Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman


Krishell

Haha
men dette må det gå å gjøre noe med da? Ut med taktrekket og tømme en tube lim mot kantene?

Tuxedo

Du bør vel i det minste få Tesla til å gjøre noe slikt, i stedet for å gjøre det selv.  Såpass bør de klare.  Har nesten dårlig samvittighet som har et potte tett pano-tak.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

tSla

Jeg opplever av og til når jeg stopper, setter bilen i park, og åpner døren at den kommer med varsellyd ala feilmeldinger. Den har alltid gjort det når jeg åpner døra dersom bilen står i drive (med påfølgende alarmmelding i dashbordet), men dette fenomenet er nytt. Varsellyden forsvinner når jeg letter rumpa fra setet og bilen går i "car off". Litt irriterende ::)
Tesla Model S P85+

Nick

Sitat fra: Krishell på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:49
Haha
men dette må det gå å gjøre noe med da? Ut med taktrekket og tømme en tube lim mot kantene?
Jeg har ingen planer om å gjøre noe i forhold til utbedringer selv. Men har snakket med Tesla Drammen som skulle ta kontakt i løpet av neste uke en gang for booking av time..

Regner med at det er litt jobb siden de sikkert må bytte hele taktrekket. Kanskje jeg kan få meg svart tak, er lov å håpe  ::)

teslaman

Har opplevd noen raslelyder som minner om løse metalldeler eller plater som bråker bak i bilen ved passering av fartsdumper og ujevnheter. Har tømt bilen for innhold. Klarer ikke å lokalisere det helt men utrolig irriterende. Noen som har det samme?  Skal snart ha bilen inn hos Drammen karroseri.
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Roma

Sitat fra: teslaman på lørdag 30. mai 2015, klokken 23:37
Har opplevd noen raslelyder som minner om løse metalldeler eller plater som bråker bak i bilen ved passering av fartsdumper og ujevnheter. Har tømt bilen for innhold. Klarer ikke å lokalisere det helt men utrolig irriterende. Noen som har det samme?  Skal snart ha bilen inn hos Drammen karroseri.

Sjekk om du har det samme som jeg har. En bit av bakre bremselys har knekt av og henger kun etter en kabel på innsiden av bakluka (ligger rett innenfor ene baklykta).

For detaljer se post 37 her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21279.30.html

Det er veldig enkelt å lokalisere dette selv. Ta tak i luka i åpen stilling og rist litt i den for å fremprovosere. Hører du lyden din da så napp ut det ene "håndtak-dekselet" som sitter på den siden lyden kommer fra og titt inn  ::)

Vi er flere som har/har hatt dette her.

Quintilian

Sitat fra: teslaman på lørdag 30. mai 2015, klokken 23:37
Har opplevd noen raslelyder som minner om løse metalldeler eller plater som bråker bak i bilen ved passering av fartsdumper og ujevnheter. Har tømt bilen for innhold. Klarer ikke å lokalisere det helt men utrolig irriterende. Noen som har det samme?  Skal snart ha bilen inn hos Drammen karroseri.

Sjekk om noen av lyspærene i baklyktene har løsnget og ligger og klirrer og dunker...? Var noen andre som skrev om lignende lyder og til slutt konkluderte med at det var synderen...

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Skiltlysene bak var ihvertfall glødepærer på min. Ble sporenstreks byttet med LED naturligvis.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. juni 2015, klokken 18:40
Skiltlysene bak var ihvertfall glødepærer på min. Ble sporenstreks byttet med LED naturligvis.
Tror det skal være de eneste.  Har LED-pærer liggende i skuffen, men ikke skiftet ennå (har tross alt bare hatt bilen i halvannet år, så det har ikke vært tid  ;D)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman


sn0le

God planlegging er halve jobben.
Og så sier dem at godt verktøy er halve jobben.
Mao så er det bare å planlegge godt og kjøpe inn bra verktøy så er jobben gjort av seg selv. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

F_P

Hvilke pærer er det i skiltlyset?
Tar inn slike i sortimentet om dagen så kjekt å vite i tilfelle folk spør før jeg har fått byttet på min egen bil. Det kan nemlig ta så lang tid hos meg som Tuxedo har brukt (smedens sønn, og sånt...)  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA