Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Nei, men vet om en annen (tidligere bruker på elbilforum) som har gjort det uten resultat.

VL

Oppdaget kondens og såpe inne i ene baklykten... Er dette et kjent fenomen? Og har de kommet med noen forbedringer på dette punktet?  :o :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Anderwin

Skjedd med mine også, skal få fikset mine på tirsdagen. Er gøy når det er minus grader... Er faktisk is inni i lyktene i hele lykta!  >:(

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 10:12
Nei, men vet om en annen (tidligere bruker på elbilforum) som har gjort det uten resultat.

Uten reslutat? Da ville jeg prøvd på nytt og håpt på positivt eller negativt resultat ;) Hehe

Anderwin

Var på tesla treff på lørdag, jeg og to andre tok en tur for å sjekke om en pipe lyd i motoren. Selvsagt kommer ikke denne da, men når jeg parkerer så krasjer hydraulikk fjærer at den står på low bak og very high foran så veldig dumt ut. Etter å ringt tesla, resette bilen, og feilsøkte så funket det igjen. Men skal inn å få en sjekk på dette imorgen eller onsdagen ^^.

plvr

Ok, da har jeg fått klinkekulelyd som høres ut som den kommer fra golvet rett bak forsetene. Som en skrue som ruller når det svinges, wattes eller bremses. Husker at noen hadde dette og relaterte det til en løs del i bakluken. Høres imidlertid ut som om dette kommer fra golvet. Utrolig irriterende. Noen som har hatt dette??
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tuxedo

#1866
Nei, men jeg kan banne på at dette høres akkurat ut som nåværende Lyden av Norge på P4.  Tips for de som gidder å ringe inn.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

GOS

Sitat fra: plvr på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:53
Ok, da har jeg fått klinkekulelyd som høres ut som den kommer fra golvet rett bak forsetene. Som en skrue som ruller når det svinges, wattes eller bremses. Husker at noen hadde dette og relaterte det til en løs del i bakluken. Høres imidlertid ut som om dette kommer fra golvet. Utrolig irriterende. Noen som har hatt dette??

Stadig vekk. Men alle ganger til nå så har jeg funnet en eller flere små steiner (singel) som ligger å ruller på mattene
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

plvr

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 22:07
Nei, men jeg kan banne på at dette høres akkurat ut som nåværende Lyden av Norge på P4.  Tips for de som gidder å ringe inn.

Haha. Tror mitt lokale sc skal få høre lyden av norge om de ikke finner ut av det. Ser for meg en demontering av hele kjerra :-)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Stig O

Hadde piping/knirk i bremsene tidligere som ble fikset da de monterte dekslene på bremseskivene. Da hadde de en fiks på ulyden, men nå etter at det har vært bra i 1 1/2 år har det kommet tilbake. Opplyste om det på service nylig, men fikk beskjed om at det ikke var noe og gjøre med??!!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

rmr

Jeg har en slags "klikkelyd" i området rundt baksetet i min S85D , noen som har lignende?

Hører det om stereo er av , så når det er stille i bilen , fart virker ikke å ha innvirkning.

Virker som om det er vilkårlig når det "klikker" , under pådrag , ikke pådrag osv.

Nevnte det for Tesla når jeg var innom , men de hadde selvsagt aldri hørt om noen slik klikking bakfra.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Hodetelefoner



Stram beltet ditt. Plastikken(setebelte festet nede på venstre side)dunker mot setet for noen av oss. Mulig vi er for feite :p

Muffinman

Sitat fra: rmr på onsdag 21. oktober 2015, klokken 08:50
Jeg har en slags "klikkelyd" i området rundt baksetet i min S85D , noen som har lignende?

Hører det om stereo er av , så når det er stille i bilen , fart virker ikke å ha innvirkning.

Virker som om det er vilkårlig når det "klikker" , under pådrag , ikke pådrag osv.

Nevnte det for Tesla når jeg var innom , men de hadde selvsagt aldri hørt om noen slik klikking bakfra.
Slakke akslinger? Min bil (og flere andre) har fått strammet slik at klikkingen forsvant. Min kom tilbake etter 10-15000km.

Vanskelig å bestemme hva dette kan være basert på beskrivelsen din.

rmr

Sitat fra: Muffinman på onsdag 21. oktober 2015, klokken 12:48
Sitat fra: rmr på onsdag 21. oktober 2015, klokken 08:50
Jeg har en slags "klikkelyd" i området rundt baksetet i min S85D , noen som har lignende?

Hører det om stereo er av , så når det er stille i bilen , fart virker ikke å ha innvirkning.

Virker som om det er vilkårlig når det "klikker" , under pådrag , ikke pådrag osv.

Nevnte det for Tesla når jeg var innom , men de hadde selvsagt aldri hørt om noen slik klikking bakfra.
Slakke akslinger? Min bil (og flere andre) har fått strammet slik at klikkingen forsvant. Min kom tilbake etter 10-15000km.

Vanskelig å bestemme hva dette kan være basert på beskrivelsen din.

Skjønner det er vanskelig å basere seg på en "lousy" beskrivelse, men klarer ikke å detaljere den mer enn det.

Må vel ha en Tesla reparatør med på en liten kjøretur.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

TeslaSvein63

Slakke akslinger????? Har hørt dette merkelige fenomenet før. Fortell hvordan akslingene blir slakke og hvordan de strammes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA