Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Tuxedo

Hadde også selvåpnende dør og trodde dette bare var noe som kunne justeres.  Men SC skiftet hele mekanismen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Digiman

Når vi først er inne på dører. Lakken under dørhåndtakene har begynt å slites vekk. Snart 4 uker gammel bil. Vanlig feil? [img]

Muffinman

Hmm, på tide med en DIY tråd nå som mange biler er i ferd med å havne utenfor garanti? Sikkert mange typiske gjengangerfeil som disse håndtakene man kan fikse selv med en god howto. Tenker et åpningsinnlegg med regler og etterhvert innholdsfortegnelse av tråden. Hvert innlegg kan inneholde en steg for steg guide med bilder. Og ingen diskusjon, det kan gjerne tas i en egen tråd. Slik kan det etableres et nyttig oppslagsverk for DIY``ere.

Må tenke litt på dette :)

Muffinman

Sitat fra: Digiman på onsdag 09. september 2015, klokken 21:29
Når vi først er inne på dører. Lakken under dørhåndtakene har begynt å slites vekk. Snart 4 uker gammel bil. Vanlig feil?
Ikke hørt om den før. Feilmonterte håndtak sikkert. De skal ikke berøre kanten på åpningen.

Digiman

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. september 2015, klokken 21:33
Sitat fra: Digiman på onsdag 09. september 2015, klokken 21:29
Når vi først er inne på dører. Lakken under dørhåndtakene har begynt å slites vekk. Snart 4 uker gammel bil. Vanlig feil?
Ikke hørt om den før. Feilmonterte håndtak sikkert. De skal ikke berøre kanten på åpningen.

Ok! Fikk lastet opp bilde nå.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. september 2015, klokken 21:32
Hmm, på tide med en DIY tråd nå som mange biler er i ferd med å havne utenfor garanti? Sikkert mange typiske gjengangerfeil som disse håndtakene man kan fikse selv med en god howto. Tenker et åpningsinnlegg med regler og etterhvert innholdsfortegnelse av tråden. Hvert innlegg kan inneholde en steg for steg guide med bilder. Og ingen diskusjon, det kan gjerne tas i en egen tråd. Slik kan det etableres et nyttig oppslagsverk for DIY``ere.

Må tenke litt på dette :)

Støtter denne. Hvis det skal gjelde en regel om ingen diskusjon må det vel være moderatorer på hugget
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

sven erik

vi har feil og angler på bilene det er en ting men  det er noe annet når  tesla ikke svarer på mail

cra

Hmm, på tide med en DIY tråd nå som mange biler er i ferd med å havne utenfor garanti?

Foreslår å legge slikt i elbilwiki (også). Trådene her på forumet har en tendens til å skli ut, og det er ofte vanskelig å finne det som er relevante meldinger blandt andre kommentarer (selv om mange av dem er on-topic også). Elbilwiki er mer egnet som et "permanent oppslagsverk" siden det ikke kommer inn hundrevis av nye innlegg daglig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erlanddf

2014 P85+

Kim L

Knirking i førersetet nye typen ... Utrolig irriterende..... Noen som opplevd det samme ??

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 08. september 2015, klokken 16:18

Jeg har og nettopp fått problemer med et dørhåndtak nå: Når passasjer-håndtaket auto-presenterer segså nytter det ikke å dra i håndtaket - fortsatt låst. Men interessant å se at når sjåføren åpnet sin dør - og dermed låste opp alle dørene - så kunne jeg åpne passasjerdøren. PS: Det er jeg som pleier å kjøre bilen, bare så det er sagt.:-)
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Heldigvis tas bilen inn på noenlunde kort varsel for å fikse døra.

Men har oppsummert litt etter servicebesøket i april. Det var ikke så mye som gikk bra der ser det ut som:

1. Fikk vindstøy fra trekantvindu etter utbedring(?) av trekk
2. Wiren for mekanisk åpning innenfra på samme dør var ikke tilkoblet.
3. Feiljusterte spissing bak slik at dekkene ble ødelagt
4. Og nå oppdager jeg at det ikke er varme i sidespeilene, som ble byttet ved besøket.

Punkt 1 blir ordnet i januar 2016, 2 ordnet jeg selv, 3 ble rettet i juli etter tap av masse gummi. Jeg har forespurt om de kan se på varmen i sidespeilene samtidig som de ser på førerdøra. Vi kan vel konkludere at hastverk er lastverk når det tilføres såpass mange nye feil når man skal rette gamle. Og så må det kjøres i månedsvis/10.000 vis av kilometer med de nye feilene før det ordnes opp. Det er ikke bra.

sirtom

Sitat fra: Muffinman på lørdag 12. september 2015, klokken 09:47
Heldigvis tas bilen inn på noenlunde kort varsel for å fikse døra.

Ikke verst.. Rapporterte selv inn samme feil i april, ble fikset forrige fredag..

eldanz

Sitat fra: cra på torsdag 10. september 2015, klokken 11:32
Hmm, på tide med en DIY tråd nå som mange biler er i ferd med å havne utenfor garanti?

Foreslår å legge slikt i elbilwiki (også). Trådene her på forumet har en tendens til å skli ut, og det er ofte vanskelig å finne det som er relevante meldinger blandt andre kommentarer (selv om mange av dem er on-topic også). Elbilwiki er mer egnet som et "permanent oppslagsverk" siden det ikke kommer inn hundrevis av nye innlegg daglig. :)

Støtter dette forslaget veldig!
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Muffinman

Første langtur i mørket siden forrige vinter i kveld, og ser ser at jeg ikke har blending på sidespeilene når det ligger bil bak. Fungerer ikke særlig bra på speilet i frontruta heller, men her ser jeg såvidt kanten på det dimbare feltet. Normalt skal speilet inni bilen være lunkent i området hvor sensoren som peker bak er, men nå er det helt kaldt. I tillegg har jeg oppdaget at det ikke er antydning til varme i sidespeilene slik det skal være sammen med bakruta. Mon tro om de glemte noe i april når speilene ble skiftet pga. korrosjon? Kanskje en sikring som går på begge funksjonene?

(Auto-tilt ved rygging og justering av speil på førerprofil fungerer heller ikke...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA