Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman


E_S

Jeg koblet på en Ctek-lader på 12V-batteriet over natten for en stund siden, og den viste ganske klart at batteriet ikke var stort mer enn halvfullt. Ikke rart det ryker fort da..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Muffinman

Leser av 12v til stadighet på begge biler, og den ligger på 13,5 - 13,6v. Det er sunne verdier.

E_S

Under kjøring/lading er det alt for lite for et "gammeldags" batteri - det burde være minst 14. Hvilespenningen skal være 12,6 volt etter en stund, alt under dette tyder enten på stort strømtrekk eller mer eller mindre halvfullt batteri..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Muffinman

Ligger på dette ved tilnærmet null last med bilen på (dc-dc aktiv). Det skulle vel indikere at setpunktet ligger der? Om dc-dc ikke greide å trekke spenningen opp skulle man vel sett en relativt høy uteffekt fra konverteren?
Leser verdier daglig fra canbus btw.

SabreMan

Er det noe spesielt man kan gjøre/unngå for å sikre best mulig levetid for 12 V-batteriet?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Muffinman

Bilen stopper visst å lade 12v når soc dropper under et visst nivå. Usikker på hvor grensen går, men det kan være lurt å unngå å la den stå på veldig lav soc ihvertfall. Tipper grensen er under 20% et sted.

snd

Er det han nevner her sant, angående forskjellige Bly- og AGM/Li-ion batteriprofiler? Er Tesla villig til å endre SW?



Hvis min konker, kunne jeg tenkt meg å oppgradere til Li-ion 12 V...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

nie

Aktiviteten i denne tråden her synker jo som en stein  :)

Er det fordi
...."alle" har byttet til X?   
....fordi folk har "gitt opp"?
....fordi folk tenker at "dette er en Tesla; den SKAL ikke virke?
....fordi bilene har mye mindre feil?

:)

lunitiks

Over 60 sider med diskusjon av feil og mangler. Håper ikke akkurat på ytterligere 60
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: nie på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:04
Aktiviteten i denne tråden her synker jo som en stein  :)

Er det fordi
...."alle" har byttet til X?   
....fordi folk har "gitt opp"?
....fordi folk tenker at "dette er en Tesla; den SKAL ikke virke?
....fordi bilene har mye mindre feil?

:)
Skrivekrampe, muligens?

fonberg

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 12. september 2017, klokken 15:16
Sitat fra: nie på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:04
Aktiviteten i denne tråden her synker jo som en stein  :)

Er det fordi
...."alle" har byttet til X?   
....fordi folk har "gitt opp"?
....fordi folk tenker at "dette er en Tesla; den SKAL ikke virke?
....fordi bilene har mye mindre feil?

:)
Skrivekrampe, muligens?

Har hatt tre feil på min 2016 85D i løpet av knappe 40.000 km:
-ytre dørhåndtak ville ikke åpne døra
-lukkeknapp i bagasjeluka virka ikke
-vibrasjon ved hardt pådrag under ca 80 km/t

Men etter jeg bestilte en ny S (hentes på fredag) så har den gått som en drøm, er det ikke typisk :) Noen som vil kjøpe den, kanskje? :P
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BMW850

Hmmm, den siste uka har jeg merket noe nytt med min 2014 P85 med km.stand på 37000. Når jeg kjører hjemmefra med kald bil er det ett par kilometer med fartsdumper. Slipper pedalen før hver dump, bilen regenererer og jeg føler en type husking/vugging bakfra? Ikke veldig ekstremt men godt merkbart. Noen som har vært borti det før? Kan det være ett begynnende DU problem tro?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Vår var slik når stagene ikke holdt spissingen, slik at den endret seg under kjøring. Sjekk indre kant av bakdekkene.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA