Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Philippo10

Flere som ikke skjønner hvorfor bilen ikke vil låse når man har gått ifra bilen med nøkkelen?! Av til så låser den seg ikke
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

hoffa

Sitat fra: Tuxedo på søndag 25. januar 2015, klokken 14:29
Nå har jeg sluttet å få opp albumcover på mediespilleren.  Eneste unntak er Rdio, men på alle andre kilder (DAB, TuneIn, USB og Spotify fra mobilen) som vises bare dette kjedelige notesymbolet.  Det var da ikke slik før?  Og reset er forsøkt, ja.
Samme problem her, og reset har ikke hjulpet.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

jazzwheel

Sitat fra: Philippo10 på mandag 26. januar 2015, klokken 17:45
Flere som ikke skjønner hvorfor bilen ikke vil låse når man har gått ifra bilen med nøkkelen?! Av til så låser den seg ikke

Jeg har opplevd dette et par ganger etter 6.1, aldri tidligere

Asarin

Sitat fra: hoffa på mandag 26. januar 2015, klokken 18:32
Sitat fra: Tuxedo på søndag 25. januar 2015, klokken 14:29
Nå har jeg sluttet å få opp albumcover på mediespilleren.  Eneste unntak er Rdio, men på alle andre kilder (DAB, TuneIn, USB og Spotify fra mobilen) som vises bare dette kjedelige notesymbolet.  Det var da ikke slik før?  Og reset er forsøkt, ja.
Samme problem her, og reset har ikke hjulpet.

Jeg opplever i tillegg at spilleren "låser seg" når jeg spiller av via Spotify på blåtann. Musikken fortsetter å spille, men jeg kan ikke stoppe den, eller hoppe frem eller tilbake fra verken ratt eller skjerm i bilen. Må stoppe bilen for å ta opp mobilen .. Når dette skjer så oppdateres heller ikke skjermen med hvilken sang som spilles, står bare den gamle sangen fra da det hang seg...

Dette skjedde ikke før 6.1, men har skjedd flere ganger etter..
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Beachboy

Er det flere som opplever at spylevesken frosner?
Pleier å parkere bilen min ofte ute i disse dager, og opplever at jeg ikke får noe spyleveske ut når jeg trykker på.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P


snurrehue

Sitat fra: awaisaziz på søndag 01. februar 2015, klokken 17:11
Er det flere som opplever at spylevesken frosner?
Pleier å parkere bilen min ofte ute i disse dager, og opplever at jeg ikke får noe spyleveske ut når jeg trykker på.

Hva har det stått på spylervæske-beholderen på det du har fylt på? -15 grader? Og hvor kaldt har det vært når væska har frosset? Ulempen med Tesla er nok at spylervæsken ikke befinner seg i et motorrom hvor en motor bidrar til å varme opp spylervæsken.

Øggen

Skulle kjøre i dag og alt virket normalt. Ladet 5 timer på 32 A, forvarmet, og fortsatt kaldt batteri. -1 ute og bil ok varm. Skulle skru opp volumet for å høre på min venn Johnny, men ingenting skjer. Hverken med scrollehjulene eller skjerm. Andre opplevd det samme??
Nyeste 115 software, men reset hjalp.
(Får ikke lastet opp bevisfilm)

Tuxedo

Sitat fra: Øggen på søndag 01. februar 2015, klokken 20:21
Nyeste 115 software, men reset hjalp.
Vår gode venn Reset hjelper nesten alltid.  Og særlig etter oppgradering; det er stort sett det første jeg gjør når bilen har installert seg ferdig.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

B_Tesla

Har fått en snodig oppførsel på mine sidespeil. Har skjedd et par ganger nå. Setter den i gir, eller bytter gir, og speilene drar på en liten vandring. Kjører litt høyre-venstre og opp-ned, men ender som regel opp slik at jeg kan studere stjernene. Virkelig snodig. Kan kjøre de ned igjen, samt lagre, men kjører da tvert til posisjon for stjernekikkere når jeg bytter gir igjen. Ny profil fungerer ikke. Mulig Tesla tror jeg har byttet yrke. Håper de slutter å tro slikt snart. Min interesse for å studere skyene er begrenset til hvilken solkrem jeg tenger idag.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tuxedo

#1135
Hehe  ;D  Denne bilen kan være vrang av og til.
Men, har du prøvd en reset av storeskjermen?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Beachboy

Sitat fra: sangiovese på søndag 01. februar 2015, klokken 20:06
Sitat fra: awaisaziz på søndag 01. februar 2015, klokken 17:11
Er det flere som opplever at spylevesken frosner?
Pleier å parkere bilen min ofte ute i disse dager, og opplever at jeg ikke får noe spyleveske ut når jeg trykker på.

Hva har det stått på spylervæske-beholderen på det du har fylt på? -15 grader? Og hvor kaldt har det vært når væska har frosset? Ulempen med Tesla er nok at spylervæsken ikke befinner seg i et motorrom hvor en motor bidrar til å varme opp spylervæsken.

Det sto -15 på blandingen. Var nok -6 da bilen sto ute. Synes fremdeles det er litt for svakt at vesken skal fryse.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

cra

Sitat fra: awaisaziz på søndag 01. februar 2015, klokken 17:11
Er det flere som opplever at spylevesken frosner?
Pleier å parkere bilen min ofte ute i disse dager, og opplever at jeg ikke får noe spyleveske ut når jeg trykker på.

Det er vel strengt tatt et problem med spylervæska, og har ingenting med bilen å gjøre. Men for all del; det er jo et alibi for å være med på moroa i denne tråden. ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Ingen problemer med spylervæske i løpet av de to første vintrene, selv ikke i -20. Og jeg har IKKE vinterpakke med oppvarmede dyser.

Spylervæske som fryser i ensifret antall minus må skyldes elendig spylervæske?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øggen

Uansett påstått blandingsforhold, spylervæske kjøpes ikke på europris og andre jalla butikker. Har funnet ut at den beste er den på shell, og den holder det den lover. Dyrere, men bedre. Dette er en høyst subjektiv melding

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA