Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: sangiovese på fredag 19. desember 2014, klokken 12:41
Sitat fra: Muffinman på fredag 19. desember 2014, klokken 11:49
Hvis man stiller dysene slik at de treffer midt på ruta slik at det fungerer noenlunde får man et annet problem ved stillestående eller lav fart. Da reflekteres strålen, og mesteparten av væsken fortsetter over taket og treffer det eller den som måtte befinne seg et stykke bak bilen.

Det er jo så enkelt som å stille seg følgende spørsmål: når bruker man oftest spyleren? Jo, når man er i fart. Det er jo da smuss og annen dritt samles på frontruta, og det er da man behøver vindusspylerene.
Det er det jeg landet på også. Men dama med barnevogn metervis  bak bilen på parkeringsplassen utenfor Rema var ikke like enig  :-\  etter det lærte jeg at man helst bare må bruke spylerene i fart om de er justert slik jeg gjortde. Men da fungerte de greit.

Tesla var heller ikke enig med meg og justerte dem lenger ned på ruta når bilen var inne til reklamasjonsarbeid. Nå fungerer de dårligere, men jeg lar det være slik.

F_P

Sitat fra: Asarin på fredag 19. desember 2014, klokken 10:33
Sitat fra: F_P på fredag 19. desember 2014, klokken 10:30
Ringte servicesenteret på Grorud (Oslo North) nå. De vil gjerne at jeg tar med meg en tekniker ut på tur i bilen slik at de får se problemet med både viskere og spylerdyser. Dysene er uansett for dårlige. Det er minimalt med spredning på strålen, som for min del gir et helt sinnsykt forbruk av spylervæske siden jeg må spyle flere ganger for å få væske på hele ruta. «Trikset» er å spyle, la viskerne gå opp og deretter spyle en gang til slik at strålen treffer viskeren på vei ned igjen. Da sprayes hele ruta. En helt ok måte å viske/spyle rutene på i en bil til 700'  :o

Si gjerne ifra her etter du har gjort en slik test (med en fra Tesla).

Jeg gjør faktisk lignende når jeg spyler i høyere hastighet.. har brukt 5 liter med spyleveske den siste uka.

Da var det gjort. Viskerarmen på førersiden ble justert/strammet, og dysene justert. Det ble mye bedre, og viskeren legger nå igjen minimalt med dritt på tur ned. Kanskje ikke helt 100% enda, men det skyldes som Muffinman skriver at dysene har får dårlig design og funksjon.

Sånn generelt om kundeservice. Hyggelig dame på telefonen i dag tidlig, men når jeg kom innom var ikke hun på plassen sin og hun som satt der forsøkte etter beste evne å fortelle meg at jeg måtte bestille time samtidig som hun gjorde det meste for å unngå å slå opp notatet i datasystemet. Sløvt, men «rett» dame dukket opp og ordnet mekaniker. Mekanikeren skal ha skryt. Særdeles hyggelig og serviceminded amerikaner som til og med slo av en prat uoppfordret etterpå.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

mj

Etter ä ha prövd ä justere viskerne i 1 time hjemme selv för jeg dro til Berlin, var jeg i gär innom Tesla Berlin for ä justere dysene. De kjente godt til utfordringene med spyling i lav kontra höy hastighet. Tror allikevel jeg nä har fätt en innstilling som vil fungere bedre. Nevnte og at jeg ikke var fornöyd med regnsensoren, ulyder i luftdyser, takluke og ett dörhändtak som lä litt langt innee og ett som av og till laget en ulyd etter lukking av dör. De tilböd seg ä fikse alt dagen etter, sä jeg satte igjen bilen der. Fikk sä mld i dag om at alt var justert og kikket pä. Kjempeservice  ;D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

eadie


Sitat fra: Leafern på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:58
Ladefeil for første gang i dag etter ett års drift. Ladekabel har serier med dobbelt rødt blink og ladeport på bil er helrød. Har vært igjennom resetting av ladekabel (rød knapp bak) med tesla telefonsupport uten at det hjalp. Avventer videre instruksjoner fra andre linje support......blir vel bussen i morgen.

Vil tro at det er feil på kabel, noen som har opplevd lignende?

Tipper det henger sammen med ny software. Samme skjedde med meg. Fikk ny UMC, type C. Alt vel etterpå
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

jkirkebo

Sitat fra: eadie på søndag 21. desember 2014, klokken 18:29

Sitat fra: Leafern på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:58
Ladefeil for første gang i dag etter ett års drift. Ladekabel har serier med dobbelt rødt blink og ladeport på bil er helrød. Har vært igjennom resetting av ladekabel (rød knapp bak) med tesla telefonsupport uten at det hjalp. Avventer videre instruksjoner fra andre linje support......blir vel bussen i morgen.

Vil tro at det er feil på kabel, noen som har opplevd lignende?

Tipper det henger sammen med ny software. Samme skjedde med meg. Fikk ny UMC, type C. Alt vel etterpå

2 røde blink på UMC er "Internal error". Da er det bare å gi opp og få byttet den i en ny.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Ladeluka holder på å ramle av. I tillegg er det rust hvor magneten treffer.

Muffinman

Scheduled charging og stopp/start fra app har fungert bra hjemme en stund nå på 32A. Imidlertid er jeg på besøk med svigers, og på 25A uttaket stiller det seg tilbake til 16A. Med andre ord, dette er enda ikke fikset i software. Om strømmen går i to sekunder en time etter leggetid betyr det altså at den lader på 16A og ikke 25A omtrent hele natta, og jeg vil våkne til mye mindre rekkevidde enn beregnet. Det er ikke kult når man skal langt neste dag. Tesla, nå må dere fikse dette!

Hyperstress

Mulig du har prøvd, men samme skjedde hos meg. Slettet da ladepunktet og lot det lagre seg på nytt med korrekt A. Etter det funket det.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015


Spinner

Sitat fra: Muffinman på fredag 19. desember 2014, klokken 11:49
Årsaken til problemet er at dysene ligger under panseret, og strålene vil nesten leveres paralellt med ruta. Hvis man stiller dysene slik at de treffer midt på ruta slik at det fungerer noenlunde får man et annet problem ved stillestående eller lav fart. Da reflekteres strålen, og mesteparten av væsken fortsetter over taket og treffer det eller den som måtte befinne seg et stykke bak bilen.

At de ikke har endret design og montert dyser i panseret slik at man får en fungerende vinkel mot ruta enda er komplett uforståelig. Det sier noe om læringsevnen i organisasjonen når det tar år å fikse noe så elementært, og som i tillegg går på sikkerheten.

Sitat fra: Hyperstress på fredag 19. desember 2014, klokken 12:29
Når dysene må være under panseret, og vinkelen blir så liten, så burde dysene heller vært flyttet opp på selve viskerne.
Plassering/designet er da ikke problemet, det er flust med andre biler som har fungerende dyser under panseret. Men at de har et problem er det ikke tvil om, enten det skyldes dyser, spylemotor eller aerodynamikk...

BMW850

#1045
Det er noen som kan det ;)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ron

Har for andre gang måttet reklamere på slitasje på interiøret ved midtstammen, har lyst skinn . Ved midtstammen blir  "skinnet" slitt av ved innsteg og utsteg. Ha andre hatt denne skaden. Bilen er ett år og har kjørt 40.000km.
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

BMW850

Kan se antydning til at dette kan bli ett problem for meg. Har kun kjørt 8000km og siden jeg er 193 og har setet langt bak blir det nok slitasje der.
Mener jeg har plast på den nedre.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ron

Er 185 , har etter første skifte som de dekket på reklamasjon prøvd å være påpasselig ved innsteg og utsteg, skal på service 19.januar så jeg er spent på hva de sier denne gangen.
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

Brede

Null slitasje her, men har vært svært oppmerksom på det etter å ha sett hvordan demobilene så ut på dette punktet..

Men.. Kan en regne med at Tesla dekker skade på slikt? Konstruksjonen medfører jo at det raskt kan oppstå slitasje dersom en ikke er varsom, men det er jo uansett skade en selv påfører.
Dørtersklene er også veldig høye og lette å skrape opp om en er uforsiktig, kan jeg be Tesla erstatte disse etter hvert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA