Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Tenker vi overlater til Tesla å forklare den, sliter litt med det jeg også. De var ihvertfall av med hjulene på min bil og det ble gjort i en fei. I samtale ble det omtalt som om de hadde "økt momentet på akslingene". Sier meg fint lite, og gir meg ikke noe jeg kan relatere til det lille jeg vet om drivakslinger fra før.

Voll1

Dette innlegget på FB forklarer kanskje det de mener med "slakke akslinger".https://www.facebook.com/groups/TOCNMedlemmer/permalink/1592127234409924/

Stein som ruller og lager irriterende lyd har jeg også. Dette er blitt forklart med at det fra utsiden kan "snike" seg inn steiner på oversiden av batteriet.  Dette var ikke noe Tesla ville fjerne på service, så jeg får vel bare leve med det. Kanskje jeg må forsøke å svinge eller gasse så brått at steinen kiler seg fast et sted.   :)
Model S  2013-2018
Model X  2017-

plvr

Sitat fra: Voll1 på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:32
Stein som ruller og lager irriterende lyd har jeg også. Dette er blitt forklart med at det fra utsiden kan "snike" seg inn steiner på oversiden av batteriet.

Nettopp. Det er det jeg tenkte det kunne være og. Høres jo slik ut
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

cirys1

Sitat fra: rmr på onsdag 21. oktober 2015, klokken 08:50
Jeg har en slags "klikkelyd" i området rundt baksetet i min S85D , noen som har lignende?

Hører det om stereo er av , så når det er stille i bilen , fart virker ikke å ha innvirkning.

Virker som om det er vilkårlig når det "klikker" , under pådrag , ikke pådrag osv.

Nevnte det for Tesla når jeg var innom , men de hadde selvsagt aldri hørt om noen slik klikking bakfra.
Jeg har en slik klikkelyd, hos meg høres det ut som som den kommer ifra bak venstre sete et sted. Har nevnt det for Tesla men de kunne ikke høre den. Ikke noe høy, høres ut som reler som klikker inn og ut, og jeg har heller ingen sammenheng om jeg gasser/bremser eller noe annet.

rmr

Sitat fra: cirys1 på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:55
Sitat fra: rmr på onsdag 21. oktober 2015, klokken 08:50
Jeg har en slags "klikkelyd" i området rundt baksetet i min S85D , noen som har lignende?

Hører det om stereo er av , så når det er stille i bilen , fart virker ikke å ha innvirkning.

Virker som om det er vilkårlig når det "klikker" , under pådrag , ikke pådrag osv.

Nevnte det for Tesla når jeg var innom , men de hadde selvsagt aldri hørt om noen slik klikking bakfra.
Jeg har en slik klikkelyd, hos meg høres det ut som som den kommer ifra bak venstre sete et sted. Har nevnt det for Tesla men de kunne ikke høre den. Ikke noe høy, høres ut som reler som klikker inn og ut, og jeg har heller ingen sammenheng om jeg gasser/bremser eller noe annet.

Høres 100% likt ut som det jeg opplever.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

christianhau

Sitat fra: rmr på torsdag 22. oktober 2015, klokken 22:03
Sitat fra: cirys1 på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:55
Sitat fra: rmr på onsdag 21. oktober 2015, klokken 08:50
Jeg har en slags "klikkelyd" i området rundt baksetet i min S85D , noen som har lignende?

Hører det om stereo er av , så når det er stille i bilen , fart virker ikke å ha innvirkning.

Virker som om det er vilkårlig når det "klikker" , under pådrag , ikke pådrag osv.

Nevnte det for Tesla når jeg var innom , men de hadde selvsagt aldri hørt om noen slik klikking bakfra.
Jeg har en slik klikkelyd, hos meg høres det ut som som den kommer ifra bak venstre sete et sted. Har nevnt det for Tesla men de kunne ikke høre den. Ikke noe høy, høres ut som reler som klikker inn og ut, og jeg har heller ingen sammenheng om jeg gasser/bremser eller noe annet.

Høres 100% likt ut som det jeg opplever.

Akkurat samme her

K-billy

Jeg har en klikkelyd under førersetet når jeg kjører på ujevnt underlag. Mekaniker hørte lyden tydelig men kunne ikke si hva som var årsaken. Har fått time om 1 mnd.

plvr

Det er blitt rimelig vått framme i den svarte gropen under glasset på panotaket de siste dagene. Også duken som løftes opp foran ved åpning er gjennomvåt. Er dette normalt (dvs dreneres vannet videre derfra) eller betyr det lekk panotak?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

SunSeeker

Normalt, og det dreneres i hullene ytterst til høyre og venstre.

plvr

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:32
Normalt, og det dreneres i hullene ytterst til høyre og venstre.

Takk, regnet med det. Fikk en dråpe vann i pannen her en dag, men da stod bilen i bratt nedoverbakke med fronten ned og det regnet latterlig mye. Litt overflow bare da kanskje? Men skal sjekke at dreneringshullene ikke er tette.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

sven erik

Sitat fra: plvr på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:37
Sitat fra: SunSeeker på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:32
Normalt, og det dreneres i hullene ytterst til høyre og venstre.

Takk, regnet med det. Fikk en dråpe vann i pannen her en dag, men da stod bilen i bratt nedoverbakke med fronten ned og det regnet latterlig mye. Litt overflow bare da kanskje? Men skal sjekke at dreneringshullene ikke er tette.

da  lekker bilen det skal ikke  bi vått inne i bilen 

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

TeslaTerje

Lekkasje i panotak igjen.
Har fått byttet hele panotaket i slutten av august pga det ikke ville åpne helt,har aldri åpnet det nye taket men i dag så kom det ca 1 dl med vann da eg skulle kjøre ned i sete på passasjerer siden. Bilen sto med fronten ned i ein bratt bakke. Får håpe eg slipper å sende bilen til Drammen denne gangen også noen som veit om dei reparere i Bergen nå?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

plvr

Trodde riis tok alt som hadde med tak å gjøre i bergen? De har byttet et av sidepanelene for meg tidligere.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

TeslaTerje

Sitat fra: plvr på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:14
Trodde riis tok alt som hadde med tak å gjøre i bergen? De har byttet et av sidepanelene for meg tidligere.
Det var Riis som byttet hele panotaket i Bergen men når eg hadde lekkasje i panotak i vår så måtte bilen til drammen
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA