Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

MeTesla

Hadde jeg opplevd det samme som deg qvern, så hadde jeg også definitivt mistet trua... du har vært ekstremt uheldig med bilen.

timingbeltkiller

Tesla hadde opprinnelig samarbeid med Toyota.
Hva om de hadde fortsatt og:
- Toyota hadde lært Tesla å bygge kvalitetsbiler?
- Tesla hadde lært Toyota å bygge elbiler?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

BMW850

Sitat fra: qvern på søndag 07. juni 2015, klokken 16:47
God søndag til alle! Bare noen kommentarer til min tidligere klagesang (24 feil og kaster inn håndkleet...)

Først av alt, tusen takk for et strålende forum, det har vært til stor hjelp å se hva andre har hatt av problemer og hva som har blitt gjort for å fikse dem. I tillegg mange nyttige tips og fine beskrivelser av reiser/turer osv. Har hatt min S85 til Leipzig og det gikk greit uten at den fikk havari på veien :)

Min bil ble levert Drammen april 2014.
Tesla skal absolutt ha at de er meget villige til å rette feil, uten diskusjon. Riktignok tar det votter og vinter før man får time, men dog, de fikser det meste. Dessverre hos meg popper det nærmest 2 nye feil opp for hver feil som rettes...
Tror definitivt at jeg har en mandagsbil/hastverksbil: Pano´et er byttet 2 x. Taktrekket innvendig byttet. Gummilister rundt vinduene og ellers var satt på i fylla så det ut som osv.osv.
I gamle dager da vi bygget PC´er for moro skyld husker jeg en veldig diffus feil vi kalte for "ustabilt hovedkort". En eller annen IC som ikke funket helt bra. Har litt inntrykk av at samme greia har min bil. Den kom tilbake fra enda en service sist fredag og dagen etter sluttet vindusheisen bak på høyre side å fungere. GPS høydenivåregulatoren funket heller ikke, selv om dette ble sagt var i orden nå. Egentlig et svært godt eksempel på hvordan siste år har forløpt.

Jeg prøver ikke å være "troll". Det finnes også selvfølgelig eksempler på andre biltyper med mye feil og mangler. Hvis jeg går 3 biler tilbake i min bilhistorie hadde jeg en ny Volvo XC70, brukt 6-7 måneder, der batteriet knakk fullstendig etter 1 ukes parkering. Det var også den eneste feilen. Etter den en BMW 530Xi. Der var det plutselig stor vannlekkasje som ødela hovedkortet (gjett hvor BMW har plassert det, helt nederst under bagasjerommet ::) ) Det viste seg at det var en produksjonsfeil på "lenserøret" i stolpen fra taket i fra fabrikk. Siste bil før Tesla var en ny BMW X6, overhodet ingen feil på 2 år.

Ja, Tesla er en nydelig bil, herlig å kjøre (når alt er i orden). Fikk nesten "motorsykkelfølelse" der man kjører rett og slett for turens skyld. Det har jeg ikke gjort med mange fossilbiler!
Noen feil?, pytt, greit det, men så bare rant det inn med feil, og fortsetter med å renne, den ene avløser det annet  . Etterhvert har jeg resignert fullstendig og nå er jeg i grunnen bare ganske trist.
Dette til orientering til dere som har kommentert, takk for medfølelse forresten, og lurt på et par ting.
Jeg ønsker alle Tesla eiere en riktig god og feilfri bilsommer :)

Du har helt klart vært uheldig med bilen og har min fulle forståelse!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ToWalkOrDrive

Det med å få lånebil når Tesatan er inne på verksted - regner med det bare har vært en service de har gjort for å holde kundene lykkelige, og ikke en lovpålagt plikt? Eller?
Skal inn på to forskjellige reklamasjonsjobber på to forskjellige tidspunkt, og fikk beskjed om at de ikke kunne love at jeg skulle få lånebil. Det avhengte av om det var ledig. Jeg skal inn i morgen for den første jobben (en vifte til batteriet de sa de hadde oppdaget på forrige reklamasjonsjobb, som handlet om noe annet, som hastet veldig å få skifte, men som jeg først nå fikk vite om i går når de ringte). Jeg skal først i kveld få vite om jeg får lånebil i morgen. Det suger når vi er en familie på 4 og kun har 1 bil, og har ett og annet ærend i arbeidstiden. De kunne som sagt heller ikke love lånebil til neste reklamasjonsjobb som blant annet gjelder lekk baklykter (som jeg rapporterte i mars 2015), lekk og vann i bakluken, de originale dørmattene som krøller seg under pedalene, samt at alle 4 vinduene lager lyd når en åpner og lukker vinduene, og lager striper i vinduet (hvor de allerede har skiftet det ene tidligere). Men nå har de outsourcet jobben til et annet firma i Stavanger-regionen....sikkert heller ikke sunt med vann inni bakluken i ca 5 måneder etter mye surr.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

orjan

SitatHvis det er et reelt behov hos deg, og det ikke blir urimelig dyrt for selger, har du rett på en lånegjenstand. Du kan kreve dette fra første dag.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/l%C3%A5negjenstand
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

ToWalkOrDrive

Sitat fra: orjan på onsdag 10. juni 2015, klokken 13:01
SitatHvis det er et reelt behov hos deg, og det ikke blir urimelig dyrt for selger, har du rett på en lånegjenstand. Du kan kreve dette fra første dag.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/l%C3%A5negjenstand

Tusen takk!
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Ebbe

Da har vi problem med vår UMC, snakket med Tesla i går som lovet en løsning i dag, budbil med ny eller en annen løsning. Nå er kl. 18:50 og har enda ikke hørt noe som helst fra Tesla! Enda en gang skuffet over at Tesla sier noe og gjør ingenting! De har mye å lære om å følge opp service!
P39240

Muffinman

#1477
Bilen på very high og mye rartutslag ved parkering i litt ulendt terreng i går, og det kom et høyt smell fra forstillingen. Tror den "bolt som tar borti"-bulletinen er utført - hva er dette for noe?

En ting til i samme slengen. Når man justerer temperaturen skal det høres et knepp fra klimaanlegget, og muligens et og annet under drift. Nå er det til tider er skikkelig rabalder med sammenhengende knepping. Når det starter kan jeg få det til å stoppe ved å justere temperaturen opp eller ned. Noen som har hatt noe slikt?

Øyvind.h

Bolt i forstilling er det nylig kommer bulletin på. Fikses ved bytte til en kortere type. Leste det i en post om div bulletins :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

staleand

Vanvittig mye ubedringer på sent 2013/tidlig 2014 biler eller er dette vanlig på andre merker og modeller også? Kan ikke være store marginen på bilene produserte i nevnte tidsrom. Håper ikke bilene fra sent 2014 og 2015 har like mange småfeil. Må jo koste tesla enormt mye penger å utbedre alt dette :-(
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.


BMW850

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:19
Bilen på very high og mye rartutslag ved parkering i litt ulendt terreng i går, og det kom et høyt smell fra forstillingen. Tror den "bolt som tar borti"-bulletinen er utført - hva er dette for noe?

En ting til i samme slengen. Når man justerer temperaturen skal det høres et knepp fra klimaanlegget, og muligens et og annet under drift. Nå er det til tider er skikkelig rabalder med sammenhengende knepping. Når det starter kan jeg få det til å stoppe ved å justere temperaturen opp eller ned. Noen som har hatt noe slikt?

Knepp?! Aldri hørt noe knepp jeg, men så er ikke hørselen min helt 100% heller...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Prøv å stå stille, juster ned viftehastigheten manuelt og juster så temperaturen.

dosmont

Sitat fra: Muffinman på torsdag 11. juni 2015, klokken 00:35
Prøv å stå stille, juster ned viftehastigheten manuelt og juster så temperaturen.
fikk ikke til å høre lyden, men utifra beskrivelsen din så minner det meg om defekt luftrenser (ozon).
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA