger, uten at det har løst problemet. Nå har jeg ikke kunne brukt det side slutten av august, da det ikke går opp.

Den siste tiden har det balet på seg med flere feil:

- Kondens i de små baklyktene.
- Førersetet har en "knekkelyd" i korsrygg høyde når jeg lener meg godt tilbake. ( har del skinn )
- Av og til tar ikke bremsene helt ute som de pleier, jeg må trykke ekstra hardt inn.
- Nå får jeg opp en gul trekant med et (!) inni når jeg gir full gass ( skjer hver gang, selv om bilen er varm )

Har fått en tredje time til panoramataket nå i midten av desember, men da hadde de ikke tid til å se på resten. Det ble i så fall i februar/mars....


Flere som opplever noe av det jeg nevner? Hva er blitt gjort i så fall? Og man må vel bare finne seg i å vente så lenge på en utredning?

Tesla lager fantastiske biler, og det skal nok mye til før jeg går over til noe annet. Men blir så utrolig oppgitt over å kjøpe en bil i denne prisklassen med så mye problemer. Går jo ikke an å ligge den ut for salg slik det står til nå heller.  :o :( >:(   Hva kan jeg gjøre med dette? Bare ha veldig god tålmodighet?  :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

sven erik

in er inne nå for ente gang  håper den nå blir i orden   jeg har kjørt 74 tusen med min bil og ca 45 med låne biler   dette sier litt  men en har juridisk sett  krv på og få  gjort om kjøpet ved3 gang med same feil  eller  når det er for masse problemer som ikke  blir fikset  innen rimlighetens tid jeg  er nå såpas at de må gi meg ny bil vet de  vil komme med tilbake kjøps  tilbud men det er ikke aktuelt  da jeg hvet hva jeg har krav på siden jeg selv har drevet med bil  i ange år  og nå hr jeg advokater fra naf i ryggen  i stede for mot meg
så det lureste tesla  hadde gjort var å gi meg ny  bil nå

mj

Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 17:56
Hei!

De første månedene var jeg ganske fornøyd med S85'en.. Opplevde minimalt med feil på den... Men nå føler jeg de bare kommer på rad og rekke.  :-\

Det begynte med panoramataket.. Har hatt det inne 2 ganger, uten at det har løst problemet. Nå har jeg ikke kunne brukt det side slutten av august, da det ikke går opp.

Den siste tiden har det balet på seg med flere feil:

- Kondens i de små baklyktene.
- Førersetet har en "knekkelyd" i korsrygg høyde når jeg lener meg godt tilbake. ( har del skinn )
- Av og til tar ikke bremsene helt ute som de pleier, jeg må trykke ekstra hardt inn.
- Nå får jeg opp en gul trekant med et (!) inni når jeg gir full gass ( skjer hver gang, selv om bilen er varm )

Har fått en tredje time til panoramataket nå i midten av desember, men da hadde de ikke tid til å se på resten. Det ble i så fall i februar/mars....


Flere som opplever noe av det jeg nevner? Hva er blitt gjort i så fall? Og man må vel bare finne seg i å vente så lenge på en utredning?

Tesla lager fantastiske biler, og det skal nok mye til før jeg går over til noe annet. Men blir så utrolig oppgitt over å kjøpe en bil i denne prisklassen med så mye problemer. Går jo ikke an å ligge den ut for salg slik det står til nå heller.  :o :( >:(   Hva kan jeg gjøre med dette? Bare ha veldig god tålmodighet?  :P

Kondens i baklykter er borte med ny list bak. Byttes på garanti men du må nok be om det på forhånd slik at de har listen inne når du kommer.

Bremser brukes generelt lite på elbiler og hybridbiler men spesielt på Tesla pga så kraftig regen. Bruk bremser litt mer bevisst og ta noen kraftige nedbremsinger innimellom så blir det bedre.
Hadde en Auris Hybrid leiebil når min var inne for å fikse hærverk på panser. Forferdelig mye ulyder i fra bremser og bilen var vel gått ca 10'km hvis jeg ikke husker helt feil.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA