Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Dennis

Det der er jo et problem man skulle tro at Tesla kan fikse med en oppdatering. Slik at vindusviskerne ikke starter av seg selv når man setter seg inn i bilen.

Er også veldig rart at det ikke er en sperre på hvor mye kraft de kan dytte på før de stopper og ikke selv destruerer seg selv. Tipper de har satt i for kraftig visermotor rett å slett :P

Krishell

Volvo har laget biler i XX antall år.. men de har også selvdestruering på nyere biler :(  hvorfor droppe en så smart oppfinnelse som sikringer..


Øggen

Dette er allerede implementert i den nyeste updaten. Mener der er 140.
Men uansett om det er med vilje eller ikke, bilen skal måkes før kjøring, både tak og vinduer, da slipper mann slikt.

timingbeltkiller

Sitat fra: kjetil.west på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:52
Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P
TM kan ha feilsendt biler bestemt for Arizona til Bergen.
I A demonterer du vindusviskerne når du henter ny bil.
De får du aldri bruk for.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Philippo10

Har lagt merke til i det siste at skjermen har begynt å henge seg opp og plutselig tilbake igjen etter kort stund. Usikkert for min del hva som er årsaken til dette.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Sofus

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 17. februar 2015, klokken 04:09
Har lagt merke til i det siste at skjermen har begynt å henge seg opp og plutselig tilbake igjen etter kort stund. Usikkert for min del hva som er årsaken til dette.

Kan det være at du mister 3G en kort stund?

Jeg opplever det hver dag. Både til og fra jobb passerer jeg et område uten dekning. Tidligere greide den ikke å ta seg inn før jeg manuellt tok en reset.  Dette ble tydligvis 'løst' i en fw versjon med automatisk reset (av et eller annet). Skjermen blir ikke mørk, men fryser en kort stund. Så kommer meldingen 'passenger airbag ON' opp og 3G er tilbake.

Husker ikke hvilken versjon dette kom i, men mange opplevde at 3G problemene endelig var løst. For meg virker det som en foreløpig 'nødløsning', men greit nok  ;)
Model S

Brede

Har siden fredag fått meldingen "Unable to charge" hver gang jeg plugger i UMC, men ladingen starter som normalt og ser ut til å fungere.
Lørdag morgen fikk jeg imidlertid feilmelding på 12V-batteriet da jeg skulle ut med bilen. "Pull over safely", "Car may shut down" osv..

Ringte support i går og de virket ikke til å ta saken så tungt så lenge ladingen fungerte, de overførte saken til Tesla Trondheim så jeg får vel høre mere fra dem etter hvert.  ???

Kallisman

Sitat fra: Brede på tirsdag 17. februar 2015, klokken 14:28
Har siden fredag fått meldingen "Unable to charge" hver gang jeg plugger i UMC, men ladingen starter som normalt og ser ut til å fungere.
Lørdag morgen fikk jeg imidlertid feilmelding på 12V-batteriet da jeg skulle ut med bilen. "Pull over safely", "Car may shut down" osv..

Ringte support i går og de virket ikke til å ta saken så tungt så lenge ladingen fungerte, de overførte saken til Tesla Trondheim så jeg får vel høre mere fra dem etter hvert.  ???

Jeg hadde samme feilmelding ved lading i høst. Samtidig ville ikke bilen lade med full hastighet på 22kw AC. Den la seg alltid et stykke under innstilt strømstyrke på slik 3-faslading. Lading med schuko fungerte som normalt bortsett fra feilmeldingen.
For å fikse denne feilen ble master charger byttet. Slik jeg skjønte den styrer den de to laderene i bilen min.
Jeg hadde på det tidspunktet ingen feilmeldinger ang. 12V-batteri, men har fått byttet det i januar pga. melding som dukket opp senere, men ikke like alvorlig som din.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

RonnyØ

Sitat fra: Kallisman på tirsdag 17. februar 2015, klokken 21:07
Sitat fra: Brede på tirsdag 17. februar 2015, klokken 14:28
Har siden fredag fått meldingen "Unable to charge" hver gang jeg plugger i UMC, men ladingen starter som normalt og ser ut til å fungere.
Lørdag morgen fikk jeg imidlertid feilmelding på 12V-batteriet da jeg skulle ut med bilen. "Pull over safely", "Car may shut down" osv..

Ringte support i går og de virket ikke til å ta saken så tungt så lenge ladingen fungerte, de overførte saken til Tesla Trondheim så jeg får vel høre mere fra dem etter hvert.  ???

Jeg hadde samme feilmelding ved lading i høst. Samtidig ville ikke bilen lade med full hastighet på 22kw AC. Den la seg alltid et stykke under innstilt strømstyrke på slik 3-faslading. Lading med schuko fungerte som normalt bortsett fra feilmeldingen.
For å fikse denne feilen ble master charger byttet. Slik jeg skjønte den styrer den de to laderene i bilen min.
Jeg hadde på det tidspunktet ingen feilmeldinger ang. 12V-batteri, men har fått byttet det i januar pga. melding som dukket opp senere, men ikke like alvorlig som din.
Jeg får feilmelding på 32a blåkontakt, men aldri på schuko. Selv om jeg stiller inn 13a på blåkontakten, så blir det avbrutt eller jeg får feil. Får ikke startet ladingen fra app, da jeg må ut i garasjen, ta kabel ut og inn for å få det igang igjen. Forbanna irriterende. Sendt Mail til Tesla, men får ikke svar heller. Enda mer irriterende. Skulle bli kontaktet i oktober med en time for å få utbedret noe småtteri, hørte ikke mer. Noe inni h.... irriterende.
Husqvarna Automower 320

sn0le

Har du TN-nett?
Kan være at L er koblet på N og vice versa i blåkontakten du har på veggen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jkirkebo

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 17. februar 2015, klokken 21:55
Jeg får feilmelding på 32a blåkontakt, men aldri på schuko. Selv om jeg stiller inn 13a på blåkontakten, så blir det avbrutt eller jeg får feil. Får ikke startet ladingen fra app, da jeg må ut i garasjen, ta kabel ut og inn for å få det igang igjen. Forbanna irriterende. Sendt Mail til Tesla, men får ikke svar heller. Enda mer irriterende. Skulle bli kontaktet i oktober med en time for å få utbedret noe småtteri, hørte ikke mer. Noe inni h.... irriterende.

Da tipper jeg det er feil på en av delladerne (nr. 2 eller 3). Schuko bruker kun den ene. Jeg tipper du også vil få feil om du prøver å lade med rød adapter eller en Type 2 kabel på 11/22kW ladepunkt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RonnyØ

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. februar 2015, klokken 22:51
Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 17. februar 2015, klokken 21:55
Jeg får feilmelding på 32a blåkontakt, men aldri på schuko. Selv om jeg stiller inn 13a på blåkontakten, så blir det avbrutt eller jeg får feil. Får ikke startet ladingen fra app, da jeg må ut i garasjen, ta kabel ut og inn for å få det igang igjen. Forbanna irriterende. Sendt Mail til Tesla, men får ikke svar heller. Enda mer irriterende. Skulle bli kontaktet i oktober med en time for å få utbedret noe småtteri, hørte ikke mer. Noe inni h.... irriterende.

Da tipper jeg det er feil på en av delladerne (nr. 2 eller 3). Schuko bruker kun den ene. Jeg tipper du også vil få feil om du prøver å lade med rød adapter eller en Type 2 kabel på 11/22kW ladepunkt.
Takk for tips. Da skal jeg prøve med rødt adapter senere i dag
Husqvarna Automower 320

Djur1

Hva betyr det røde /oransje merket som dukker opp når bilen ikke vil starte? Det er bilde av en bil og en pil ned under bilen.  Kan se ut som den vil skifte hovedbatteriet.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

petersv


Djur1

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA