Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

mj

Har byttet  HF og skal bytte HB. Noe kan skyldes feil i døren der noe kommer borti. En annen ting er den håpløse filten i listen. De fleste biler har vel en gummilist som ligger opp mot vinduet. På teslaen er det filt, i tillegg så skråner den nedover. Så sand og skitt ligger fint og venter på at ruten skal åpnes for så å kile seg i mellom og bli liggende mellom glass og filt. Er nesten umulig å få bort igjen og blir bare liggende å lage flere og større riper.
Så jeg har funnet ut av ved vask må man passe på skylle forsiktig over for å ikke presse skiten ned i filten.

Håper Tesla kommer med oppgradert patent her. Det vil spare dem for mye penger og kundene for ergrelser.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Sprucemoose

Sitat fra: mj på torsdag 25. juni 2015, klokken 11:06
Har byttet  HF og skal bytte HB. Noe kan skyldes feil i døren der noe kommer borti. En annen ting er den håpløse filten i listen. De fleste biler har vel en gummilist som ligger opp mot vinduet. På teslaen er det filt, i tillegg så skråner den nedover. Så sand og skitt ligger fint og venter på at ruten skal åpnes for så å kile seg i mellom og bli liggende mellom glass og filt. Er nesten umulig å få bort igjen og blir bare liggende å lage flere og større riper.
Så jeg har funnet ut av ved vask må man passe på skylle forsiktig over for å ikke presse skiten ned i filten.

Håper Tesla kommer med oppgradert patent her. Det vil spare dem for mye penger og kundene for ergrelser.

Enig at det virker som en dårlig patent. Og som du sier, det er heller ikke lett å få rengjort nedi den filtgropa, akkurat. Men det som er litt rart her er likevel at begge vinduene foran har helt identiske riper. Så det spørs om det ikke er noe som tar tak i vinduet inne i selve døra. Ellers godt å se at andre har fått det på reklamasjon. Har snakket med Tesla Drammen og sendt dem mail nå. Håper på å kunne fikse det lokalt i Kristiansand så snart verkstedet er oppe og går, så slipper jeg å bruke to arbeidsdager på levering og henting.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Asarin

Sitat fra: Sprucemoose på torsdag 25. juni 2015, klokken 11:14
Sitat fra: mj på torsdag 25. juni 2015, klokken 11:06
Har byttet  HF og skal bytte HB. Noe kan skyldes feil i døren der noe kommer borti. En annen ting er den håpløse filten i listen. De fleste biler har vel en gummilist som ligger opp mot vinduet. På teslaen er det filt, i tillegg så skråner den nedover. Så sand og skitt ligger fint og venter på at ruten skal åpnes for så å kile seg i mellom og bli liggende mellom glass og filt. Er nesten umulig å få bort igjen og blir bare liggende å lage flere og større riper.
Så jeg har funnet ut av ved vask må man passe på skylle forsiktig over for å ikke presse skiten ned i filten.

Håper Tesla kommer med oppgradert patent her. Det vil spare dem for mye penger og kundene for ergrelser.

Enig at det virker som en dårlig patent. Og som du sier, det er heller ikke lett å få rengjort nedi den filtgropa, akkurat. Men det som er litt rart her er likevel at begge vinduene foran har helt identiske riper. Så det spørs om det ikke er noe som tar tak i vinduet inne i selve døra. Ellers godt å se at andre har fått det på reklamasjon. Har snakket med Tesla Drammen og sendt dem mail nå. Håper på å kunne fikse det lokalt i Kristiansand så snart verkstedet er oppe og går, så slipper jeg å bruke to arbeidsdager på levering og henting.

Samme har skjedd på min. Det er noe med festet til dørhåndtaket som legger for press inn mot vinduet, som da får riper. Dette har skjedd på en hel haug av biler, og Tesla fikser det på reklamasjon uten problem - bortsett fra ventetid til verksted da.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

cra

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 24. juni 2015, klokken 19:02
Om jeg flytter bil på en parkeringsplass, ikke tar på Belte, så begynner bilen å ule.
Greit nok det, men når jeg stopper og setter bilen i park, så slutter ikke ulingen. Må ut av bilen, før den stopper.

Akkurat denne er jeg faktisk litt enig i. Å sette i park burde koble ut beltevarslingen. Start gjerne på igjen så snart man tar bilen ut av park (om beltet ikke er på).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sprucemoose

Sitat fra: Asarin på torsdag 25. juni 2015, klokken 11:27
Sitat fra: Sprucemoose på torsdag 25. juni 2015, klokken 11:14
Sitat fra: mj på torsdag 25. juni 2015, klokken 11:06
Har byttet  HF og skal bytte HB. Noe kan skyldes feil i døren der noe kommer borti. En annen ting er den håpløse filten i listen. De fleste biler har vel en gummilist som ligger opp mot vinduet. På teslaen er det filt, i tillegg så skråner den nedover. Så sand og skitt ligger fint og venter på at ruten skal åpnes for så å kile seg i mellom og bli liggende mellom glass og filt. Er nesten umulig å få bort igjen og blir bare liggende å lage flere og større riper.
Så jeg har funnet ut av ved vask må man passe på skylle forsiktig over for å ikke presse skiten ned i filten.

Håper Tesla kommer med oppgradert patent her. Det vil spare dem for mye penger og kundene for ergrelser.

Enig at det virker som en dårlig patent. Og som du sier, det er heller ikke lett å få rengjort nedi den filtgropa, akkurat. Men det som er litt rart her er likevel at begge vinduene foran har helt identiske riper. Så det spørs om det ikke er noe som tar tak i vinduet inne i selve døra. Ellers godt å se at andre har fått det på reklamasjon. Har snakket med Tesla Drammen og sendt dem mail nå. Håper på å kunne fikse det lokalt i Kristiansand så snart verkstedet er oppe og går, så slipper jeg å bruke to arbeidsdager på levering og henting.

Samme har skjedd på min. Det er noe med festet til dørhåndtaket som legger for press inn mot vinduet, som da får riper. Dette har skjedd på en hel haug av biler, og Tesla fikser det på reklamasjon uten problem - bortsett fra ventetid til verksted da.

Ble lite ventetid på meg, gitt. Fikk telefon fra representant fra Tesla Kristiansand nettopp. Det viser seg at de har alliert seg med Riis Bilglass i Sørlandsparken som avlastning før de får serviceverkstedet i gang til høsten. De kunne visst gjøre enkelte ikke-mekaniske ting, og de skal fikse noen gummilister på soltaket samtidig. Fikk tilbud om å komme inn allerede i uke 29  :o ;D. Det passet faktisk litt dårlig for meg, så det blir siste uka i juli i stedet. Imponert!
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Asarin

Ikke dårlig.

Jeg bestilte time for ca 3 måneder siden .. og er fortsatt ca 3 uker unna, men så er det en god bunke småting jeg ber de sjekke opp / fikse.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

TeslaBlues

Fikk utlevert ny bilen i mai 2015 (Model S 85D).
Til nå har jeg opplevd et par ting.
Første dagen jeg kjørte med bilen klarte jeg å få den store skjermen til å gå i svart (skjermen restartet seg selv etter noen sekunder). Skjedde da jeg valgte en bestemt musikk-kanal på internett radioen. Antagelig en software bug.
Opplever ofte at lokket til ladeporten på bilen er kranglete (les: vil ikke la seg åpne).
Har forsøkt å åpne fra "håndholdt fjernkontroll nøkkel", skjermen, ladekabelen og fra mobil appen, men når lokket først har bestemt seg for å krangle, spretter det ikke opp av seg selv.
Jeg kan høre at det er en slags lyd når jeg trykker på nøkkelen (summing et kort sekund).
Har funnet ut (men er ikke helt sikker på om det alltid virker) at jeg må trykke på lokket i bakkant for å få det til å åpne seg, mens jeg trykker på nøkkelen.
Og når jeg først får det til å åpne seg fungerer det fint. Da spretter lokket opp uten problem.
Er det noen andre som opplever at lokk til ladeport ikke åpnes av seg selv?

Sprucemoose

Sitat fra: TeslaBlues på tirsdag 30. juni 2015, klokken 11:52
Fikk utlevert ny bilen i mai 2015 (Model S 85D).
Til nå har jeg opplevd et par ting.
Første dagen jeg kjørte med bilen klarte jeg å få den store skjermen til å gå i svart (skjermen restartet seg selv etter noen sekunder). Skjedde da jeg valgte en bestemt musikk-kanal på internett radioen. Antagelig en software bug.
Opplever ofte at lokket til ladeporten på bilen er kranglete (les: vil ikke la seg åpne).
Har forsøkt å åpne fra "håndholdt fjernkontroll nøkkel", skjermen, ladekabelen og fra mobil appen, men når lokket først har bestemt seg for å krangle, spretter det ikke opp av seg selv.
Jeg kan høre at det er en slags lyd når jeg trykker på nøkkelen (summing et kort sekund).
Har funnet ut (men er ikke helt sikker på om det alltid virker) at jeg må trykke på lokket i bakkant for å få det til å åpne seg, mens jeg trykker på nøkkelen.
Og når jeg først får det til å åpne seg fungerer det fint. Da spretter lokket opp uten problem.
Er det noen andre som opplever at lokk til ladeport ikke åpnes av seg selv?

Dette er det mange som har opplevd, inkludert meg selv. Vann, såperester og skitt som kommer inn mellom magnetene som holder lokket på plass gjør at det ikke åpner seg. Løsningen er å holde magneten ren. Spesielt etter vask kan det være lurt å tørke innsiden av ladeporten.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

mj

Og Teslafixen er en liten klar tapebit over magneten. Da fungerer den fint så sant dekselet ikke sitter fastfrosset.(om vinteren)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

oddv@r

Jeg hentet min 85D forrige lørdag og koste meg alle de tre timene det tok å kjøre hjem. Fantastisk bil må jeg si. Smart, intuitiv og en glede å kjøre.
Beklageligvis er det noen bugs som demper gleden noe.
Det drypper vann fra undersiden av dashbordet på pasasjersiden. Ikke store mengder, men nok til at teppet konstant er fuktig. Tesla skal se på saken. Etter 4 dager fikk jeg feilmelding like under hastighets displayet: "Your car needs service". Under sto det: "Your car may not restart". Dette kom og gikk et par ganger. Snakket med Tech support underveis. Jeg var ca 2 timer unna hjemmet og ble anbefalt å dra hjem, så skulle Tesla gjøre fjern-diagnostisering. På vei hjem stoppet vi for litt mat og da ville ikke bilen starte igjen. Tesla ordnet med bergingsbil og leiebil og min bil ble kjørt til Drammen. Skal få den igjen i dag.
Model S, 85D,

Joachim@sancon.no

Har opplevd ett par ganger under kjøring sist uke at det kom opp "Key not inside". Er det batteri på fob som må byttes? Hentet bilen i april.

Eller er det noe gærnt? Litt redd for at bilen plutselig bare stopper under kjøring.

Muffinman

Den stopper ikke under kjøring.

Kan være batteriet, selv fikk jeg utlevert bil med nesten flatt batteri i begge fobene. Enkelt å bytte, er vel cr2032 type.  Men sjekk at nøkkelen ikke ligger inntil mobiltelefon. Da fungerer det ofte dårlig

Muffinman

Dette er sikkert softwarerelatert men...sidespeilene går ikke tilbake til lagret stilling når man trykker "restore" i profilen. Man kan velge "save", men bilen husker det ikke. Alt annet ser ut til å fungere.

Opplevde følgende i dag (for tredje gang): Kjørte ombord på ferge, gikk ut, låste bilen og kom tilbake to-tre minutter senere. Satt i førersetet med bilen på ulåst. Etter en stund vises "car off" i displayet. Da går håndtakene ut. Etter vanlig tid siger de inn igjen, før de plutselig går ut. And so on, and so on. Hadde inn-ut-inn-oppførsel på håndtakene i fjor ved superlading og låst bil på en softwareversjon.

Flere som opplever disse?

cairnz

Sitat fra: Muffinman på mandag 13. juli 2015, klokken 22:09
Dette er sikkert softwarerelatert men...sidespeilene går ikke tilbake til lagret stilling når man trykker "restore" i profilen. Man kan velge "save", men bilen husker det ikke. Alt annet ser ut til å fungere.

Opplevde følgende i dag (for tredje gang): Kjørte ombord på ferge, gikk ut, låste bilen og kom tilbake to-tre minutter senere. Satt i førersetet med bilen på ulåst. Etter en stund vises "car off" i displayet. Da går håndtakene ut. Etter vanlig tid siger de inn igjen, før de plutselig går ut. And so on, and so on. Hadde inn-ut-inn-oppførsel på håndtakene i fjor ved superlading og låst bil på en softwareversjon.

Flere som opplever disse?
Nei, har aldri opplevd at håndtak går ut når bilen slår seg av, og jeg har vært i setet et par ganger det skjer. Det er som om noe er feilkoblet hos deg..
Elbilist

F_P

Får holde oppe trøkket i tråden med noen mindre "bugs"

Hadde striper i siderutene som andre nylig har nevnt. Det ble ordnet av Tesla, men de har tydelig justert håndtakene foran for nå er førerdøren av og til vanskelig å få opp (må røske litt i i håndtaket), og auto-present ved trykk fungerer ikke på passasjersiden foran. I tillegg kommer det stadig sort guffe på sidevinduet foran på passasjersiden.

Ingen stor sak, men ikke direkte imponert over at de ikke sjekker håndtakene etter justering.

Ja, også begynte beltene foran å knirke nå i sommer. Kommer og går litt..

Slenger med et spørsmål til slutt. Synes alltid bilen rister litt når jeg kommer opp i 70-74 km/t på morrakvisten, og kun første gangen. Tatt det opp med Tesla, men det er umulig å trigge om bilen ikke har stått i timesvis så jeg tviler på at de klarer å gjenskape «problemet». I tillegg synes jeg bilen rister eller brummer litt når jeg gir flat fusspedal ved forbikjøringer. Sammenheng? Hva kan det være?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA