Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Stilig hvor mange forskjellige lånebiler en får kjørt gratis ved å eie en Tesla S 2014. Ble helt melt-down her om dagen, hvor vindusviskerene sluttet å gå, all slags deaktiveringer av traction control, abs, regen. braking, servoen sluttet å virke, så jeg måtte bruke sikkert 20kg kraft på å prøve å ratte meg ut i kanten av påkjøringsfeltet på motorveien. Fikk den ikke ut av D. Måtte ta en Power Off og starte på nytt. Fikk den deretter i P, men det andre virket fremdeles ikke. Noen opplevd det samme, og har en teori på hva som kan være gale? Og hvor lang tid reparasjon vil ta? (tror ikke Tesla har fått undersøkt ennå).

Så da er det den litt naive ufrivillig morsomme Subaru Forester jeg kjører rundt i.  Gøy å få vekslet på hva en kjører. Skulle vært sånn når en leaset bil - at en kunne levere inn bilen og si:denne måneden tar jeg Mini Morris S f.eks., og at evt. prisen ble justert opp eller ned etter om en brukte dyrere klasse bil eller billigere.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Hvis du ikke har fått oppgradert TPMS kan det være et problem der. De gamle Baolong-systemene havarerer før eller siden og tar ned can-bussen slik at nesten ingen ting virker. Tesla oppgraderer til Continental kostnadsfritt, men har hatt mangel på delekitt slik at de i noen tilfeller er blitt nødt til å montere nytt av gammel type på biler med havari.

Elbil2000

@ToWalkOrDrive- Har hatt noe lignende men da var det en jordingsfeil.
P100D

Muffinman


Powerflux

Sitat fra: JorgenM på lørdag 28. oktober 2017, klokken 15:19
Takk, etter å ha lest litt om de spjeldene kan det være noe med dem ja.

Måtte ut og sjekke. Begge spjeldene ser ut til å stå ca 50% åpne (skrår innover på oversiden) så da er det kanskje noe mekanisk med lukking av dem som skaper lyden..

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

JorgenM

Nei, definitivt ikke samme lyden den der :)
Min er som når en brusboks knuses.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. oktober 2017, klokken 16:31
Hvis du ikke har fått oppgradert TPMS kan det være et problem der. De gamle Baolong-systemene havarerer før eller siden og tar ned can-bussen slik at nesten ingen ting virker. Tesla oppgraderer til Continental kostnadsfritt, men har hatt mangel på delekitt slik at de i noen tilfeller er blitt nødt til å montere nytt av gammel type på biler med havari.
Mener jeg har fått byttet sensorer, men klarer ikke huske om det var på vinter- eller sommerdekkene. Blir interessant hva de finner ut.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Problemet ligger på bilsiden, ikke i hjulene. Hvis du har visning av trykk på den lille skjermen har du nytt system (kan velge 'car status').

ToWalkOrDrive

Sitat fra: taxikusken på lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:55
@ToWalkOrDrive- Har hatt noe lignende men da var det en jordingsfeil.

Du vant førstepremien i å finne feilen. Det var en jordingskabel som hadde løsnet...Så det var rett før at jeg hadde fått 400Volt rett gjennom kroppen...øh....sikkert ikke det, men det var i hvert fall en jordingskabel som de bare trengte å feste igjen.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Lynet

Det er litt feil å si jordingskabel, det er godsforbindelse det menes. Det er forbindelsen fra forbruker til 12V-batteriets minuspol som går via karosseriet.
Når en slik forbindelse løsner kan det bli mange rare feil.
Har ingen ting med 400V-systemet å gjøre.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MyMuffin

tenkte jeg skulle spytte inn litt med min ferskeste oppleves av feil.

Bil mottatt i slutten av september.

Knatrelyder fra headliner (noe temperaturavhengig), rasle lyd ved B stolpe passasjerside, feiljustert spylerdyser, defekt koppholder bak. Fikk time ganske raskt på rud i midten av oktober m/Lånebil.

Dukket opp som avtalt hos Rud, fikk teknikern til å bli med på tur for å avdekke feilen, bemerket også en klunkelyd fra pedalområdet ved pådrag i lav hastighet.

Da jeg skulle få lånebil, så viser det seg at min tiltenkte bil hadde blitt kræsjet ila. helgen og således utgikk hele besøket. Service advisor hadde fått beskjed om å IKKE kontakte meg for ombooking noe som naturligvis gjør meg ganske frustrert. Her stepper teknikern inn og avtaler at han skal komme til meg (rangerservice) med lånebil når de får tak i en.

Samme dag kommer han hjem til meg med lånebil - veldig bra.

Får igjen bilen min dagen etter og kan tidlig konstatere at samtlige ulyder fortsatt er der.
Spylevæskedysene er dog justert. Ny koppholder er backordered.

Nå blir det ny time for videre utredning.

Har nå også fått en raslelyd fra vinduområde på førerdør.

Fryktelig mye ulyder, noe jeg synes er merkelig da slike interiørlyder ikke var å spore på min forrige 2014 tesla.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

trykkertor

Her er en 4 dager gammel video med en kar som kjøpte Model S for 10 måneder siden.
Tror han er på vei til å gi opp håpet om en feilfri bil.



Øyvind.h

Bra og strukturert video som illustrerer ett av ankepunktene jeg selv opplever med Tesla.

Når bilen skal inn på service har jeg ikke tillit til at eventuelle feil rettes.

Heldigvis har både siste S og siste X vært av helt annen kvalitet enn min første S85. Nå skal det holde med ordinær service, så lenge serviceapparatet tar seg sammen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Lynet på mandag 30. oktober 2017, klokken 11:50
Det er litt feil å si jordingskabel, det er godsforbindelse det menes. Det er forbindelsen fra forbruker til 12V-batteriets minuspol som går via karosseriet.
Når en slik forbindelse løsner kan det bli mange rare feil.
Har ingen ting med 400V-systemet å gjøre.

Ja, de måtte visst sende bilen til et sted som kunne sveise noe nytt å feste jordingskabelen fra det elektriske i.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

#3164
Da løste ikke parkbremsen ut på 85D``en gitt :(

Satte i park og deretter drive igjen så løsnet det, men nå får jeg "parking brake not set, car may be rolling" når bilen er parkert. Parkbremsen er for øvrig på og bilen står trygt. Ikke for trygt håper jeg, for jeg skal på langtur grytidlig i morgen.

Er dette noe å bekymre seg over?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA