Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: Tuxedo på mandag 17. august 2015, klokken 20:16
Sitat fra: Djur1 på mandag 17. august 2015, klokken 19:54
For de som nå skal skifte panormataket,  er det slik at en vil få panormataket versjon 2.1 eller vil de fortsette å skifte til det gamle?
Det er det neppe noen som vet foreløpig.  Heller ikke Tesla Norge, sannsynligvis.
Ingen vet men forutsatt at det gamle taket har konstruksjonsmessige svakheter m.h.t. tetthet etc OG at det nye taket passer på en "gammel" bil er det vel nokså innlysende at Tesla, for sin egen del, bør bytte til ny utgave av taket i de tilfeller hvor hele taket uansett skal skiftes.

Det er jo slik at reklamasjonstider "starter på nytt" når en komponent skiftes på denne måten og da er det aller viktigst for Tesla å få gjort en god og varig reparasjon.

sven erik

spennende hva de gjør med min nå den er inne for og fikse tak ++++

TeslaTerje

Eg skal inn å fikse tak nå så spurde om eg kunne vente så eg fekk det nye taket men fekk til svar at det ikkje er kommet noe nytt delenummer på delelageret på dette
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

nie

Sitat fra: TeslaTerje på onsdag 19. august 2015, klokken 03:16
Eg skal inn å fikse tak nå så spurde om eg kunne vente så eg fekk det nye taket men fekk til svar at det ikkje er kommet noe nytt delenummer på delelageret på dette
Om du får den gamle versjonen og dette ikke er tett, så er dette uansett Tesla sin risiko/ansvar så  dette går nok fint uansett, til slutt  :)

sven erik


Muffinman

Med fare for å bli misforstått; kommer du inn på servicesenter hver andre måned er du priviligert  :P

sven erik

jeg har begynt  å bestille time når jeg henter bilen min   tilfelle noe går  men  har nå i det siste  kommet  fortere inn for det har hvert så  mange feil som går i gjenn

Muffinman

Har ikke fått automatisk nedjustering av speil ved rygging til å fungere, ei heller noen som helst bevegelse i dem i førerprofilene. Men førerdøren har skikket seg, nå har den ikke poppet opp av seg selv på et par dager. Men summen av feil som opptrer er dessverre konstant; i dag gikk alarmen av to ganger på ca. 40 minutter når bilen stod parkert i finværet. Enda flere feil som Tesla kan kvittere ut med "could not reproduce".

Tar det aldri slutt?

timingbeltkiller

"Tar det aldri slutt?
#95702 på samlebåndet"

Det kan ikke ha tatt slutt med tålmodigheten.
For i så fall rimer ikke ny bestilling.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

sven erik

jeg fikk min inn mye fortere nå  har en omtrent  ny låne bil  er litt småplokk  på den og  desvere  for jeg hvurderte og forlange omlevering  men jelper ikke om den har samme feila

Muffinman

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 24. august 2015, klokken 07:32
"Tar det aldri slutt?
#95702 på samlebåndet"

Det kan ikke ha tatt slutt med tålmodigheten.
For i så fall rimer ikke ny bestilling.
Flere ting som aldri tar slutt her ser jeg ;)

Men er tålmodig, ja.

Jaws

Lykkelig eier av P85D, har ikke hatt noe trøbbel whatsoever i min tid med bilen. Igår fikk jeg dekktrykksvarsel venstre bak, og stoppet så fort som mulig etter å ha sjekket med speil at det faktisk var en punktering. Hadde nettopp kjørt av en ferge og tenkte at jeg sikkert hadde punktert i den forbindelse. Gikk ut og så på bakdekket og hørte lyden av luft som lakk.. Dekket så helt fint ut, men stakk hånden inn og kjente på dekket. Endte da med en hel hånd full av cordstål. Dekket var rett og slett slitt gjennom corden i en bredde på 2 cm helt innerst. Fikk bange anelser og fant raskt ut at dette var tilfellet på samtlige fire dekk, men ingen punktering så langt på resterende dekk.. På fordekkene var cordstripen ca 1 cm bred innerst på begge sider. Dekkmønsteret er helt normalt utover på dekkene, så dette må være den sykeste hjulstillingsfeilen jeg noen gang har sett.. Bilen har Michelindekk 245/265 21" og har gått ca 6500 km, mesteparten med småbarnsfamiliekjøring.
Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende?
Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

OleJA

Hjulstillingsfeil som spiser dekk, er nok dessverre (en av mange) gjenngående feil på bilen. Bekymringsfullt at de fremdeles ser ut til å slite med dette. Som organisasjon så ser det ut som Tesla har store problemer med å lære av egne feil.

Noen biler har dette problemer, selv etter flere runder med justering av hjulvinkler. Det er nesten så en kan mistenke at noen av bilene ganske enkelt er skeive.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Brede

Sitat fra: OleJA på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:54
Hjulstillingsfeil som spiser dekk, er nok dessverre (en av mange) gjenngående feil på bilen. Bekymringsfullt at de fremdeles ser ut til å slite med dette. Som organisasjon så ser det ut som Tesla har store problemer med å lære av egne feil.

Noen biler har dette problemer, selv etter flere runder med justering av hjulvinkler. Det er nesten så en kan mistenke at noen av bilene ganske enkelt er skeive.

Skal tro om dette er de samme bilene som må skifte DU etter DU?  ??? #paranoid

D.O

Sitat fra: OleJA på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:54
Hjulstillingsfeil som spiser dekk, er nok dessverre (en av mange) gjenngående feil på bilen. Bekymringsfullt at de fremdeles ser ut til å slite med dette. Som organisasjon så ser det ut som Tesla har store problemer med å lære av egne feil.

Noen biler har dette problemer, selv etter flere runder med justering av hjulvinkler. Det er nesten så en kan mistenke at noen av bilene ganske enkelt er skeive.
Det skal lite til for at innstillingene endres og dette skal sjekkes på hver service. Dette gjøres i USA, men er ikke så sikker på det blir gjort like mye i Norge. Over dammen drar de inn for å få rotert hjul på service også.

Sitat fra: Jaws på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:28
Lykkelig eier av P85D, har ikke hatt noe trøbbel whatsoever i min tid med bilen. Igår fikk jeg dekktrykksvarsel venstre bak, og stoppet så fort som mulig etter å ha sjekket med speil at det faktisk var en punktering. Hadde nettopp kjørt av en ferge og tenkte at jeg sikkert hadde punktert i den forbindelse. Gikk ut og så på bakdekket og hørte lyden av luft som lakk.. Dekket så helt fint ut, men stakk hånden inn og kjente på dekket. Endte da med en hel hånd full av cordstål. Dekket var rett og slett slitt gjennom corden i en bredde på 2 cm helt innerst. Fikk bange anelser og fant raskt ut at dette var tilfellet på samtlige fire dekk, men ingen punktering så langt på resterende dekk.. På fordekkene var cordstripen ca 1 cm bred innerst på begge sider. Dekkmønsteret er helt normalt utover på dekkene, så dette må være den sykeste hjulstillingsfeilen jeg noen gang har sett.. Bilen har Michelindekk 245/265 21" og har gått ca 6500 km, mesteparten med småbarnsfamiliekjøring.
Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende?

Alle 4 hjul? det er nytt. Er jo bakhjul som har fått dette før. Men muligens det er drivhjula som slites og din med 4x4 får det på alle hjula?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA