Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

HåkonE

Registrerer at flere på nettet bruker størrelsen på denne tråden og disse flotte oppsamlingslistene over ulike feil som har vært på "eldre" biler som bevis på hvor mye problemer Tesla har i dag.... 

Om et par år med chitchat, mimring over gamle feil osv. er denne tråden på 500 sider, og da er det vel ingen som vil kjøpe det som måtte være igjen av bilene våre....!  ;D

HelectriC

Sitat fra: Haknys på fredag 10. april 2015, klokken 12:49
Registrerer at flere på nettet bruker størrelsen på denne tråden og disse flotte oppsamlingslistene over ulike feil som har vært på "eldre" biler som bevis på hvor mye problemer Tesla har i dag.... 

Om et par år med chitchat, mimring over gamle feil osv. er denne tråden på 500 sider, og da er det vel ingen som vil kjøpe det som måtte være igjen av bilene våre....!  ;D

Hadde vart interessant å vite hvor mye lignende det står på BMW, MB, Audi, Volvo forum. Har ikke frekventert andre forum så veldig mye, så vet ikke om det er like lang liste med feil hos de andre produsentene.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Arntiv

Noen andre som har fått slitt hull på setet? Jeg kjenner en fjær på innsiden, og setetrekket kommer i klem mellom denne fjæra og bakenden min hver gang jeg stiger inn og ut av bilen. Er dette reklamasjonssak?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Isbjørn

Jeg har Teslas originale 21" felger med Michelindekk men likevel opplever jeg subbing i hjulbuene foran. Er dette et kjent problem?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt


Brede

Sitat fra: Isbjørn på lørdag 11. april 2015, klokken 09:18
Jeg har Teslas originale 21" felger med Michelindekk men likevel opplever jeg subbing i hjulbuene foran. Er dette et kjent problem?

Få Tesla til å ta en hjulstillingskontroll, dette fikset saken på vår bil.

Muffinman

Og jeg fikk subbing på begge sider etter hjulstillingskontroll. Er vel enkelte som har fått modifisert innerskjermene.

Brede

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. april 2015, klokken 14:57
Og jeg fikk subbing på begge sider etter hjulstillingskontroll. Er vel enkelte som har fått modifisert innerskjermene.

Fikk du utskrift av kontrollen?

Muffinman

Hver gang  ;) nå er det ihvertfall riktig. PS2 er litt bredere enn f.eks. Conti, og min bil subbet ikke med sistnevnte. Hvis problemet fremdeles er tilstede når sommerhjulene skal på fikser jeg det selv med varmepistol ++.

Ebbe

Ladeproblemer hjemme i 6 mnd. Vi har hatt brutt lading til og fra flere ganger i uken og noen ganger flere ganger i døgnet hjemme hos oss. Tesla har undersøkt og mener at problemet er hos oss, uten å si dette direkte. Har også hatt problemer andre steder vi lader også på SC. Har hatt elektriker hos oss som har målt byttet kontakt etc. dette uten å ha hjulpet. (noe også elektrikeren sa om på forhånd, han er sikker i sin sak om hvor problemet ligger)
Vi har ved flere anledninger hatt låne-bil og har det også nå en del dager! Vi har aldri hatt problem med lading hjemme på noen av de andre Tesla' ene vi har hatt her. (og det er nå flere enn det jeg har fingrer og tær. Til info så har jeg forsatt alle i behold) Får håpe Tesla klarer å finne en løsning, har enda noen år igjen av garanti!
P39240

Brede

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. april 2015, klokken 15:13
Hver gang  ;) nå er det ihvertfall riktig. PS2 er litt bredere enn f.eks. Conti, og min bil subbet ikke med sistnevnte. Hvis problemet fremdeles er tilstede når sommerhjulene skal på fikser jeg det selv med varmepistol ++.

Hmmm.. Kan ikke skjønne annet enn at det må være individuelle forskjeller på bilene..  ???
Vår har nå grei klaring på begge sider med Michelin PSS, subbet så vidt med Conti før hjulkontroll.
Polarfelger med Hakka8 subbet veldig før kontroll, ingen problemer nå.

Fikk forresten to ganger fortalt fra kundemottakere i Tesla at subbing på Polarfelger og Hakka 8 kunne de ikke gjøre noe med, slik var det når en ikke kjøpte originalfelger (ja.. en hadde jo ikke mye valg i 2013 da de en uke før levering av bil ikke kunne garantere at de faktisk hadde vinterhjul klare til bilen ved levering..).
Ved et mirakel så ordnet dette seg selv, tilfeldigvis etter en hjulkontroll ved siste service.  ::)
Var mange røde tall på opprinnelig hjulstilling så jeg.

snappy

Da lar Frunken seg ikke åpne igjen - 18 timer etter at den var fikset av Tesla. Greit å jobbe 5 minutter fra Tesla Skøyen tenker jeg.

Ellers er det en knall bil !
2014 e-UP
2015 85D

Isbjørn

Da er bilen helt død nå. Etter 2-3 km kjøring fikk jeg meldingen at bilen trenger service. Så kjørte jeg hjem igjen. Nå er meldingen 12V battery low og bilen kan ikke startes. Det er ganske kjedelig for en bil so er under 2 uker gammel. På disse 2 ukene har jeg opplevd flere feil og problemer enn med samtlige tidligere biler til sammen. Jeg er drittlei denne bilen som bare betyr trøbbel!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

joda

Sitat fra: Isbjørn på søndag 12. april 2015, klokken 16:59
Da er bilen helt død nå. Etter 2-3 km kjøring fikk jeg meldingen at bilen trenger service. Så kjørte jeg hjem igjen. Nå er meldingen 12V battery low og bilen kan ikke startes. Det er ganske kjedelig for en bil so er under 2 uker gammel. På disse 2 ukene har jeg opplevd flere feil og problemer enn med samtlige tidligere biler til sammen. Jeg er drittlei denne bilen som bare betyr trøbbel!

Har du kontaktet Tesla for å undersøke om de kan sjekke hva som er galt..?
De kan helt sikkert kjøre en fjerndiagnose på bilen og hjelpe deg videre derfra..
TMS 85D

Isbjørn

Sitat fra: joda på søndag 12. april 2015, klokken 17:38
Sitat fra: Isbjørn på søndag 12. april 2015, klokken 16:59
Da er bilen helt død nå. Etter 2-3 km kjøring fikk jeg meldingen at bilen trenger service. Så kjørte jeg hjem igjen. Nå er meldingen 12V battery low og bilen kan ikke startes. Det er ganske kjedelig for en bil so er under 2 uker gammel. På disse 2 ukene har jeg opplevd flere feil og problemer enn med samtlige tidligere biler til sammen. Jeg er drittlei denne bilen som bare betyr trøbbel!

Har du kontaktet Tesla for å undersøke om de kan sjekke hva som er galt..?
De kan helt sikkert kjøre en fjerndiagnose på bilen og hjelpe deg videre derfra..
Skal ringe Tesla i morgen. Jeg er jo heldigvis fremdeles eier av en tysk premiumbil som jeg kan bruke til jobben!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA