Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Vi opplever ingen forskjell mellom telefoner. Alle slår inn helt likt. Har sikkert prøvd 10-15 forskjellige til sammen.

petersv

Noen andre som har lignende defekt på sladrespeilet? (Speil, for søkbarhetens skyld, av dette innlegget.)

Det er på innsiden av speilet, så er ikke mulig å tørke eller vaske av.


lunitiks

Ingen bulletin på dette som jeg kan se. Veldig sært @petersv, er det varmt der?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Nope, ikke veldig. Synes selvfølgelig best i sollys, men ganske irriterende...

Muffinman

'Replace 12v battery soon', 85D @78.000km. Ingen spesiell foranledning. 60 mil i går, ladet i hele dag og feilmeldingen kom etter at bilen stod parkert et par timer i ettermiddag. Hva skyldes dette egentlig?


AirCanada

TMS 75D (levering oktober 2017)

Muffinman

Neppe. Vet at DC-DC slutter å lade 12v batteriet ved veldig lav soc og at det blir feilmelding om det har vært utladet under et visst nivå. Nå stod den på 25% noen timer, men dc-dc skal fungere da.

petersv

Det er jo et lite batteri, ikke utenkelig at det har sett sine beste dager.

Muffinman


petersv

Tja, har vel vært diskutert før, men essensen er vel at det er mye mindre og brukes mye mer enn på andre biler, så tror ikke det er urimelig å måtte bytte annethvert år. Koster jo ikke noe særlig heller.

E_S

En levetid på mindre enn 5 år tyder på konstruksjons/produksjonsfeil såfremt ikke bilen til stadighet har stått med så lav SOC at det er derfor det har røket..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Muffinman

Hadde aldri slik feilmelding på vår snart fire år gamle P85, men batteriet ble skiftet i forbindelse med at laderen røk tidligere i år. Ting koblet visst ut av sikkerhetsmessige årsaker, og det hadde vært ladet ned under en eller annen grense. Da var bilen rundet 100k med god margin. Tipper de setter batterier med bedre holdbarhet når de skifter.

Brede

Vi fikk skiftet batteri på forrige service (da var batteriet vel 3 år gammelt). Det var ikke noe galt med batteriet, men det skulle byttes grunnet en recall på en serie med batterier.

petersv

Tror nok mange har fått byttet 12V-batteri mye oftere enn de selv er klar over, på service eller garantirep.besøk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA