Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

ksandal

Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. september 2015, klokken 16:41
Sitat fra: erlanddf på tirsdag 22. september 2015, klokken 20:40
Når de har utbedret en feil, men også forårsaket en ny, hadde jeg aldri godtatt å vente, men forlangt utbedring med en gang. Her bør du stå på krava... :)
Tja, eller man kan finne en løsning selv. I dette tilfellet lagde jeg en pølse av plastfolie som jeg la bak pakningen fra innsiden, slik at denne kom 1-2 mm lengre ut. Og vips, lekkasjen er en saga blott. Da er det ikke lenger hastverk, og retting av akkurat denne kan vente til avtalte servicetime.

(Begynner å bli litt shady løsninger etterhvert her nå, har fra før et tyggegummipapir mellom to deler i dashbordet som knirket noe vanvittig. Ikke synlig, og virker 100%  :P)

et bilde hadde vært fint :~)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Muffinman

Vanskelig siden det ikke er synlig. Men helt seriøst, denne tidlige P85``en hadde alt for mange periodiske smålyder til at de klarer å reprodusere, og dermed rette, på reklamasjon. Hvis jeg kan fikse det på en enkel måte selv lever jeg bedre med det enn å stresse med å levere bilen til fiksing enda flere ganger. Det er ikke mange lydene igjen i kupeen nå, det verste er vel knakingen når man lener albuen på dørtrekkene. Det finnes det en bulletin på som utføres ved klage, men det er kanskje kjappere å bare utføre den selv. Går på å legge noe lurium mellom anleggsflatene det også. Tipper det tar meg mindre tid enn å kjøre bare ene veien til servicesenteret.


Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. september 2015, klokken 20:39

Når du putter noe antiknake-lurium under armlenene i dørhåndtakene er det kanskje mulig å smøre håndtaksmekanismen også. Evt kan du prøve med litt WD40 el. for å lokalisere lydforårsakeren og senere bruke mer varig smøring på de relevante delene- høres iallefall ut som manglende smøring et sted :).

Muffinman


sven erik

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 23. september 2015, klokken 19:05
Sitat fra: GOS på onsdag 23. september 2015, klokken 17:31
Poenget var at Svein Erik synes å ha vært mer uheldig enn mange andre.
OK,
men også mindre uheldig enn mange andre.
Skal bli interessant å se resultatet av neste AutoIndex hvor Tesla er med for første gang.
(Dersom da ikke overvekt av ønskebetont erindringsforskyvelse forfalsker bildet.)

jeg har ikke vilt si alt her  ennå  da jeg  holder på med  en dialog  ed tesla om hva vi gjør  med bilen   en teslas  utalser er  at jeg har en av  de lengste listene  av feil og store feil

Anderwin

#1776
Jeg hentet min tesla idag en 85 (15 mod 2 mnd gammel) som har rullet cirka 5000. Men har litt dugg i begge lyktene foran, det ene håndtaket går ikke opp. Skal si de har levert en "bra" bil ifra Drammen ^^. Rart de ikke har merket dette før levering.. :/  De har også klart å levere bilen med flere flekker på panseret(Hva bruker disse folkene?) Ser ut som polering de ikke har polert bra.. Noen som har opplevd dette? Ser at det er noe dugg på baklyktene også på høyre side, noen som har opplevd det?

Noen som har tips til dørhåndtaket? Prøvd å resette bilen med å holde inne begge de to knappene på rattet. Det er dørhåndtaket bak på høyre side. Resten funker ???

mj

Vedrørende dugg. Er du sikker på at det er inni lyktene ? På min dugger det ofte på utsiden og av og til kan det se ut som om det er inni lykta helt til man tar på det.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

RonnyØ

Nesten litt "glad" når jeg leser her, for jeg har faktisk ikke én feil på min! Tror jeg da..  ;D
Husqvarna Automower 320

Muffinman

#1779
Sitat fra: Anderwin på fredag 25. september 2015, klokken 01:56
Men har litt dugg i begge lyktene foran
Dette er sannsynligvis helt normalt. Lyktene er en åpen konstruksjon, slik at når du kjører i kaldt/rått vær med lyktene på  legger det seg et tynt lag på innsiden. Hvis du stopper og lar lysene stå på forsvinner duggen veldig raskt. Alle biler TMS er slik, og det er ikke noe å være bekymret for. Hvis du derimot har mye fukt, dugg som ligger i dråper på innsiden eller lignende er det ikke normalt. Prøv å la lysene stå på i noen minutter med stillestående bil, forsvinner det ikke da er det lurt å sjekke nærmere.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. september 2015, klokken 09:44
Sitat fra: Anderwin på fredag 25. september 2015, klokken 01:56
Men har litt dugg i begge lyktene foran
Dette er sannsynligvis helt normalt. Lyktene er en åpen konstruksjon, slik at når du kjører i kaldt/rått vær med lyktene på  legger det seg et tynt lag på innsiden. Hvis du stopper og lar lysene stå på forsvinner duggen veldig raskt. Alle biler TMS er slik, og det er ikke noe å være bekymret for. Hvis du derimot har mye fukt, dugg som ligger i dråper på innsiden eller lignende er det ikke normalt. Prøv å la lysene stå på i noen minutter med stillestående bil, forsvinner det ikke da er det lurt å sjekke nærmere.


@Muffin: Er det denne sorten dugg du mener er normalt?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Siggen

Sitat fra: lunitiks på fredag 25. september 2015, klokken 10:20
Sitat fra: Muffinman på fredag 25. september 2015, klokken 09:44
Sitat fra: Anderwin på fredag 25. september 2015, klokken 01:56
Men har litt dugg i begge lyktene foran
Dette er sannsynligvis helt normalt. Lyktene er en åpen konstruksjon, slik at når du kjører i kaldt/rått vær med lyktene på  legger det seg et tynt lag på innsiden. Hvis du stopper og lar lysene stå på forsvinner duggen veldig raskt. Alle biler TMS er slik, og det er ikke noe å være bekymret for. Hvis du derimot har mye fukt, dugg som ligger i dråper på innsiden eller lignende er det ikke normalt. Prøv å la lysene stå på i noen minutter med stillestående bil, forsvinner det ikke da er det lurt å sjekke nærmere.


@Muffin: Er det denne sorten dugg du mener er normalt?

Ja.

Muffinman

#1782
Kan se normalt ut det der ja. Prøv å sette på lyktene mens bilen står stille, og se hvordan det utvikler seg. Har du nettopp kjørt når det er kaldt kan det se ut slik som litt lenger nede på siden her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10419.15.html

Dette forsvinner hvis bilen står en stund med lysene på, i det minste hvis det ikke er alt for kaldt.

sven erik

dugg inne i lykta skal ikke forekomme  dette er biltilsynet klare på   for dette vil påvirke lysretning og lys styrke som i gjenn gjør at bilen ikke blir lovlig å kjøre med  og reflektorene vil bli slitte mye raskere om det blir  fukt i lyktene  og det blir sakt at det er en åpen løsninig  lykter skal hvøre tette  ikke åpne da er det konstruksjonsfeil 

lunitiks

Så har vi denne klassikeren da... Jeg oppdaget det etter å ha gjennomført en lang og grundig håndvask med mye vann.
Bilen ble levert i august.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA