Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

teslaman

Ja en del å klage på ved bilen men maken til bil finnes ikke. :) :)
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

eldanz

Sitat fra: teslaman på torsdag 19. mars 2015, klokken 01:44
Ja en del å klage på ved bilen men maken til bil finnes ikke. :) :)

Bra du rapporterer!
Hva har du klaget på? Det kan hjelpe andre til å gå frem på en god måte og få muligheter til å rette på feil eventuelt komme med fornuftige forslag til forbedring av bilen.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

teslaman

#1217
Sitat fra: eldanz på torsdag 19. mars 2015, klokken 07:41
Sitat fra: teslaman på torsdag 19. mars 2015, klokken 01:44
Ja en del å klage på ved bilen men maken til bil finnes ikke. :) :)

Bra du rapporterer!
Hva har du klaget på? Det kan hjelpe andre til å gå frem på en god måte og få muligheter til å rette på feil eventuelt komme med fornuftige forslag til forbedring av bilen.

Vinduer som subber (ikke drar seg fort nok ned) Ikke fikset bra nok!
Bakluke som går nedi støtfanger så lakken slites. Ikke klaring, Ikke justert! Ikke fått time Drammen!
Takluke dro seg skjevt en gang. Ikke fått time Drammen!
Byttet DU en gang! Mener at klunkelyd er på retur på den nye! Ikke meldt fra om det enda!
Ladefeilmeldinger i starten. Fikset!
Mye rust i nav! Men gjelder vel andre biler og!
Diverse feilmeldinger sensorer men ok lufttrykk!
Dette er jo kjente saker da!
Litt dårlig lakk på svart. Steinsprut lager hvite prikker! Ulempe og irriterende! Men gjelder kanskje alle svarte biler!

Bortsett fra dette er jeg superfornøyd med en strålende bil som jeg har vært så heldig å få lov til å eie i 1,5 år!



Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

timingbeltkiller

Sitat fra: teslaman på torsdag 19. mars 2015, klokken 15:52
Bortsett fra dette er jeg superfornøyd med en strålende bil som jeg har vært så heldig å få lov til å eie i 1,5 år!
Og jeg er strålende gigafornøyd med den fantastiske barbermaskinen min.
Den har bare en helt ubetydelig feil:
Den tar ikke skjegget.

Og røyking bør være tillat overalt med 2 helt ubetydelige unntak:
- inne
- ute
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

teslaman

#1219
Så fint at du gleder deg over en barbermaskin som ikke tar skjegget eller fungerer. Jeg er kjempeførnøyd med bilen og den fungerer hver eneste dag. Om man ikke er fornøyd er det jo bare å selge da. De småfeilene kan leves med og de grovere har blitt rettet eller rettes opp av Tesla.
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Brede

Har fått en feil jeg ikke har hørt om før..

Alarm for manglende setebeltebruk i baksete fungerer ikke. Altså kan jeg ha passasjerer som ikke benytter belte i baksete uten at det kommer noen form for varsel, hverken på skjerm eller ved lydvarsel.

Det ble byttet lader på bilen for en ukes tid siden og da er de vel ute med baksetet? Mulig sammenheng..  ???

Muffinman

Hender seg de glemmer diverse under der. På min bil glemte de å trekke til en eller annen mutter, og resultatet var tre måneder med vanvittig skrangling.

Brede

Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mars 2015, klokken 19:24
Hender seg de glemmer diverse under der. På min bil glemte de å trekke til en eller annen mutter, og resultatet var tre måneder med vanvittig skrangling.

Forrige gang de var under der så glemte de iallefall å sette i tre plastplugger samt å brette gulvtrekket korrekt under seteryggen, det kom iallefall på plass denne gangen..


Muffinman

La merke til dette. Stygg tape som holder på å løsne. Det er på begge sider, kan ikke huske å ha sett dette før. Flere som har?

Brede

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. mars 2015, klokken 11:43
La merke til dette. Stygg tape som holder på å løsne. Det er på begge sider, kan ikke huske å ha sett dette før. Flere som har?

Dette er vel den tapen de "ettermonterer" på servicesenteret for å fjerne de beryktede ulydene fra beltet.

petersv


Muffinman

Ja så den nå. Tape, byggskum, klippe vekk deler av innerskjermer bak så de ikke skader bremseslanger...jeg er ikke superimponert over problemløsningen.

SabreMan

Sitat fra: Muffinman på søndag 22. mars 2015, klokken 11:53
Ja så den nå. Tape, byggskum, klippe vekk deler av innerskjermer bak så de ikke skader bremseslanger...jeg er ikke superimponert over problemløsningen.

Er dette fikset på biler som produseres i dag?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

AndreS

hvis jeg akselerer for hardt så dunker beltelåsen på beltet på passasjersiden bort i b stolpen :) Lager ulyd
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA