Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Brede på fredag 14. august 2015, klokken 20:14
Sitat fra: cirys1 på fredag 14. august 2015, klokken 19:12
Sitat fra: erlanddf på fredag 14. august 2015, klokken 09:55
"Ryggetiliting" fungerer fint på min P85+ levert i mars 14. Setter bilen i revers og justerer speilene for deretter å lagre førerprofilen.

Prøvde enda engang, de blir stående der jeg "saver" dem i revers, så når jeg setter bilen i D igjen så skjer det ingenting de blir stående nedtiltet..

I fare for å provosere; du har selvsagt aktivert tilting inne i menyen?  :P
Selvsagt..  :o

Muffinman

Sitat fra: Sven-E på lørdag 15. august 2015, klokken 23:53
Sitat fra: cirys1 på fredag 14. august 2015, klokken 19:12
Sitat fra: erlanddf på fredag 14. august 2015, klokken 09:55
"Ryggetiliting" fungerer fint på min P85+ levert i mars 14. Setter bilen i revers og justerer speilene for deretter å lagre førerprofilen.

Prøvde enda engang, de blir stående der jeg "saver" dem i revers, så når jeg setter bilen i D igjen så skjer det ingenting de blir stående nedtiltet..
Fremgangsmåten jeg må bruke etter hver SW-oppdatering er:

1. Sett bilen i revers, og juster speilene slik du vil ha dem når du rygger.
2. Save
3. Sett bilen i D, og juster speilene slik du vil ha dem ved normal kjøring.
4. Save

Etter det skal det være i orden.
Du må altså Save speilene mens bilen står i drifts-gir både for forover og bakover.
Funket ikke her. Nå er det ingen reaksjon på speilene overhodet når man endrer profil eller setter i "R", selv om diverse posisjoner forskjellig fra "vanlig" er lagret.

Digiman

Er vel ikke noe nytt akkurat, men helt flunka ny bil. Produsert sent i juni og utlevert til meg på torsdag. Spylte av støv og insekter på torsdag kveld og guess what...

sven erik

Sitat fra: Digiman på mandag 17. august 2015, klokken 00:09
Er vel ikke noe nytt akkurat, men helt flunka ny bil. Produsert sent i juni og utlevert til meg på torsdag. Spylte av støv og insekter på torsdag kveld og guess what...

såpas ikke  bra på de nye heller  huff lover ikke bra
min ble nogenlunde etter 2 måneder i spania  men  da jeg kumm jem skulle jeg få nye for å få bilen helt bra  nå er de verre en før

o.b.lix

Biler produsert etter 15. august har en annen løsning på dette, ikke glass ytterst. Så da er vel problemet løst.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Digiman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 17. august 2015, klokken 07:28
Biler produsert etter 15. august har en annen løsning på dette, ikke glass ytterst. Så da er vel problemet løst.

Greit å vite. Takk!
Er strålede fornøyd med bilen ellers. Bare småplukk å klage over, men samler heller opp noen småting før jeg jeg bestiller time på service. Synes forøvrig "fit and finish" er noen hakk bedre en min kollegaes des 13 S85.
Noen som vet her om servicesenteret på Rygge er oppe å går? Evt erfaringer med ventetid der?

petersv

Vil anbefale deg å bestille time for utbedring nå, innen du skal inn har du nok oppdaget det meste. Fort 4-5 måneder ventetid på slikt arbeid.

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 17. august 2015, klokken 07:28
Biler produsert etter 15. august har en annen løsning på dette, ikke glass ytterst. Så da er vel problemet løst.
Min bil gikk i produksjon den 13, og er i følge nettsidene fremdeles under produksjon. Håper på ny løsning.

Tror jeg kommer til å gå litt varm om de klarer å levere meg enda en bil med denne feilen all den tid de etter fire forsøk ikke har klart å fikse det på den de leverte til meg 30. oktober 2013....

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

#1644
Sitat fra: o.b.lix på mandag 17. august 2015, klokken 11:37
Husket feil, var 12. aug, så din skal være med nye

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22805.msg388194.html#msg388194
I følge den tråden gikk min bil i produksjon den 11. Da spørs det...

Fikk ny feature på min 2013 modell i dag. Når jeg nærmet meg med nøkkelen slik at bilen låste seg opp spratt like godt førerdøra opp. Har aldri hatt tull med dette tidligere, kun en kraftig knirkelyd i håndtaket den første vinteren som forsvant av seg selv når våren kom.

lunitiks

Muffin nå blir jeg bare mer og mer interessert i bruktbilen din når den kommer til salgs  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Tja, den bør jo være i skjønneste orden. "Mange nye deler"  ;D

For øvrig ingen planer om å selge.

Djur1

For de som nå skal skifte panormataket,  er det slik at en vil få panormataket versjon 2.1 eller vil de fortsette å skifte til det gamle?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Tuxedo

Sitat fra: Djur1 på mandag 17. august 2015, klokken 19:54
For de som nå skal skifte panormataket,  er det slik at en vil få panormataket versjon 2.1 eller vil de fortsette å skifte til det gamle?
Det er det neppe noen som vet foreløpig.  Heller ikke Tesla Norge, sannsynligvis.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

sven erik

er  spent nå hva de vil gjøre med min den vil de ha inn  nå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA