Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Hodetelefoner

kom innom oslo så kan jeg bore et 2mm hull i lyktene dine :) Så slipper du dette problemet til tesla kommer med en fiks :)

Sprucemoose

Nå har jeg fått fikset en hel del på Riis Bilglass i Kristiansand (riper på vinduene, gummilister på soltak, knaking i styring ved fullt rattutslag).

Men...det er en sak som har irritert med siden jeg fikk bilen, og det er knaking i bremsene i det jeg bremser til full stopp. Det kommer også knaking når parkeringsbremsen løses ut, og når jeg ratter mens jeg holder inne bremsen. Har kjørt 10Kkm til nå, og jeg håpet at det skulle gå bort med tiden. Jeg bruker jo lite bremser pga regen, så det kan kanskje være en sammenheng. Men har sørget for å bremse bort rust på skivene uten at det hjelper. Det er altså ikke lyd fra bremsene i fart, men bare når bilen stopper/står stille.

Noen som har hatt samme problemet og kan komme med tips som virker?
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

kamikaze

Sitat fra: Sprucemoose på torsdag 06. august 2015, klokken 21:54
Men...det er en sak som har irritert med siden jeg fikk bilen, og det er knaking i bremsene i det jeg bremser til full stopp. Det kommer også knaking når parkeringsbremsen løses ut, og når jeg ratter mens jeg holder inne bremsen. Har kjørt 10Kkm til nå, og jeg håpet at det skulle gå bort med tiden. Jeg bruker jo lite bremser pga regen, så det kan kanskje være en sammenheng. Men har sørget for å bremse bort rust på skivene uten at det hjelper. Det er altså ikke lyd fra bremsene i fart, men bare når bilen stopper/står stille.

Noen som har hatt samme problemet og kan komme med tips som virker?

Prøv å slå av kryp funksjonen og se om lyden forsvinner.
Stavanger

sven erik

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 04. august 2015, klokken 05:01
kom innom oslo så kan jeg bore et 2mm hull i lyktene dine :) Så slipper du dette problemet til tesla kommer med en fiks :)

takker men skal  ha et svar fra tesla om hva de vil gjøre med dette  for jeg vil ikke  kjøre med en jalla  løsning på en så dyr bil så veldig lenge  er ok om bilen hadde kotet 20000 kr

HåkonE

BMW klarte aldri å fikse det på min 3-serie, men der var det hovedsakelig fukt/dugg, og ikke vann. Er visst ikke så lett slike ting, men samlinger av vann tyder på feildesign.

Skrev ikke noen at Tesla hadde kommet med en løsning som ble rullet ut i disse dager?

Jaro

Jeg fikk nye lykter og pakninger i går.  Hadde en betydelig lekkasje i hele bakluken (det rant ut minst en liter hver gang jeg åpnet bakluken) og fikk beskjed om at den fix``n de gjorde i går skulle fungere.  Er spent på om det stemmer.
Har hatt fire ny-biler de siste fem årene og hatt dugg på samtlige av dem.  Blir jeg kvitt lekkasjen så kan jeg leve med en litt dugg til tider.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Lynet

En årsak til at det er mer dugg i lykter nå er at det er LED-pærer, de utvikler mye mindre varme slik at fuktigheten ikke blir dampet ut.
En annen sak er at fabrikken som lager ei lampe med LED-pærer bør kunne lage den så tett at fuktighet ikke kommer inn i hele tatt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sven erik

men når halve lukta fylles med vann når  det regner eller  en spyler bilen  da er det ikke bare for at det ikke blir varmt 
mine ble  bedre etter en syden tur  men tesla ville bytte for å få det siklig i orden  men fikk da verre problem en det jeg hadde 

kseitzberg

Største mangel p.t. er at P85D ikke leverer de lovede tider. Vi har haft testet 15 stk P85D i Danmark, og INGEN kan få tiderne under 3,7 sekunder 0-100. I langt de fleste tilfælde ligger tiderne omkring 3,9 - Vi har langt over 50 målinger fra forskellige biler.

Alle test lavet:


Ladet op til 100%
Kørt ca 10 km for at varme batteriet op,
Ladet op til 100%
Kørt kort
Testet.

Vejenes tilstand er tørre, temperaturen lige omkring 20 grader. Der er INGEN forskel på 19", 21" eller 22" dæk/fælge.

Det må konstateres at der er enten en software begrænsning eller hardware fejl i P85D, og Tesla afviser enhver forsøg på dialog!

Muffinman

Hmm, det er jo ikke så veldig langt unna at en P85 holder følge med de tregeste av dere under optimale forhold da.  Har dere sammenlignet med P85? Hva med S85D?

Ville også prøvd å kjøre lengre enn 1 mil for å varme opp, min P85 trenger mer enn en mil kjøring før draget virkelig er på plass selv med lufttemperatur ~20 grader. Batteriet kan jo være kaldt etter natten.

Men enig i at det virker rart med tidene dere måler, sammenlignet med de Tesla oppgir. Kan forskjellen være rollout?

Muffinman

Denne er ny:  Nå kan jeg betjene min Model S uten å røre skjermen. Alt jeg trenger å gjøre er tørke støv av dashbordet, så skjer det masse rart. For eksempel å skru på varmen på maks samtidig med varmeseter og varme på speil og bakruter. Jeg kan også få skjermen til å fryse noen sekunder på denne måten.



rr2000

Artig effekt!
Skjermspøkelset kan være forårsaket av statisk elektrisitet som skapes av kluten mot dashbordet og som utlades mot skjermen (eller noe slikt). Touchskjermen er kapasitiv (ikke resistiv) og detekterer spenningsforskjellen som oppstår når man "jorder" skjermen med fingeren. Tipper det hadde hatt betydning om du hadde hatt på deg noe langermet og hvor nære skjermen armen din er.
P85D

Brede

Sånn har skjermen vår bestandig vært, må sette den i screen clean modus før støvtørken.  ;D

hoffa

Sitat fra: Brede på mandag 10. august 2015, klokken 20:35
Sånn har skjermen vår bestandig vært, må sette den i screen clean modus før støvtørken.  ;D
ditto ;)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Dennis

#1619
Sitat fra: kenseitzberg på mandag 10. august 2015, klokken 16:41
Største mangel p.t. er at P85D ikke leverer de lovede tider. Vi har haft testet 15 stk P85D i Danmark, og INGEN kan få tiderne under 3,7 sekunder 0-100. I langt de fleste tilfælde ligger tiderne omkring 3,9 - Vi har langt over 50 målinger fra forskellige biler.

Alle test lavet:


Ladet op til 100%
Kørt ca 10 km for at varme batteriet op,
Ladet op til 100%
Kørt kort
Testet.

Vejenes tilstand er tørre, temperaturen lige omkring 20 grader. Der er INGEN forskel på 19", 21" eller 22" dæk/fælge.

Det må konstateres at der er enten en software begrænsning eller hardware fejl i P85D, og Tesla afviser enhver forsøg på dialog!

Har dere prøvd med slip start på? min er helt klart raskest da så lenge det er helt tørt og bra grep så den ikke spinner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA